Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

OPINIONS OF PRIMARY TEACHERS ON THE MATHEMATICS SKILLS OF PRIMARY SCHOOL STUDENTS IN RURAL AREAS

Yıl 2024, Cilt: 8 Sayı: 2, 100 - 123, 31.12.2024

Öz

In this research, it was aimed to examine the mathematics skills of primary school students in rural areas in line with teachers' opinions. In this context, it has been tried to reveal the effects of basic language skills and rural environmental elements on students' mathematical skills and to reveal teacher competencies and suggestions in the development of mathematical skills. Qualitative research method was used in the research. The study group of the research consists of 16 classroom teachers working in primary schools in rural Van. The data of the research was obtained through a semi-structured interview form. In the research, it was determined that teachers had positive and negative opinions regarding students' mathematical skills. In the research, teachers emphasized the impact of students' basic language skills on their Mathematics skills, and stated that their listening, Turkish speaking, reading and writing skills were insufficient and that these situations negatively affected their Mathematics skills. In the research, it was determined that teachers emphasized that the environmental factors in rural areas were negative and insufficient, regarding the effects of environmental factors on students' mathematics skills, and that the effect was negative. In the research, it is seen that teachers mostly apply the traditional method in developing students' mathematical skills, In the research, in order to improve students' mathematical skills, teachers; It was determined that they made various suggestions to the Ministry of Education, parents and teachers.

