Güncel Sayı

Cilt: 7 Sayı: 14, 29.07.2024

Yıl: 2024

Türkiye Bütüncül Psikoterapi Dergisi'nin (TBPD) amacı ruh sağlığı alanındaki uygulamaları bilimsel yöntemlerle ve kanıta dayalı sunan bir yazın kültürü oluşturmaktır. Bu bağlamda araştırmacı ve klinisyenlerin çalışmalarını bir dergi bünyesinde bir araya getirerek etkileşimlerini sağlamak bir alt amaçtır. TBPD tüm ruh sağlığı profesyonellerine eşit mesafede ruh sağlığı çalışanlarının uygulamalarını ve araştırmalarını önemsemektedir. TBPD ekibi; psikiyatristler, aile hekimleri, doktorlar, psikologlar, klinik psikologlar, psikolojik danışmanlar, sosyal hizmet uzmanları, psikiyatri hemşireleri, aile terapistleri, aile danışmanları, özel eğitimde hizmet verenler, okul öncesi eğitim görevlileri ve diğer meslek dallarında görev alanların bir araya gelip tartışacağı bir platform oluşturmayı hedeflemektedir

Türkiye Bütüncül Psikoterapi Dergisi (TBPD), ülkemizde bütüncül psikoterapi ile ilgili eğitimler organize eden, araştırmalar yapan, yayınlar üreten ve tercüme eden Psikoterapi Enstitüsü’nün bilimsel, hakemli dergisidir. Türkiye Bütüncül Psikoterapi Dergisi, yılda iki kez yayımlanmaktadır. Bununla birlikte duyuruları önceden ilan edilmek üzere yılda bir özel sayı çıkarılacaktır. Özel sayılarda her yıl düzenlenen Bütüncül Psikoterapi Kongresi tam metinlerine yer verilmektedir.
Türkiye Bütüncül Psikoterapi Dergisi’nde, psikoterapi alanına girebilecek bütün konularda üretilen özgün bilimsel çalışmalara yer verilmektedir. Ulusal ve uluslararası bilim camiası açısından önem taşıyan nitelikli çalışmaların yayılmasına ve alana özgü kavramların/ terimlerin anlamlarının ortaklaşmasına katkı sağlayacak; alanda çalışan akademisyen ve psikoterapi uygulayıcılarına kılavuzluk edecek nitelikli bir dergi oluşturmak hedeflenmektedir.
Türkiye Bütüncül Psikoterapi Dergisi’nde kuramsal çerçevesi güçlü, araştırma dizaynı ve analizleri iyi yapılandırılmış, psikoterapi alanında farklı açılımlar sağlayan çalışmalara öncelik tanınmaktadır. Bu çerçevede farklı disiplinlerden özgün araştırmalar, deneysel ve klinik çalışmalar, olgu ve vaka sunumları beklenmektedir. 

