The aim of this study was to put forward the teacher trainees’ views about how much the constructivist practices are carried out in the instructional planning, teaching-learning and evaluation processes in teacher training programs. In this survey study, a scale developed by the researcher was used. The study group was composed of 328 seniors at Anadolu University Education Faculty in 2004-2005 academic year. The analysis of the data was carried out by frequency, percent, t test, variance analysis and LSD test. One third of the teacher trainees reported that the practices in planning, teaching-learning and evaluation processes of the instruction were somewhat suitable for the constructivist approach. It was found that there was a significant difference among teacher trainees’ views in terms of the program they attend, but no significant difference was found in terms of gender
Constructivist learning environment teacher education teacher trainees
Bu araştırmanın amacı, öğretmen eğitimi programlarında;
öğretimin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi
süreçlerinde, yapılandırmacı yaklaşıma dayalı uygulamalara ne ölçüde
yer verildiğini öğretmen adaylarının görüşlerine göre belirlemektir.
Araştırmanın çalışma grubunu, 2004–2005 Eğitim öğretim yılı bahar
yarıyılında Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesinin son sınıflarında
öğrenim gören 328 lisans öğrencisi oluşturmuştur. Tarama modelinde
gerçekleştirilen araştırmada araştırmacı tarafından geliştirilen bir
ölçek kullanılmıştır. Verilerin analizi; frekans, yüzde, t testi, varyans
analizi ve LSD teknikleri ile gerçekleştirilmiştir. Öğretmen
adaylarının 1/3’ü öğretimin planlanması, öğretme-öğrenme ve
değerlendirme süreçleriyle ilgili görüşlere kısmen katılmışlardır.
Öğretmen adaylarının görüşleri arasında öğrenim gördükleri
programlara göre anlamlı fark bulunmuş, cinsiyete göre anlamlı fark
bulunmamıştır.
Yapılandırmacı öğrenme ortamı öğretmen eğitimi öğretmen adayı
Diğer ID | JA89SG72DZ |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 42 Sayı: 1 |
AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.
AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.