Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Evaluation of European Union Projects' Contribution to Special Education Schools with the Views of School Principals and Teachers

Yıl 2019, Cilt:52 Sayı:1, 29 - 50, 01.04.2019
https://doi.org/10.30964/auebfd.426462

Öz

The  purpose  of  this  study;  is  to  evaluate  the  responses  of  school  principals  and  teachers  inspecial education schools to the “Scale for Evaluating the Contributionsof EU Projects” tomeasure the contributions of the EU Projects (Ka1) to special education schools. In this studydesigned  in  survey  model, it  was also  investigated  whether  the  scale  considerations  differedaccording  to  gender, age, professional  seniority,  education level,  participation  in the  project.The study group of the study consisted of 139 teachers and school principals (89 female and 50male). "Scale for Evaluating the Contributions of EU Projects" developed by Kesik and Balcı(2016)  was used  as ameans  of  collecting  data in the  survey.  The Cronbach  alpha  reliabilitycoefficient of scale is 0.95. Cronbach Alpha reliability coefficient in this study is 0.97. In theanalysis of the data, descriptive analysis (percentage, frequency, standard deviation, arithmeticaverage,   mode,   median   etc.)   and   statistical   techniques   were   used.   Perceptions   of   thecontribution of EU projects to special education schools according to gender, age, professionalseniority, level of education, and the variable of participation in the project; it was found thatthere was no significant difference in the whole scale and sub dimensions.

Kaynakça

  • Acir, H. (2008). Okullarda Comenius Projelerinin İşlerliğinin İncelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Yeditepe Üniversitesi. İstanbul.Aydoğmuş, M. (2013). Öğretmen Algısına Göre Comenius Projelerinin Amacına Uygun Gerçekleşme Düzeyinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Necmettin Erbakan Üniversitesi. Konya.Bahadır, H. (2007). Comenius projelerinden faydalanma konusunda okul yöneticileri ve öğretmenlerin görüşleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Kırıkkale Üniversitesi. Kırıkkale.Dilekli, Y. (2008). Aksaray ilinde 2006 ve 2007 yıllarında uygulanan Comenius projelerinin öğrenci, öğretmen, okullar ve dersler üzerindeki etkilerinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Niğde Üniversitesi. Niğde.Haspolatlı, E. (2006). Eğitim kurumları proje koordinatörlerinin program hakkındaki görüşleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Uludağ Üniversitesi. Bursa.Karasar, N. (2017). Bilimsel araştırma yöntemi: kavramlar, ilkeler, teknikler (32. Basım). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.Kesik, F. ve Balcı, E. (2016). AB Projelerinin Okullara Sağladığı Katkılar Açısından Değerlendirilmesi: Bir Ölçek Geliştirme Çalışması. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(4), 1621-1640.Kulaksız, E. (2010). Avrupa birliği Comenius programlarının Türkiye’deki uygulamasına ilişkin katılımcı görüşleri. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Kocaeli Üniversitesi. Kocaeli.Muijs, D. (2010). Doing quantitative research in education with SPSS. London: Sage Publication. Öksüm Erdoğan, D. (2013). Comenius Programının Amaçlarına Ulaşma Düzeyinin Programa Katılan Yönetici Ve Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Kırıkkale Üniversitesi. Kırıkkale.Sönmez, V. ve Alacapınar, F. G. (2017). Örneklendirilmiş bilimsel araştırma yöntemleri (5. Basım). Ankara: Anı Yayıncılık.Tavşan, E. (2013). Avrupa Birliği Comenius 1 programının amaçlarına ulaşma düzeyinin programa katılan öğretmen ve öğrenci görüşlerine göre incelenmesi (Karaman ili örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Necmettin Erbakan Üniversitesi. Konya.Tümen, D. (2008). Comenius projelerinin etkilerinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Yeditepe Üniversitesi. İstanbul.Ulusal Ajans (2017a). http://www.ua.gov.tr/kurumsal/ba%C5%9Fkanl%C4%B1k, 17 Kasım 2017’de erişildi.Ulusal Ajans (2017b). http://www.ua.gov.tr/programlar/erasmus-program%C4%B1, 17 Kasım 2017’de erişildi.Ulusal Ajans (2017c). http://www.ua.gov.tr/programlar/erasmus-program%C4%B1/mesleki-e%C4%9Fitim-program%C4%B1/%C3%B6%C4%9Frenme-hareketlili%C4%9Fi, 17 Kasım 2017’de erişildi.

