BibTex RIS Kaynak Göster

Yaşam Boyu Öğrenme ve Türkiye

Yıl 2014, Cilt: 47 Sayı: 1, 81 - 102, 01.05.2014
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001318

Öz

Günümüzde bilgi toplumunun olmazsa olmazı olarak ifade
edilen yaşam boyu öğrenme kavramı, yeni liberal politikalar
çerçevesinde, gelişen teknoloji ve oluşan rekabet ortamında piyasanın
nitelikli eleman ihtiyacını karşılamak ereğiyle sık sık gündeme
getirilmektedir. Gerek uluslararası, gerekse ulusal platformda,
beşikten mezara söylemi üzerinden hareketle, giderek
bireyselleştirilen bir öğrenme modeli içerisinde mesleki yeterlilik
kazandırmak hedeflenmekte, öğrenme eyleminin tüm sorumluluğu
bireyin omuzlarına yüklenmektedir. Bu koşullar altında tercih
olmaktan uzaklaştırılan öğrenme eylemi, yarışa ve hatta zorunluluğa
dönüşmekte, tam anlamıyla bir sertifikasyon süreci içerisine sıkışıp
kalan birey ise yaşam boyu öğrenmeye mahkum edilmektedir

Lifelong Learning and Turkey

Yıl 2014, Cilt: 47 Sayı: 1, 81 - 102, 01.05.2014
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001318

Öz

Today, lifelong learning term, stated as sine qua
non of the knowledge society, is often brought to the agenda for the
aim of qualified employee supplement within the framework of
neoliberal policies. Whether on international or national platform, by
means of the discourse “from cradle to grave”, gaining professional
competence is targeted and the whole responsibility of learning action
is loaded on individual’s shoulders in the concept of an individualized
learning model. Under these conditions, the act of learning removed
from being a preference turns into a race even a necessity and the
individual completely trapped into a certification process is left
doomed to lifelong learning.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA96HN56GH
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

H. Eylem Kaya Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 47 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kaya, H. E. (2014). Lifelong Learning and Turkey. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 47(1), 81-102. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001318

Creative Commons LicenseThe content of the Journal of Faculty of Educational Sciences is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License