GENEL BİÇİM

Makale yazım kuralları ve şablonu buradan indirebilirsiniz
Yazı Tipi : Türkçe ve İngilizce özetler hariç bütün metinde 12 punto Times New Roman yazı karakteri kullanılır. Türkçe ve İngilizce özetlerde 10 punto Times New Roman yazı karakteri kullanılır.
Sayfa Yapısı : A4 boyutlarındaki kâğıda; üst, alt, sağ ve sol boşluk 2,5 cm (0.98 inç), iki yana dayalı olacak biçimde düzenlenmelidir. Çalışmalar tek sütun olarak hazırlanmalıdır.
Paragraf Yapısı: Paragraf başlarında girinti konmamalıdır. Satır aralığı 1,5 satır olmalıdır.
Sayfa Sınırı : Yukarıdaki şablona göre hazırlanmış bir çalışma kaynakça, şekiller, görseller ve ekler hariç olmak üzere 25 sayfayı geçmemelidir.
Dipnot : Sayfanın alt tarafında 9 punto Times New Roman yazı karakteri kullanılarak yazılmalıdır.
BÖLÜMLER
Başlık : Makale başlığı kalın ve sayfaya ortalı olmalıdır. Makaledeki sözcüklerin sadece ilk harfleri büyük harf olmalıdır
Özet : 150-300 kelime arasında olmalıdır. Özette atıf kullanılmamalıdır.
Anahtar Kelimeler : 3-5 kelime arasında olmalıdır.
Ana Metin : “Giriş, Yöntem, Bulgular, Tartışma, Sonuç, Öneriler” bölümlerini içermelidir. Yöntem kısmında, eğer özgün bir model kullanılmışsa, model alt bölümü ile mutlaka Örneklem/Çalışma Grubu, Veri Toplama Araçları ve İşlem alt bölümleri bulunmalıdır.
Kaynakça : Hem metin içinde hem de kaynakçada Amerikan Psikologlar Birliği tarafından yayınlanan Publication Manual of American Psychological Association (APA) (6. baskı) adlı kitapta belirtilen yazım kuralları uygulanmalıdır. Türk Kütüphaneciler Derneği’nin hazırladığı APA 6 kitapçığına şuradan http://www.tk.org.tr/APA/apa_2.pdf. ulaşabilirsiniz.
Tablo ve Şekiller : Tablo, şekil, resim, grafik vb. unsurlar metin içerisinde yer almalıdır. Çalışmanın sonunda ayrıca verilmemelidir. Tablo ve şekiller ortalanmalı, satır aralığı tek olmalıdır.
Ekler : Her bir ek, kaynakçadan sonra ayrı sayfalarda verilmelidir.
Yazar Bilgileri: Gönderdiğiniz makalelerde yazarlara ilişkin herhangi bir bilgi yer almamalıdır. Makaleler kör hakemlik sürecinden geçtiği için hakemlerin yazarı bilmemesi gerekmektedir.
Yazarlara ilişkin bilgiler kapak sayfası olarak ayrıca gönderilmelidir. Kapak sayfasında yazarların ORCID numaraları, kurum/eğitim bilgileri, ünvan/meslek bilgileri ve e-postaları açık bir biçimde yer almalıdır.
BAŞLIK SİSTEMİ
Başlık Oluşturma : Başlıklar kendinden önceki paragraftan bir satır boşluk ile ayrılır.
1. Düzey Başlık: Merkezde, Kalın, Her Sözcük Büyük Harfle Başlar, Küçük Harfle Sürer
2. Düzey Başlık: Sola Yaslı, Kalın, Her Sözcük Büyük Harfle Başlar, Küçük Harfle Sürer
3. Düzey Başlık: Sola yaslı, kalın, sadece başlığın ilk sözcüğü büyük harfle başlar, diğer sözcükler küçük harfle başlayıp biter
4. Düzey Başlık: Sola yaslı, kalın, italik, sadece başlığın ilk sözcüğü büyük harfle başlar, diğer sözcükler küçük harfle başlayıp biter
5. Düzey Başlık: Sola yaslı, italik, sadece başlığın ilk sözcüğü büyük harfle başlar, diğer sözcükler küçük harfle başlayıp biter
Temel Başlıklar : Temel başlıklar (Yöntem, Bulgular, Tartışma, Sonuç, Öneriler) baş harfleri büyük olacak biçimde, ortalı ve bold yazılır (Giriş bölümünde Giriş başlığı kullanılır). Başlıklarda 12 Punto Times New Roman yazı karakteri kullanılır.
Tablo ve Şekil Başlıkları: Tablo ve şekil başlıklarını oluşturan kelimelerin ilk harfleri büyük ve tek satır aralıklı olarak yazılır. Tablo ve Şekil Numarası kalın, Tablo başlığı normal olarak yazılır. Aşağıdaki Tablo ve Şekil Örneklerini inceleyiniz. Tablo ve şekillerden önce üstte tablo numarası ve ismi yazılır.
DİĞER HUSUSLAR
Vurgu : Metin içi vurgular italik ile yapılmalıdır. Vurgu için kalın yazı tipi stili kullanılmamalıdır.
Tablo : Tablo için gerekli görülen durumlarda yazı puntosu 9 veya 8 puntoya kadar düşürülebilir.

