Bu araştırmanın amacı; fen bilgisi öğretmenliği üçüncü sınıfta yer alan Öğretim Teknolojileri ve Materyal Dersi kapsamında; öğretmen adaylarının anlamakta zorluk çektikleri konular ile ilgili atık maddelerden öğretim materyalleri geliştirmektir. Araştırma 2009- 2010 güz yarıyılında Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği programı üçüncü sınıfta öğrenim gören 54 öğretmen adayı ile yürütülmüştür. Materyallerin tasarlanması ya da geliştirilmesinden önce ve sonra öğretmen adaylarının görüşleri alınmıştır. Hazırlanan materyallere yönelik elde edilen bulgular 16 grup başkanı öğretmen adayı ile yapılan mülakatlarla da desteklenmiştir. Örneklem ile yürütülen materyal tasarımlarından elde edilen bulgulara dayalı olarak; çevre kirliliği oluşturan atık maddelerden görsel öğretim materyalleri tasarlanmıştır. Adı geçen kitapların revize edilmesi sırasında, aday öğretmenler tarafından tasarlanan ya da geliştirilen materyaller dikkate alınabilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2011 |
Gönderilme Tarihi | 2 Ocak 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 5 Sayı: 1 |