Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

APPLICATION OF AN INNOVATIVE TECHNIQUE IN LEARNING ENGLISH: THE EFFECT OF BORAY TECHNIQUE ON THE LEARNING LEVELS OF SECONDARY SCHOOL FIFTH AND SEVENTH GRADE STUDENTS

Yıl 2017, Cilt: 2 Sayı: 1, 214 - 239, 30.06.2017

Öz

Developing communication networks made English a necessity as well as making it a must in English education in Turkey starting from elementary schools to universities. Despite the fact that English is compulsory from elementary school to high school, the students who have learned English for many years aren’t that capable of learning English and establishing a commmucation in English. Especially, they fall short of speaking skills. BT(Boray Technique) is a unique technique for it was developed to enable especially Turkish students to learn English by improving their speaking skills. This study is done in order to indicate the effects of BT on 5th and 7th graders. From each level, two different classes were used to measure the effect of BT on the achievement levels of students. One of the classes was taught with BT in some part of English lessons, but there was no BT applications in the control class. At the end of this study it was determined that BT as a new and unique technique substancially contributes to students’ learning English.

Kaynakça

  • 1) Altunışık v.d, (2007). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, SPSS Uygulamalı. Sakarya:Sakarya Yayıncılık.
  • 2) Bekleyen, N. (2015). Dil Öğretiminin Tarihsel Gelişimi. Dil Öğretimi. Ankara: Pegem Akademi.
  • 3) Cameron,L.,(2001).Teaching Languages to Young Learners. Cambridge, England: Cambridge University Press.
  • 4) Çelebi, M.D.(2006). Türkiye’de Anadil Eğitimi ve Yabancı Dil Öğretimi. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21, (2), 285-307.
  • 5) Demirel, Ö.(2016). Yabancı Dil Öğretimi. Ankara: Pegem Akademi.
  • 6) Demirel, Ö.(2013). ELT Methodology. Ankara:Pegem Akademi.
  • 7) EPI (English Proficiency Index). (2015) (http://www.ef.com.tr/epi/regions/europe/turkey/. [15.10.2016]
  • 8) Gardner, R.C. (2001). Integrative motivation: Past, present and future. Web üzerinden görüntülenme tarihi ve URL adresi, (01.11.2016), http://publish.uwo.ca/~gardner/docs/GardnerPublicLecture1.pdf
  • 9) Gündoğdu, A. (2009). Pergelin Sabit Ayağını Buraya, Kendi Özümüze Kilitleyerek. Eğitime Bakış, 14, 1-2.
  • 10) Hanbay, O. (2013). Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi. Ankara:Anı Yayıncılık.
  • 11) Haznedar, B. (2010). Türkiye’de Yabancı Dil Eğitimi: Reformlar, Yönelimler ve Öğretmenlerimiz. International Conference on New Trends in Education and Their Implications 11-13 November, 2010 Antalya-Türkiye
  • 12) Haznedar, B. (2004). Türkiye’de Yabancı Dil Eğitimi: İlköğretim Yabancı Dil Programı. Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Dergisi. 21 (2) 15-29.
  • 13) Işık, A.(2009). Yabancı Dil Nasıl Öğrenilmez?-Nasıl Öğrenilir? İstanbul:Elma Yayınları
  • 14) Işık, A.(2008). Yabancı Dil Eğitimimizdeki Yanlışlar Nereden Kaynaklanıyor? Journal of Language and Linguistic Studies Vol.4, No.2.
  • 15) Jacobs, G.M. & Farrell, T.S.C. (2003). Understanding and Implementing the CLT (Communicative Language Teaching) Paradigm. RELC Journal. 34 (1). 5-30.
  • 16) Karabıyık, B., Alcı, B., Toprak, F., Arıcı, H.E. (2012). İlköğretim 4. Sınıf Öğrencilerinin İngilizce Dersine Karşı Tutumları ve Kaygı Düzeyleri ile İngilizce Dersi Başarısı Arasındaki İlişki. IV. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi. 183-190.
  • 17) Nunan, D. (2003). The Impact of English as a Global Language on Educational Policies and Practices in the Asia-Pacificc Region. TESOL Quarterly Vol. 37, No. 4, Winter 2003.
  • 18) MEB (2013) . ‘2.-8. İngilizce Öğretim Programı’. http://ttkb.meb.gov.tr/program2.aspx. [ Erişim Tarihi 01.09.2016] 19) Oxford University Press (2017) https://www.oxfordenglishtesting.com/defaultmr.aspx?id=4582 [Erişim Tarihi: 12.11.2016] 20) Paker, T. (2015). “İletişimsel Dil Öğretim Yöntemi.” ed. N.Bekleyen. Dil Öğretimi. Ankara. Pegem Akademi: 118-209.
  • 21) Richards, J.C. & Rogers, T.S.(2001). Approaches and Methods in Language Teaching. Cambridge, England:Cambridge University Press.
  • 22) Yıldıran, G. (2012). Problems Related to the Concept of Lingua Franca, The Fifth International Conference of English as a Lingua Franca. The Opening Speech of the Dean of the Faculty of Education, Boğaziçi University.

