The purpose of this study is to develop a scale to
determine middle school students' math test anxiety. For this purpose, the
trial form prepared was presented to experts to receive feedback on the
validity of the items. In line with the feedback from the experts, the content,
structure and appearance validity of the items have been increased. Substances
below .80 for content validity were not used in the study. 32-item trial form
prepared was applied to 592 students from
8 different middle school that enrolled in the 7th grade. The Obtained data was
analyzed. As a result of the exploratory factor analysis, a structure with 22
items and 3 factors, namely "Tension", "Affection" and
"Delusion" has been reached. Then, by analyzing the relations between
subscales of the scale, it was determined that the factors are in a positive
and meaningful relationship with each other. By the analysis it was seen that
subscales were the dimensions of a structure named Mathematical Test Anxiety. The
Confirmatory factor analysis results of the model, in which the compliance
goodness index scores were high, showed consistency with the exploratory factor
analysis results. The internal consistency coefficient obtained for the whole
scale was calculated as .848.
Bu çalışmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin
matematik test kaygılarının belirlenebilmesi için bir ölçek geliştirmektir. Bu
amaçla doğrultusunda hazırlanan deneme formu, maddelerin geçerliğine ilişkin
dönüt alınmak üzere uzmanlara sunulmuştur. Uzmanlardan gelen dönütler
doğrultusunda maddelerin kapsam, yapı ve görünüş geçerlilerinin artırılması
sağlanmıştır. Kapsam geçerliği için uzmanlardan gelen dönütlerdeki uyuşum
yüzdesi .80’in altında kalan maddeler çalışmada kullanılmamıştır. Oluşturulan 32
maddelik deneme formu, 8 farklı ortaokulun 7.sınıflarında öğrenim görmekte olan
592 öğrenciye uygulanarak, elde edilen veriler analiz edilmiştir. Açımlayıcı
Faktör Analizi (AFA) sonucunda “Gerginlik”,
“Duyuşsallık” ve “Kuruntu” olmak üzere üç boyutlu ve toplam 22 maddeden oluşan
bir yapıya ulaşılmıştır. Ardından ölçeğin alt bileşenleri ile arasındaki
ilişkiler analiz edilerek ve faktörlerin birbirleriyle olumlu ve anlamlı ilişki
içinde olduğu tespit edilmiştir. Alt boyutların matematik sınavı kaygısı isimli
bir yapının içeriğine uygun olduğu ve bu bileşenlerin bir arada üst yapıyı
tanımlamada kullanılabileceği analizler sonucunda teyit edilmiştir. Uyum
iyiliği indeks skorlarının oldukça yüksek olan modelin, Doğrulayıcı Faktör
Analizi sonuçları da AFA sonuçlarıyla tutarlılık göstermiştir. Ölçeğin bütünü
için elde edilen iç tutarlık katsayısı ise .848 olarak hesaplanmıştır.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2017 |
Gönderilme Tarihi | 3 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 |