                                                                                                                                                 ATIF GÖSTERİMİ BİÇİMLERİ     

Atıf Türü

Metin İçi İlk Atıf

Metin İçi Sonraki Atıflar

Parantez İçi İlk Atıf

Parantez İçi Sonraki Atıflar

Tek Yazarlı

Özakkaş(2016)

Özakkaş(2016)

(Özakkaş, 2016)

(Özakkaş, 2016)

İki Yazarlı

Özakkaş ve Çorak (2010)

Özakkaş ve Çorak (2010)

(Özakkaş ve Çorak, 2010)

(Özakkaş ve Çorak, 2010)

Üç Yazarlı

Özakkaş, Çorak ve Sezgin (2014)

Özakkaş ve arkadaşları (2014)

(Özakkaş, Çorak ve Sezgin, 2014)

(Özakkaş ve ark., 2014)

Dört Yazarlı

Özakkaş, Çorak, Sezgin ve Kaya (2015)

Özakkaş ve arkadaşları (2015)

(Özakkaş, Çorak, Sezgin, Kaya, 2015)

(Özakkaş ve ark., 2015)

Beş Yazarlı

Özakkaş, Çorak, Sezgin, Kaya ve Mercan (2016)

Özakkaş ve arkadaşları (2016)

(Özakkaş, Çorak, Sezgin, Kaya ve Mercan, 2016)

(Özakkaş ve arkadaşları, 2016)

Altı Yazarlı

Özakkaş ve arkadaşları (2017)

Özakkaş ve arkadaşları (2017)

(Özakkaş ve ark., 2017)

(Özakkaş ve ark., 2017)

Kurum Kısaltmaları

Milli Eğitim Bakanlığı (MEB, 2003)

MEB (2003)

(Milli Eğitim Bakanlığı, 2003)

MEB (2003)

    


KAYNAKÇA ÖRNEKLERİ
Kaynakça: 12 Punto, Asılı 1cm, sonra 6nk, satır aralığı 1,5 olmalıdır.
Türkçe Kitap
Türkçapar, H. (2012). Bilişsel terapi. Ankara: HYB Yayıncılık.
Çok Yazarlı Türkçe Kitap
Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. Ç., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
Birden Çok Baskısı Olan Kitap
Özakkaş, T. (2004). Bütüncül psikoterapi (9. Baskı). İstanbul: Litera Yayıncılık.
Türkçeye Çevrilmiş Kitap
Yeomans, F. E., Clarkin, J. F. ve Kernberg, O. F. (2000). Borderline kişilik bozukluğu için aktarım odaklı psikoterapi (M. Kamer, çev.). İstanbul: Psikoterapi Enstitüsü Eğitim Yayınları.
Editörlü Kitap
Özbek, M. (Ed.) (2005). Kamusal alan. İstanbul: Hil.
Editörlü Kitapta Bölüm
Kejanlıoğlu, B. (2005). Medya çalışmalarında kamusal alan kavramı. Meral Özbek (Ed.), Kamusal Alan içinde (s. 689-713). İstanbul: Hil.
İngilizce Kitap
Magnavita, J. J. (2005). Personality-guided relational psychotherapy. Washington: American Psychological Association.
Türkçe Kitap İçinde Bölüm
Usta, F. (2015). Okul bağlılığı. A. Akın, E. Çelik, Ü. Akın (Eds), Güncel Psikolojik Kavramlar 4: Eğitim- Öğretim kitabı içinde (s.17-32). İstanbul: Nobel Yayınları.
İngilizce Kitap İçinde Bölüm
Harter, S. (1998). The development of self-representation. In W. Damon & N. Eisenberg (Eds.), Handbook of child psychology: Social, emotional and personality development (5th ed., pp. 553–617). New York, NY: Wiley.
Türkçe Makale
Doğan, T. (2010). Sosyal görünüş kaygısı ölçeği’nin (SGKÖ) Türkçe uyarlaması: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39, 151-159.
İngilizce Makale
Wilson, K. G. ve Roberts, M. (2002). Core principles in acceptance and commitment therapy: An application to anorexia. Cognitive and Behavioral Practice, 9, 237-243.
Yediden Fazla Yazarlı Makale
Yavuz, K. F., Ulusoy, S., Işkın, M., Esen, F. B., Burhan, H. Ş., …Yavuz, N. (2016). Turkish Version of Acceptance and Action Questionnaire-II (AAQ-II): A Reliability and validity analysis in clinical and non-clinical samples. Klinik Psikofarmakoloji Bülteni-Bulletin of Clinical Psychopharmacology, 26, 397-408.
Türkçe Tez
Gençoğlu, C. (2012). Duygu odaklı terapiye dayalı duygusal farkındalık eğitiminin genç yetişkinlerin iyimserlik düzeylerine etkisi. Yayımlanmamış doktora tezi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
İngilizce Tez
Ferenbach, C. (2011). The Process of psychological adjustment to multiple sclerosis: Comparing the roles of appraisals, acceptance, and cognitive fusion. Unpublished Doctoral Dissertation. The University of Edinburgh: Edinburgh.