İngilizce Öğreniminde İnovatif Bir Teknik Uygulaması: Boray Tekniği'nin Ortaokul Beşinci ve Yedinci Sınıf Öğrencilerinin İngilizce Öğrenme Düzeylerine Etkisi

Yıl 2017, Cilt: 2 Sayı: 1, 214 - 239, 30.06.2017

Öz

Gelişen iletişim ağları İngilizce iletişim kurmayı gerekli
hale getirmiş, ülkemizde de İngilizce öğretimi ilköğretimden yükseköğretime
kadar zorunlu bir ders konumuna gelmiştir. 
İngilizce dersi ilkokuldan Yükseköğrenimin sonuna kadar zorunlu olmasına
rağmen, öğrenme ve iletişim kurma bakımından uzun yıllar İngilizce öğrenimi
gören öğrencilerin, bu süreç sonunda özellikle konuşma becerilerinde yeterli
olmadıkları görülmektedir.  BT (Boray
Tekniği) öğrencilerin İngilizceyi öğrenebilmeleri için geliştirilmiş ve
ülkemizde İngilizce öğrenmeye çalışanların özellikle konuşma becerilerini
geliştirerek İngilizce öğrenmelerini sağlayan, ülkemize özgü ve oldukça yeni
bir İngilizce öğrenme tekniğidir.  Bu
çalışmada BT’nin ortaokul  beşinci  ve yedinci 
sınıf öğrencilerinin İngilizce öğrenme başarılarına etkisi araştırılmıştır.
Çalışmada yer alan sınıfların (beşinci ve yedinci sınıflar), her bir
düzeyinden, ikişer sınıf araştırmada incelenmiştir. Sınıflardan biri, toplam
İngilizce dersinin bir kısmında  BT
uygulaması yapılan, diğeri ise İngilizce dersinin hiçbir bölümünde BT
uygulanmayan kontrol sınıfı olarak çalışmada yer almıştır. Çalışmanın sonucunda,
elde edilen bulguların değerlendirilmesi ile  BT’nin yeni ve özgün bir teknik olarak,
öğrencilerin İngilizce öğrenmesine önemli ölçüde katkı sağladığı
belirlenmiştir. 

