Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Grup Çalışması Becerileri Ölçeği'nin Türkçeye Uyarlanması

Yıl 2018, Cilt: 51 Sayı: 3, 1 - 18, 01.12.2018
https://doi.org/10.30964/auebfd.475020

Öz

Bu araştırmanın amacı, Cumming vd. (2014) tarafından geliştirilen Grup
Çalışması Becerileri Ölçeği’ni Türkçeye uyarlamaktır. Ölçeğin dilsel eş
değerlik çalışmasını yapmak amacıyla birinci araştırma grubu İngilizce
öğretmenliği programında öğrenim gören 70 öğretmen adayından oluşmuştur.
Ölçeğin yapı geçerliğini belirlemek amacıyla oluşturulan ikinci araştırma
grubunda, bir devlet üniversitesinin eğitim fakültesinin çeşitli programlarında
öğrenim gören 509 öğrenci yer almaktadır. Ölçeğin orijinali iki faktör ve 10
maddeden oluşmaktadır. Dilsel eş değerliği sağlanan ölçeğin yapı geçerliğini
belirlemek için ise açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi kullanılmıştır.
Açımlayıcı faktör analizine göre ölçeğin orijinali ile uyumlu olarak 10
maddeden oluşan iki faktörlü yapı oluşmuş ve doğrulayıcı faktör analizi ile de
doğrulanmıştır. Ölçeğin güvenirliği için ise iç tutarlılık katsayıları Cronbach
alfa .80 ve Spearman-Brown .74 olarak hesaplanmıştır. Elde edilen güvenirlik
katsayıları da ölçeğin güvenilir sonuçlar ürettiğini göstermektedir.

