Bu araştırmanın amacı, Cumming vd. (2014) tarafından geliştirilen Grup
Çalışması Becerileri Ölçeği’ni Türkçeye uyarlamaktır. Ölçeğin dilsel eş
değerlik çalışmasını yapmak amacıyla birinci araştırma grubu İngilizce
öğretmenliği programında öğrenim gören 70 öğretmen adayından oluşmuştur.
Ölçeğin yapı geçerliğini belirlemek amacıyla oluşturulan ikinci araştırma
grubunda, bir devlet üniversitesinin eğitim fakültesinin çeşitli programlarında
öğrenim gören 509 öğrenci yer almaktadır. Ölçeğin orijinali iki faktör ve 10
maddeden oluşmaktadır. Dilsel eş değerliği sağlanan ölçeğin yapı geçerliğini
belirlemek için ise açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi kullanılmıştır.
Açımlayıcı faktör analizine göre ölçeğin orijinali ile uyumlu olarak 10
maddeden oluşan iki faktörlü yapı oluşmuş ve doğrulayıcı faktör analizi ile de
doğrulanmıştır. Ölçeğin güvenirliği için ise iç tutarlılık katsayıları Cronbach
alfa .80 ve Spearman-Brown .74 olarak hesaplanmıştır. Elde edilen güvenirlik
katsayıları da ölçeğin güvenilir sonuçlar ürettiğini göstermektedir.
Grup çalışması grup çalışması becerileri ölçek uyarlama üniversite öğrencileri öğretmen adayları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 51 Sayı: 3 |
AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.
AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.