TABLO ÖRNEĞİ

Tablo 1.  Deney ve Kontrol Gruplarının Psikolojik İyi Olma Ölçeği ve Bağlanma Stilleri Ölçeği Ön-Test Puanlarına İlişkin Bağımsız t-testi Analizi Sonuçları

Değişken

Grup

N

Ss

sd

t

p

PİOÖ

Deney

12

43.67

3.70

22

.59

.56

Kontrol

12

42.75

3.91

BSÖ

Deney

12

34.17

4.49

22

1.88

.07

Kontrol

12

30.50

5.04


Tablolar sadece yatay kenarlıklar kullanılmak suretiyle karakterler sayfaya sığacak şekilde 10, 9 veya 8 punto olarak ayarlanabilir. Geniş tablolar müstakil bir sayfada yatay olarak konumlandırılabilir. Tabloların başka bir sayfaya kayması engellenmelidir. Tablolar, bir sayfayı geçmeyecek şekilde ayarlanmalıdır.

EKLER
Ekler EK-1, EK-2… olarak sıralanmak suretiyle kaynakçadan sonra yer almalıdır.



 




 






 



 



 



 


 




 


ETİK İLKELER VE YAYIN POLİTİKASI

Committe on Publication Ethics (COPE)’un bilimsel yayınlar için hazırlamış olduğu etik ilkeler ve APA’nın kurallarından hareketle Türkiye Bütüncül Psikoterapi Dergisi’nin etik ilkeleri şöyle belirtilebilir:
Bilimsel Araştırma Etiği
Verilerin elde edilmesinde, analizinde, yorumlanmasında ve sonuçlara ulaşılmasında bilimsel yöntemlerle hareket edilir. Bilimsel olmayan sonuçlar araştırma sonucu olarak gösterilemez.
Araştırma sürdürülürken ulusal ve uluslararası anlaşmalara bağlı kalınması ve yetkili makamlardan izin alınması gerekmektedir.
Çalışmalarda elde edilen verilerin, yetkililerin izin verdiği ölçüde ve biçimde kullanılması gerekmektedir. Sunulmaması gereken verilerin gizli kalması esas olmalıdır.
Araştırmacılar, araştırma sonucunda oluşabilecek olumsuz durumları ilgili kişilere ve kurumlara bildirmekle yükümlüdürler. Her araştırmacı, oluşabilecek bu olumsuz durumlar sebebiyle araştırmaya katılmama hakkına sahiptir.

Yayın Etiği

Bilimsel araştırma ve yazım aşamasında çalışmaya herhangi bir katkısı olmayan kişiler, yazar olarak gösterilmemelidir.
Yayınlanmamış veya sunulmamış çalışmalar kaynak olarak gösterilmemelidir.
Herhangi bir çalışmanın tümü veya bir bölümü, izin alınmadan veya kaynak gösterilmeden (intihal) yayımlanamaz.
Yazarlar, etik sayılmayan davranışlar olarak belirtilen sorumsuz yazarlık, korsanlık, uydurmacılık, çoklu yayın, bölerek yayınlama, taraflı kaynak, taraflı yayın, insan-hayvan etiğine aykırılık gibi durumlardan kaçınmalıdır.
Yazarlar, aday makalenin yazım aşamasında, dergide belirtilen atıf sistemine uygun hareket etmelidir.
Yazarlar, çalışmalarında insan örneklemiyle oluşturulmuş nitel, nicel ve karma yöntemle yapılmış çalışmaları için Etik Kurul Onayı almak zorundadır.
Yazarlar, metinde yazarların katkı oranını ve çıkar çatışması bulunmadığını beyan etmekle yükümlüdür.
Yazarlar, -varsa- çalışmanın finansal kaynaklarını ve destekleri belirtmelidir.

