Doç. Dr. Serkan Özel, Boğaziçi Üniversitesi Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü öğretim üyesi ve Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Teknolojileri ve Araştırma Merkezi müdürüdür. Dr. Özel, aynı zamanda Çocuk Öğrenme Laboratuvarı’nda (ÇÖL) çocukların nasıl öğrendiği ve bu öğrenmenin nasıl geliştirilebileceği üzerine araştırmalar yürütmektedir. Bu çalışmalar, öğrenmeyi teşvik eden deneyimlere odaklanarak, matematikte anahtar kavramların ve problem çözme prosedürlerinin öğrenimini incelemektedir. Araştırma alanları arasında erken yaşlarda öğrenilen örüntüleme becerilerinin ileri yaşlardaki matematik öğrenimindeki rolleri, lise öğrencilerinin cebirsel ifadeleri algıları, farklı yaşlardaki çocuklarda sayı doğrusu kavramının gelişimi ve etkili bilişsel faktörler yer almaktadır.
Türkiye’de TUSAŞ (Türk Havacılık ve Uzay Sanayii), TÜPRAŞ (Türkiye Petrol Rafinerileri) ve TEGV (Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı) ile projelerde aktif olarak yer alan Dr. Özel, 2019-2021 yılları arasında Vanderbilt Üniversitesi Psikoloji ve İnsan Gelişimi Bölümü’nde ziyaretçi öğretim üyesi olarak araştırmalarını sürdürmüştür. Ayrıca, Arter Çağdaş Sanat Müzesi öğrenme programı kapsamında çocuklar için hazırlanan eğitim içeriklerine pedagojik danışmanlık hizmeti sunmuş ve ilkokuldan liseye kadar birçok okula STEM eğitimi ve eğitimde teknoloji kullanımı konularında danışmanlık yapmıştır.
Dr. Özel, lisans ve yüksek lisans derecelerini 2004 yılında Boğaziçi Üniversitesi İlköğretim Fen ve Matematik Eğitimi Bölümü Matematik Eğitimi programında, doktora derecesini ise 2009 yılında Texas A&M Üniversitesi’nde Eğitim Psikolojisi alanında, Eğitim Teknolojileri uzmanlaşma dalında tamamlamıştır. Matematik öğretim uygulamaları, teknoloji entegrasyonu ve STEM eğitimi alanlarında uzman olan Dr. Özel, özellikle öğretmenleri matematik ve teknolojiyi öğretim uygulamalarına entegre etmek için gerekli bilgi ve becerilerle donatmaya odaklanmaktadır.
Araştırmalarının yanı sıra Dr. Özel, Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Dergisi’nin editörlüğünü, Amerikan Psikoloji Derneği (APA) tarafından yayınlanan Experimental Psychology: Applied dergisinin yardımcı editörlüğünü ve Teknoloji, İnovasyon ve Özel Eğitim Araştırma Dergisi’nin yönetici editörlüğünü yürütmektedir. Kendisi ayrıca Matematik Eğitimi Derneği’nin seçilmiş kurucu üyelerinden biri ve FeTeMM (STEM) eğitim modelini Türkiye bağlamına uyarlamak üzere çalışan grubun kurucu üyelerindendir. Kriton Curi Çevre Vakfı Mütevelli Heyeti Üyeliği de görevleri arasında yer almaktadır. Eğitim teknolojilerindeki uzmanlığı ve STEM eğitimini ilerletme konusundaki kararlılığı nedeniyle Dr. Özel, Vanderbilt Global Scholars-in-Residence Programı’na seçilmiştir.
Nur Yiğitoğlu Aptoula, Boğaziçi Üniversitesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü'nde doçent olarak görev yapmaktadır ve Yabancı Diller Eğitimi lisans programı ile İngilizce Öğretmenliği yüksek lisans programında dersler vermektedir. Güncel araştırmaları, ikinci dil (L2) yazımı ile L2 edinimi arasındaki ilişkiye, L2 yazım öğretiminde tür temelli yaklaşımlara ve L2 öğretmen eğitimi konularına odaklanmaktadır. Dr. Yiğitoglu Aptoula, yazılı akademik dilin incelenmesi konulu çalışmasıyla, 2023 yılında Türkiye Bilimler Akademisi (TÜBA) Üstün Başarılı Genç Bilim İnsanları Ödülleri (GEBİP) ödülünü almaya layık görülmüştür.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.