Kaynakça

  • 1) Altunışık v.d, (2007). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, SPSS Uygulamalı. Sakarya:Sakarya Yayıncılık.
  • 2) Bekleyen, N. (2015). Dil Öğretiminin Tarihsel Gelişimi. Dil Öğretimi. Ankara: Pegem Akademi.
  • 3) Cameron,L.,(2001).Teaching Languages to Young Learners. Cambridge, England: Cambridge University Press.
  • 4) Çelebi, M.D.(2006). Türkiye’de Anadil Eğitimi ve Yabancı Dil Öğretimi. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21, (2), 285-307.
  • 5) Demirel, Ö.(2016). Yabancı Dil Öğretimi. Ankara: Pegem Akademi.
  • 6) Demirel, Ö.(2013). ELT Methodology. Ankara:Pegem Akademi.
  • 7) EPI (English Proficiency Index). (2015) (http://www.ef.com.tr/epi/regions/europe/turkey/. [15.10.2016]
  • 8) Gardner, R.C. (2001). Integrative motivation: Past, present and future. Web üzerinden görüntülenme tarihi ve URL adresi, (01.11.2016), http://publish.uwo.ca/~gardner/docs/GardnerPublicLecture1.pdf
  • 9) Gündoğdu, A. (2009). Pergelin Sabit Ayağını Buraya, Kendi Özümüze Kilitleyerek. Eğitime Bakış, 14, 1-2.
  • 10) Hanbay, O. (2013). Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi. Ankara:Anı Yayıncılık.
  • 11) Haznedar, B. (2010). Türkiye’de Yabancı Dil Eğitimi: Reformlar, Yönelimler ve Öğretmenlerimiz. International Conference on New Trends in Education and Their Implications 11-13 November, 2010 Antalya-Türkiye
  • 12) Haznedar, B. (2004). Türkiye’de Yabancı Dil Eğitimi: İlköğretim Yabancı Dil Programı. Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Dergisi. 21 (2) 15-29.
  • 13) Işık, A.(2009). Yabancı Dil Nasıl Öğrenilmez?-Nasıl Öğrenilir? İstanbul:Elma Yayınları
  • 14) Işık, A.(2008). Yabancı Dil Eğitimimizdeki Yanlışlar Nereden Kaynaklanıyor? Journal of Language and Linguistic Studies Vol.4, No.2.
  • 15) Jacobs, G.M. & Farrell, T.S.C. (2003). Understanding and Implementing the CLT (Communicative Language Teaching) Paradigm. RELC Journal. 34 (1). 5-30.
  • 16) Karabıyık, B., Alcı, B., Toprak, F., Arıcı, H.E. (2012). İlköğretim 4. Sınıf Öğrencilerinin İngilizce Dersine Karşı Tutumları ve Kaygı Düzeyleri ile İngilizce Dersi Başarısı Arasındaki İlişki. IV. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi. 183-190.
  • 17) Nunan, D. (2003). The Impact of English as a Global Language on Educational Policies and Practices in the Asia-Pacificc Region. TESOL Quarterly Vol. 37, No. 4, Winter 2003.
  • 18) MEB (2013) . ‘2.-8. İngilizce Öğretim Programı’. http://ttkb.meb.gov.tr/program2.aspx. [ Erişim Tarihi 01.09.2016] 19) Oxford University Press (2017) https://www.oxfordenglishtesting.com/defaultmr.aspx?id=4582 [Erişim Tarihi: 12.11.2016] 20) Paker, T. (2015). “İletişimsel Dil Öğretim Yöntemi.” ed. N.Bekleyen. Dil Öğretimi. Ankara. Pegem Akademi: 118-209.
  • 21) Richards, J.C. & Rogers, T.S.(2001). Approaches and Methods in Language Teaching. Cambridge, England:Cambridge University Press.
  • 22) Yıldıran, G. (2012). Problems Related to the Concept of Lingua Franca, The Fifth International Conference of English as a Lingua Franca. The Opening Speech of the Dean of the Faculty of Education, Boğaziçi University.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Kamil Arif Kırkıç

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2017
Gönderilme Tarihi 11 Nisan 2017
Kabul Tarihi 21 Haziran 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kırkıç, K. A. (2017). İngilizce Öğreniminde İnovatif Bir Teknik Uygulaması: Boray Tekniği’nin Ortaokul Beşinci ve Yedinci Sınıf Öğrencilerinin İngilizce Öğrenme Düzeylerine Etkisi. Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2(1), 214-239.