Hakem Etiği

Hakemler, mutlaka aday makalenin hitap ettiği alanlarda uzman kimseler olmalıdır.
Hakemler, eleştirilerini objektif ve açık bir biçimde yapmakla yükümlüdür. Kendi kişisel çıkarları/görüşleri doğrultusunda hareket etmemeli, gerekirse hakemlik yapmayı kabul etmemelidir.
Hakemler, hakemlik sürecinde metinlerin kişiye özel olduğu göz önünde bulundurulup üçüncü şahıslarla paylaşılmamalıdır.
Hakemler, hakemlik sürecindeki aday makaleden kendi çalışmaları için bilgi aktarımı yapmamalı, herhangi bir akademik/kişisel çıkar gözetmemelidir.
Hakemler, ret verecekleri aday makaleler için açık ve ayrıntılı gerekçeler bildirmelidir.
Hakemler, derginin bilimsel araştırma ve yayın etiği kurallarını da göz önünde bulundurmalıdır.
Editör Etiği
Editörler, aday makalenin konusuna uygun en az iki hakem atamakla yükümlüdür.
Editörler, kör hakemlik sürecini dikkate alarak hakem(ler) ve sorumlu yazar arasındaki iletişimi sağlamalıdır.
Editörler, hiçbir yazar ve hakem arasında ayrımcılık yapmadan ilişkilerini şeffaf ve objektif bir biçimde sürdürmelidir.
Editörler, bulundukları konumu kendi bireysel ve akademik çıkarları doğrultusunda kullanmamalıdır.
Editörler, ret verecekleri aday makaleler için açık ve ayrıntılı gerekçeler bildirmelidir.
Editörler, bilimsel araştırma, yayın ve hakem etiklerini de göz önünde bulundurmalıdır.
Yayın Politikası ve İlkeleri
Türkiye Bütüncül Psikoterapi Dergisi, gönderilen aday makalelerin değerlendirmesi, dizgisi ve yayımlanması için hiçbir şekilde ücret talep etmemektedir. Yayımlanan makaleler için yazarlara bir telif ödenmemektedir. Yayımlanan makalelerin telif hakkı Türkiye Bütüncül Psikoterapi Dergisi’ne aittir.
Türkiye Bütüncül Psikoterapi Dergisi açık veri ve açık bilim politikasını benimseyen ücretsiz Basılı ve elektronik bir dergidir.
Yayın ilkeleri
Türkiye Bütüncül Psikoterapi Dergisi, yılda iki kez Ocak ve Temmuz aylarında düzenli olarak yayımlanmaktadır.
Türkiye Bütüncül Psikoterapi Dergisi’nin yayın dili Türkçe ve İngilizcedir.
Türkiye Bütüncül Psikoterapi Dergisi’ne gönderilen dergiler derginin belirttiği konu kapsamı dahilinde olmalıdır.
Türkiye Bütüncül Psikoterapi Dergisi’nde sadece araştırma makalelerine, olgu çalışmalarına, derleme çalışmalara, kitap kritiklerine, bildirilerden, lisansüstü çalışmalardan ve projelerden üretilen çalışmalara yer verilmektedir.
Türkiye Bütüncül Psikoterapi Dergisi’nde yayımlanan yazıların bilimsel ve hukuki sorumluluğu yazarlarına aittir.
Türkiye Bütüncül Psikoterapi Dergisi’nde yer alan yazılardaki görüş ve düşünceler yazarlarının kişisel görüşleri olup derginin ve bağlı olduğu kurumların görüşlerini yansıtmaz.
Türkiye Bütüncül Psikoterapi Dergisi’ne gönderilen çalışmalar daha önce hiçbir yerde yayımlanmamış ve halihazırda başka bir platformda yayımlanmak üzere sunulmamış olmalıdır.
Türkiye Bütüncül Psikoterapi Dergisi’nde yayımlanacak insan örneklemiyle oluşturulmuş nitel, nicel ve karma yöntemle yapılmış çalışmalar için Etik Kurul Onayı almak zorunludur.