Kaynakça

  • Aggarwal, P., & O’Brien, C. L. (2008). Social loafing on group projects: Structural antecedents and effect on student satisfaction. Journal of Marketing Education, 30, 255-264. doi:10.1177/0273475308322283
  • Albayrak, E., Ayas, T., & Horzum, M. B. (2012). Üniversite öğrencilerinin grup çalışmalarında görevi ihmal etme ve grup çalışmalarına yatkınlıklarının incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23, 335-353.
  • Burdett, J. (2003). Making groups work: University students’ perceptions. International Education Journal, 4, 177-191.
  • Büyüköztürk, Ş. (2011). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı (14. baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Byrne, B. M., & Campbell, T. L. (1999). Cross-cultural comparisons and the presumption of equivalent measurement and theoretical structure: A look beneath the surface. Journal of Cross-Cultural Psychology, 30(4), 555-574.
  • Chang, H-T., & Lee, A.T. (2001). The relationship between psychological safety, organisation context support and team learning behaviour in Taiwan. Global Journal of Engineering Education, 5(2), 185-192.
  • Cronbach, L. J. (1951). Coefficient alpha and the internal structure of tests. Psychometrika, 16(3), 297–334.
  • Cumming, J. (2010). Student-initiated group management strategies for more effective and enjoyable groupwork experiences. Journal of Hospitality, Leisure, Sport, & Tourism Education 9. doi:10.3794/johlste.92.284
  • Cumming, J., Woodcock, C., Cooley, S. J., Holland, M. J. G., & Burns, V. E. (2014). Development and validation of the groupwork skills questionnaire (GSQ) for higher education. Assessment & Evaluation in Higher Education, 40(7), 988-1001. doi:10.1080/02602938.2014.957642
  • Çırak-Kurt, S., & Çokluk-Bökeoğlu, Ö. (2017, Ekim). Grup Çalışmasına Katkı Ölçeği’nin Türk Kültürüne uyarlanması. 5. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi’nde sunulan bildiri, Muğla.
  • Falk, A. (2012). Enhancing the team experience in service learning courses. Journal for Civic Commitment, 18, 1-16. http://scholarworks.merrimack.edu/soe_facpub/1.
  • Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS (3rd edition). London: Sage Publications Ltd.
  • Gorsuch, R. L. (1974). Factor analysis. Philadelphia: W. B. Saunders Company.
  • Hobson, C. J., Strupeck, S., Griffin, A., Szostek, J., & Rominger, A. S. (2014). Teaching MBA students teamwork and team leadership skills: An empirical evaluation of a classroom educational program. American Journal of Business Education 7(3), 191-212.
  • Hooper, D., Coughlan, J., & Mullen, M.R. (2008). Structural equation modelling: Guidelines for determining model fit. Journal of Business Research Methods, 6, 53–60.
  • Howe, C., Tolmie, A., Thurston, A., Topping, K., Christie, D., Livingston, K., Jessiman, E., & Donaldson, C. (2007). Group work in elementary science: Towards organisational principles for supporting pupil learning. Learning and Instruction, 17, 549-563.
  • Hu, L., & Bentler, P. M. (1999). Cutoff criteria for fit indexes in covariance structure analysis: Conventional criteria versus new alternatives. Structural Equation Modeling, 6(1), 1-55.
  • Johnson, D. W., Johnson, R. T., & Smith, K. A. (1998). Cooperative learning returns to college: What evidence is there that it works? Change, 30(4), 27-35. doi:10.1080/ 00091389809602629
  • Kaiser, H. F. (1974). An index of factorial simplicity. Psychometrika, 39(1), 31-36.
  • Karakuş-Yılmaz, T., Baydaş, Ö., & Kokoç, M. (2017). Grup Çalışması Ortamlarına Karşı Öğrenci Tutumları Ölçeğinin (GÇOÖT) Türkçeye uyarlanması. İlköğretim Online, 16 (3), 1049-1057. doi:10.17051/ilkonline.2017.330241
  • Kirschner, F., Paas, F., & Kirschner, P. A. (2009a). A cognitive load approach to collaborative learning: United brains for complex tasks. Educational Psychology Review, 21(1), 31-42.
  • McCorkle, D. E., Reardon, J., Alexander, J. F., Kling, N. D., Harris, R. C., & Iyer, R. V. (1999). Undergraduate marketing students, group projects, and teamwork: The good, the bad, and the ugly? Journal of Marketing Education 21, 106-117. doi:10.1177/ 027347539921200
  • Macgowan, M. J. (2008). A guide to evidence-based group work. New York: Oxford University Press.
  • Mercer, N. (1995). The guided construction of knowledge: Talk amongst teachers and learners. Clevedon: Multilingual Matters.
  • Mercer, N. (1996). The quality of talk in children’s collaborative activity in the classroom. Learning and Instruction, 6, 359-377.
  • Morgan, B. B., Glickman, A. S. Woodard, E. A. Blaiwes, A. S., & Salas. E. (1986). Measurement of team behaviors in a navy environment. Orlando, FL: Naval Training Systems Center.
  • Murray, M. H., & Lonne, B. (2006). An innovative use of the web to build graduate team skills. Teaching in Higher Education, 1(11), 63-77.
  • Mutch, A. (1998). Employability of learning? Groupwork in higher education. Education & Training, 40, 50-56. doi:10.1108/00400919810206884
  • Nunnally, J., & Bernstein, I. (1994). Psychometric theory. New York: McGraw-Hill.
  • Pallant, J. (2005). SPSS survival manual: A step by step guide to data analysis using SPSS for Windows version 12 (2nd ed.). Crows Nest NSW, Australia: Allen & Unwin.
  • Scott-Ladd, B., & Chan, C. C. A. (2008). Using action research to teach students to manage team learning and improve teamwork satisfaction. Active Learning in Higher Education, 9, 231-248. doi:10.1177/1469787408095848
  • Stevens, M. J., & Campion. M. A. (1994). The knowledge, skill, and ability requirements for teamwork: Implications for human resource management. Journal of Management, 20(2), 503-530. doi:10.1177/014920639402000210
  • Summers, J. J., Beretvas, S. N., Svinicki, M. D., & Gorin, J. S. (2005). Evaluating collaborative learning and community. The Journal of Experimental Education, 73, 165-188.
  • Tabachnick, B. G., & Fidell, L. S. (2007). Using multivariate statistics (5th ed.). Boston: Pearson Education Inc.
  • Volet, S., & Mansfield, C. (2006) Group work at university: Significance of personal goals in the regulation strategies of students with positive and negative appraisals, Higher Education Research & Development, 25(4), 341-356, doi:10.1080/07294360600947301
  • Wolters, C. A. (2003). Regulation of motivation: Evaluating an underemphasized aspect of self-regulated learning. Educational Psychologist, 38(4), 189-205.
Toplam 36 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ceyhun Ozan 0000-0002-1415-7258

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 51 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Ozan, C. (2018). Grup Çalışması Becerileri Ölçeği’nin Türkçeye Uyarlanması. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 51(3), 1-18. https://doi.org/10.30964/auebfd.475020
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.