Özel Eğitim Okullarına Avrupa Birliği Projelerinin Katkısının Yönetici ve Öğretmen Görüşleriyle Değerlendirilmesi

Yıl 2019, Cilt:52 Sayı:1, 29 - 50, 01.04.2019
https://doi.org/10.30964/auebfd.426462

Öz

Bu çalışmanın amacı;
özel eğitim okullarında görev yapan öğretmen ve yöneticilerin AB Projelerinin
(Ka1) özel eğitim okullarına sağladığı katkıları ölçmek için AB Projelerinin
Katkılarını Değerlendirme Ölçeği ’ne verdikleri cevapları değerlendirmektir.  Tarama modelinde tasarlanan çalışmada ölçeğe
ilişkin düşüncelerin cinsiyete, yaşa, mesleki kıdeme, eğitim seviyesine,
projeye katılıp katılmama durumuna, branşa göre farklılık gösterip göstermediği
de incelenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 89 kadın, 50 erkekten oluşan 139
öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Kesik ve Balcı
(2016) tarafından geliştirilen “AB Projelerinin Katkılarını Değerlendirme
Ölçeği” kullanılmıştır. Ölçeğin Cronbach alfa güvenirlik katsayısı 0.95’tir. Bu
çalışmada Cronbach Alpha güvenirlik katsayısı; 0,97’dir. Verilerin analizinde
SPSS Programı versiyon 23.0 kullanılarak betimsel analiz (yüzde, frekans,
standart sapma, aritmetik ortalama, mod, medyan vb.) ve istatistik tekniklerden
yararlanılmıştır. Kolmogorov Smirnov testi uygulanmış, verilerin normal dağılım
göstermemesi sonucu Bağımsız Gruplar T-Testi, Kruskal Wallis-H Testi ve Mann
Whitney-U Testi kullanılmıştır. Analiz sonucunda elde edilen bulgular 0,05
(p<0,05) anlamlılık düzeyinde yorumlanmıştır. Öğretmenlerin ve yöneticilerin
cinsiyetlerine, yaşına, mesleki kıdeme, eğitim seviyesine, projeye katılıp
katılmama değişkenine göre AB projelerinin özel eğitim okullarına sağladığı
katkılara ilişkin algıları; ölçeğin bütününde ve alt boyutlarında anlamlı
düzeyde farklılık göstermediği saptanmıştır.

Kaynakça

  • Acir, H. (2008). Okullarda Comenius Projelerinin İşlerliğinin İncelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Yeditepe Üniversitesi. İstanbul.Aydoğmuş, M. (2013). Öğretmen Algısına Göre Comenius Projelerinin Amacına Uygun Gerçekleşme Düzeyinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Necmettin Erbakan Üniversitesi. Konya.Bahadır, H. (2007). Comenius projelerinden faydalanma konusunda okul yöneticileri ve öğretmenlerin görüşleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Kırıkkale Üniversitesi. Kırıkkale.Dilekli, Y. (2008). Aksaray ilinde 2006 ve 2007 yıllarında uygulanan Comenius projelerinin öğrenci, öğretmen, okullar ve dersler üzerindeki etkilerinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Niğde Üniversitesi. Niğde.Haspolatlı, E. (2006). Eğitim kurumları proje koordinatörlerinin program hakkındaki görüşleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Uludağ Üniversitesi. Bursa.Karasar, N. (2017). Bilimsel araştırma yöntemi: kavramlar, ilkeler, teknikler (32. Basım). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.Kesik, F. ve Balcı, E. (2016). AB Projelerinin Okullara Sağladığı Katkılar Açısından Değerlendirilmesi: Bir Ölçek Geliştirme Çalışması. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(4), 1621-1640.Kulaksız, E. (2010). Avrupa birliği Comenius programlarının Türkiye’deki uygulamasına ilişkin katılımcı görüşleri. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Kocaeli Üniversitesi. Kocaeli.Muijs, D. (2010). Doing quantitative research in education with SPSS. London: Sage Publication. Öksüm Erdoğan, D. (2013). Comenius Programının Amaçlarına Ulaşma Düzeyinin Programa Katılan Yönetici Ve Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Kırıkkale Üniversitesi. Kırıkkale.Sönmez, V. ve Alacapınar, F. G. (2017). Örneklendirilmiş bilimsel araştırma yöntemleri (5. Basım). Ankara: Anı Yayıncılık.Tavşan, E. (2013). Avrupa Birliği Comenius 1 programının amaçlarına ulaşma düzeyinin programa katılan öğretmen ve öğrenci görüşlerine göre incelenmesi (Karaman ili örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Necmettin Erbakan Üniversitesi. Konya.Tümen, D. (2008). Comenius projelerinin etkilerinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Yeditepe Üniversitesi. İstanbul.Ulusal Ajans (2017a). http://www.ua.gov.tr/kurumsal/ba%C5%9Fkanl%C4%B1k, 17 Kasım 2017’de erişildi.Ulusal Ajans (2017b). http://www.ua.gov.tr/programlar/erasmus-program%C4%B1, 17 Kasım 2017’de erişildi.Ulusal Ajans (2017c). http://www.ua.gov.tr/programlar/erasmus-program%C4%B1/mesleki-e%C4%9Fitim-program%C4%B1/%C3%B6%C4%9Frenme-hareketlili%C4%9Fi, 17 Kasım 2017’de erişildi.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Engin Yılmaz 0000-0001-8390-9452

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt:52 Sayı:1

Kaynak Göster

APA Yılmaz, E. (2019). Özel Eğitim Okullarına Avrupa Birliği Projelerinin Katkısının Yönetici ve Öğretmen Görüşleriyle Değerlendirilmesi. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 52(1), 29-50. https://doi.org/10.30964/auebfd.426462
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.