Bilgi aktarmaya dayalı olarak yürütülen eğitim süreçleri,
öğrenme yaşantılarının beklenen sonucu vermesini önemli ölçüde
sınırlamaktadır. Bu çalışmada, başta bilim eğitimi olmak üzere eğitim
süreçlerinde ağırlıklı şekilde yer tutan “kavramsal” öğrenme
durumlarından farklı olarak, yeterince değerlendirilemeyen “imgesel”
öğrenmenin öğrenme yaşantılarındaki yeri ve önemi irdelenmektedir.
Çalışmada, alan yazın taraması ışığında, imgesel dile dayanan sanatsal
ve yazınsal iletişimin öğrenme yaşantıları üzerinde yaratabileceği etki
gücüne açıklık getirilmekte, buradan hareketle sanatsal ve yazınsal
ürünlerin bilim (Fen) eğitiminde değerlendirilmesine dönük öneriler
getirilmektedir.
Educational processes carried out for information transfer highly hinder the fulfillment of the goals expected to be achieved through learning experiences. In the present study, the place and importance of the usually neglected “imaginary” learning are investigated. Unlike “conceptual” learning dominating the educational processes particularly in the field of science education, this imaginary learning is underutilized. In the present study, in light of the literature review, the potential of artistic and literary communication based on imaginary language to have impact on learning experiences is explained, and based on this, suggestions are made to capitalize on artistic and literary genre for science education
Diğer ID | JA34ND78HZ |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 45 Sayı: 1 |
AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.
AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.