Bu çalışmanın amacı çevrilmiş öğrenme modeliyle yapılan müzik derslerine
ilişkin görüş ve algıları tespit etmek üzere bir ölçek geliştirmektir. Bu
amaçla oluşturulan deneysel form uzmanlara sunulmuş ve dönütler doğrultusunda
maddelerin kapsam geçerlik oranı belirlenmiş ve .40’ın altında değer alan
maddeler çalışma kapsamı dışında bırakılmıştır. Oluşturulan 23 maddelik deneme
formu 141 öğrenci üzerinde uygulanmış, elde edilen veriler analiz edilmiş ve 12
maddelik bir yapıya ulaşılmıştır. Açımlayıcı Faktör Analizi (AFA) ile “Bilgi”,
“Farkındalık” ve “Beceri” olmak üzere üç boyutlu ve toplam 12 maddeden oluşan
bu yapının alt ölçekleri arasındaki ilişkiye bakılmış ve faktörlerin
birbirleriyle pozitif ve anlamlı ilişki içinde oldukları görülmüştür. Alt
boyutların müzikte çevrilmiş öğrenme modeli algısını ortaya koyan bileşenler
olduğu ve birlikte bir üst yapıyı oluşturduğu görülmüştür. Ölçeğin tümü için
elde edilen iç tutarlılık katsayısı ise .80 olarak belirlenmiştir. Müzik
dersinde çevrilmiş öğrenmeye ilişkin geçerli ve güvenilir bir ölçek
geliştirilmiştir.
Müzik Eğitimi Çevrilmiş Öğrenme Sınıf Eğitimi Okul Öncesi Eğitimi Ölçek Geliştirme
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 51 Sayı: 1 |
The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License