Türkiye Bütüncül Psikoterapi Dergisi’ne (TBPD) yüklenen bir makale Editör tarafından incelenerek makaleyi TBPD’de özgünlük ve yayına uygunluk açısından da gözden geçirir. Editör, uygunsa, makaleyi ortalama üç hakem isteyecek olan bir Alan Editörüne atar. Hakemlerden TBPD’ye özgü hakemler için yönergeler'i göz önünde bulundurmaları istenir. İki hakemin onay vermesi durumunda editör makaleyi kabul edebilir. Makalelerin kabulü konusunda nihai kararı editör kurulu verir.
Makale Gönderimi: Türkiye Bütüncül Psikoterapi Dergisi’ne gönderilen çalışmalar, sadece Dergipark (dergipark.org.tr) üzerinden kabul edilmektedir. Mail, sosyal medya veya çeşitli araçlarla gönderilen makaleler sürece dâhil edilmeyecektir.
Makaleleri Word Belgesi formatında (.doc veya .docx) Dergipark aracılığıyla elektronik olarak gönderilmesi gerekmektedir. Makalelerin yazım kurallarına uygun olarak hazırlanarak gönderilmesi gerekmektedir. Aksi taktirde kabul edilmeyecektir.
Her makale gönderimine bir kapak mektubu eşlik etmeli ve tüm yazarların adlarını, ORCID ID numaraları, kurum, unvan ve iletişim bilgilerini içermelidir. Finansman kaynakları ve olası çıkar çatışmaları da kapak mektubunda belirtilmelidir.
Dergi Makale Raporlama Standartları Gözden geçirme sürecinde tutarlılığı ve adaleti korumak ve sonraki çoğaltma veya meta-analitik çalışmaları kolaylaştırmak için, tüm niceliksel, nitel veya karma yöntemler araştırma makaleleri için geçerli Dergi Makale Raporlama Standartlarına (JARS) uygun olarak hazırlanmalıdır.
Kabul edilen makalelerin yazarları, test materyalleri (veya bunların bölümleri), fotoğraflar ve diğer grafik görüntüler (deneylerde uyaran olarak kullanılanlar dahil) dahil olmak üzere telif hakkıyla korunan herhangi bir çalışmayı basılı ve elektronik biçimde çoğaltmak için gerekli tüm izinleri nihai kabulde editöre göndermelidir.
APA politikası, bir yazarın aynı makaleyi iki veya daha fazla yayın tarafından eşzamanlı olarak değerlendirilmek üzere göndermesini yasaklar. Yazarlar, makalelerinin son kabul edilmiş, önceden biçimlendirilmiş versiyonunu- kabul edilen makaleyi- kişisel web sitelerinde ve yazar sosyal ağ sitelerinde yayınlayabilirler.
APA, yazarların araştırmanın yürütülmesi ve raporlanması ile ilgili olası herhangi bir çıkar çatışmasını (örneğin, bir test veya prosedürdeki finansal çıkarlar, ilaç araştırmaları için ilaç şirketleri tarafından finanse edilmesi) ortaya koymalarını gerektirir. Araştırma sürecinde herhangi bir kurumun sponsorluğu varsa belirtilmelidir.
Etik İlkeler "Orijinal veri olarak, daha önce yayınlanmış veriler" (Standart 8.13) yayınlamak APA Etik İlkeleri'nin ihlalidir. Buna ek olarak, APA Etik İlkeleri, "araştırma sonuçları yayınlandıktan sonra, psikologların, katılımcıların gizliliğinin korunabilmesi ve tescilli verilerle ilgili yasal haklar serbest bırakılmalarını engellemediği sürece, önemli iddiaları yeniden analiz yoluyla doğrulamaya çalışan ve bu verileri yalnızca bu amaçla kullanmayı amaçlayan diğer yetkili profesyonellerden sonuçlarının dayandığı verileri saklamadıklarını" belirtmektedir (Standart 8.14). APA, yazarların bu standartlara uymalarını bekler. Özellikle, APA, yazarların verilerinin editoryal inceleme süreci boyunca ve yayın tarihinden sonra en az 5 yıl boyunca muhafaza edilmesini talep eder. Yazarların, örneklemlerinin, insan veya hayvanların tedavisinde APA etik standartlarına uyduklarını yazılı olarak belirtmeleri veya tedavinin ayrıntılarını açıklamaları gerekmektedir.
• Makale yüklenirken eklenmesi gereken formlar: Makale, Kapak, Telif Hakları Devir Formu, Araştırma makaleleri için “Etik Kurul Onay Formu”.


Türkiye Bütüncül Psikoterapi Dergisi, gönderilen aday makalelerin değerlendirmesi, dizgisi ve yayımlanması için hiçbir şekilde ücret talep etmemektedir. Yayımlanan makaleler için yazarlara bir telif ödenmemektedir. Yayımlanan makalelerin telif hakkı Türkiye Bütüncül Psikoterapi Dergisi’ne aittir.