Uzamsal yetenek; bir nesneyi ya da görsel imgeyi,
zihinde hareket ettirme, başka bir şekle dönüştürme, farklı açılardan görebilme
gibi becerileri içerir. Bu araştırma, matematik, resim, fen bilimleri ve sınıf
eğitimi bölümünde öğrenim gören öğretmen adaylarının uzamsal yeteneklerinin;
yaş, cinsiyet, matematik başarısı, öğrenim görülen bölüm, ve okul öncesi eğitim
almış olma durumu açısından incelenmesini amaçlamaktadır. Bu çalışma, ilişkisel
tarama modelinin tercih edildiği nicel bir araştırmadır. Araştırmanın çalışma
grubu ölçüt örnekleme yoluyla oluşturulmuştur ve çalışma grubunu Tokat ilindeki
bir devlet üniversitesinde öğrenim gören ilköğretim matematik, resim-iş, sınıf
eğitimi ve bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi olmak üzere 192 öğretmen
adayı oluşturmaktadır. Çalışmanın veri toplama sürecinde Yüksel (2017)
tarafından geliştirilen Uzamsal Görselleştirme Testi kullanılmıştır. 27
maddeden oluşan test, zihinde döndürme ve zihinde katlama sorularından
oluşmaktadır. Elde edilen bulgulara göre, öğretmen adayları Uzamsal
Görselleştirme Testinde orta düzeyde başarı göstermişlerdir.
Spatial
ability involves skills such as moving an object or a visual image,
transforming it into another shape and seeing it from different perspectives in
the mind. This research intends to study the spatial abilities of teacher
candidates in Math, Art, Science and Classroom teaching departments with
respect to age, gender, success in Mathematics, field of study and preschool
education background. This is a quantitative research in which relational
screening model is preferred. The study group of the research is formed by
criterion sampling method and it consists of 192 teacher candidates studying in
primary school Mathematics, painting-handicrafts, classroom teaching or
computer and instructional technologies department of a state university in
Tokat province. The Spatial Visualization Test developed by Yüksel (2017) is
used in the data collection process of the research. The test consists of 27
items, involving mental rotation and mental folding problems. According to the
findings, the teacher candidates presented moderate level success in Spatial
Visualization Test.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2018 |
Gönderilme Tarihi | 10 Ocak 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 12 Sayı: 1 |