Kaynakça

  • Abedi, J., & Lord, C. (2001). The language factor in mathematics tests. Applied measurement in education, 14(3).
  • Akbayır, K., ve Ece, İ. (2016). Kırsal kesimde çalışan sınıf öğretmenlerinin matematik öğretiminde karşılaştıkları sorunlar. Kesit Akademi Dergisi, (4), 140-158.
  • Aksoy, M. (2021). Temel dil becerileri ile matematik becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi. [Yüksek Lisans Tezi, İnönü Üniversitesi]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Arıkan, E. ve Ünal, H. (2013). İlköğretim 2. sınıf öğrencilerinin matematiksel problem kurma becerilerinin incelenmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(2), 305-325.
  • Aydoğdu-İskenderoğlu, T. ve Uzuner, F.G. (2017). Sınıf öğretmenlerinin ilkokul öğrencilerine temel matematiksel becerileri kazandırma sürecine ilişkin görüşleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17 (2). https://doi.org/10.17240/aibuefd.2017..-307108
  • Aziz, A. (1990). Araştırma Yöntemleri, Teknikleri ve İletişim. Ankara: İlad İletişim Yayınları. Balcı, A. (2001). Sosyal bilimlerde araştırma. Yöntem, Teknik ve İlkeler, Ankara: PegemA Yayınları.
  • Baştürk, S. (2012). Sınıf öğretmenlerinin öğrencilerin matematik dersindeki başarı ya da başarısızlığına atfettikleri nedenler. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4 (7), 105-118.
  • Büyükalan-Filiz, S., ve Ergan, S. (2020). Evaluation of Turkish primary school mathematics curriculum according to five process standards. ODÜ Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 10(2), 464-477.
  • Büyüköztürk, S., Kılıç Çakmak, E., Akgün O. E., Karadeniz, S. ve Demirel, F. (2022). Bilimsel araştırma yöntemleri (32.basım). Pegem Akademi.
  • Ceylan, M. (2022). Kırsalda görev yapan sınıf öğretmenlerine göre matematik başarısı. [Yüksek Lisans Tezi, Amasya Üniversitesi]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Creswell, J. W. (2008). Educational research planning, conducting and evaluating quantitative and qualitative research (7th edition). International Pearson Merril Prentice Hall.
  • Cumhur, F. (2018). Öğretmenlerin görüş ve önerileri kapsamında öğrencilerin matematiksel başarısını etkileyen faktörlerin incelenmesi. Journal of Social and Humanities Sciences Research, 5 (26), 2679-2693. https://doi.org/10.26450/jshsr.647
  • Çakmak, Z. (1998). Aşamalı matematik ve etkili analiz öğretimi. Anadolu Üniversitesi/Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1-2), 82-92.
  • Çalışkan, S. ve Yenilmez, K. (2012). Kırsalda matematik eğitiminde çoklu zekâ uygulamaları. Kastamonu Eğitim Dergisi, 20(3), 837-848.
  • Çetin, A. (2019). Erken okuryazarlık becerileri eğitim programının erken okuryazarlık ve erken matematik becerileri üzerine etkisinin incelenmesi. [Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Çiftçi, Ş. K. (2010). Kırsal bölgelerdeki matematik eğitimi sorunları: öğretmen ve öğrenciler açısından bir değerlendirme çalışması. [Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Çiftçi, A., Ergün, M., Ural, O. Turan, S., Taş, A., Şama, E., Şeren, M., Taşdemir, M., Taş, S., Gelişli, Y., Çeliköz, N., Büyükalan, S. (2003). Öğretmenlik Mesleğine Giriş. Ankara: Feryal Matbaacılık.
  • Çolakoğlu, S. (2019). Anadili Türkçe olmayan ilkokul öğrencilerine ilkokuma yazma öğretiminde sınıf öğretmenlerinin karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri (Şanlıurfa il örneği). [Yüksek Lisans Tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Danişman, Ş., Yıldırım, D., & Ünlüer, E. (2021). Öğrencilerin genel başarı ve matematik başarısı deneyimleri: fenomenolojik bir araştırma. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(2), 436-478. https://doi.org/10.19171/uefad.882775
  • Follmer, R. (2001). Reading, mathematics, and problem-solving: The effects of direct instruction in the development of fourth grade students' strategic reading and problem-solving approaches to text-based, non-routine mathematics problems. Widener University.
  • Garan, S. (2005). Kırsal kesimdeki sınıf öğretmenlerinin matematik öğretiminde karşılaştıkları sorunlar. [Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Göktaş, Ö., & Gürbüztürk, O. (2012). The effect of reading comprehension skill on students’ academic achievement in mathematics lesson at the second stage of primary school. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi, 2(4), 52-66.
  • Gönülal, H., ve Aslan, M. (2023). Kırsalda görev yapan sınıf öğretmenlerinin ilk okuma-yazma öğretimine ilişkin görüşleri. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 11(2), 390-412. https://doi.org/10.16916/aded.1211195
  • Gülbaş-Çatak, Ç. (2008). Yeni ilköğretim 1. sınıf ilkokuma yazma dersi öğretim programı uygulamasına yönelik öğretmen görüşleri. [Yüksek Lisans Tezi, Muğla Üniversitesi]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Güray, U. Ş. (2021). Kırsal kesimdeki ortaokullarda görev yapan matematik öğretmenlerinin teknolojinin matematik derslerine entegrasyonuna ilişkin görüşleri. [Yüksek Lisans Tezi, Yüzüncü Yıl Üniversitesi]. Ulusal Tez Merkezi.
  • İnan, E. (2018). Kırsal kesimlerdeki ilkokullarda Türkçe öğretiminde karşılaşılan güçlüklerin incelenmesi. [Yüksek Lisans Tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Jansen, B. R., Schmitz, E. A., & Van der Maas, H. L. (2016). Affective and motivational factors mediate the relation between math skills and use of math in everyday life. Frontiers in psychology, 7, 513.
  • Karasar, N. (2014). Bilimsel araştırma yöntemi, kavramlar, ilkeler (26. basım). Nobel Akademik Yayıncılık. Keskinkılıç, K. ve Keskinkılıç S., B. (2007). Strateji yöntem ve teknikleriyle türkçe ve ilkokuma yazma öğretimi. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Kızıltaş, Y., ve Kozikoğlu, İ. (2020). İki dilli öğrencilerin okuduğunu anlamada yaşadıkları sorunlar ve çözüm önerileri: bir durum çalışması. Journal of Mother Tongue Education/Ana Dili Egitim Dergisi, 8(4).
  • Koyuncu, B. ve Karakılçık, Y. (2018). Van Gölü Havzası'nın sosyo-kültürel yapısı. Journal of International Social Research, 11(61).
  • Merriam, S. B. (2018). Nitel araştırma desen ve uygulama için bir rehber (3. basım). (Çev. S. Turan). Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Miles, M. B. & Huberman, A. M. (1994). An expanded sourcebook qualitative data analysis. SAGE Publications. Milli Eğitim Bakanlığı (MEB). (2018). Matematik dersi (1-8. Sınıflar) öğretim programı. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü Basımevi.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB). (2020). TIMSS 2019 Türkiye Ön Raporu. Ankara.
  • Millî Eğitim Bakanlığı (MEB). (2022). PISA 2022. Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı Ölçme ve Değerlendirme Genel Müdürlüğü. http://pisa.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2022_01/26105818_PISA_2022_TanYtYm_KitapcY YY.pdf
  • Mumcu, T., ve Aydoğan, Y. (2022). Erken çocukluk döneminde okuma yazmaya hazırlık becerilerinin matematik becerileri üzerindeki rolüne yönelik öğretmen görüşlerinin incelenmesi. Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(1), 46-57. https://doi.org/10.33905/bseusbed.1022218
  • Olkun, S., ve Toluk-Uçar, Z. (2014). İlkögretimde etkinlik temelli matematik ögretimi (6. Baski). Ankara: Egiten Kitap.
  • Özbilen, Y. (2023). Okul öncesi dönem çocuklarının erken matematik becerileri kazanımında harekete dayalı etkinliklerin etkisi. [Yüksek Lisans Tezi, Mersin Üniversitesi]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Özsoy, G. (2005). Problem çözme becerisi ile matematik başarısı arasındaki ilişki. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 25, Sayı 3, ss.179-190
  • Patton, M. Q. (2002). Qualitative research and evaluation methods. Sage Publications.
  • Pirim, B., Aktaş, İ., ve Sadık, Z. (2022). İlkokul birinci sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama ve dinleme becerilerinin matematik problemlerini çözme başarısına etkisi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi,24-25
  • Semizoğlu, R. (2013). İlköğretim 5. sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama ve görsel okuma düzeyi ile problem kurma becerisi arasındaki ilişkinin incelenmesi. [Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Tavşancıl, E., ve Aslan, A. E. (2001). Sözel, yazılı ve diğer materyaller için içerik analizi ve uygulama örnekleri. Epsilon.
  • Toker, S. (2015). Kırsaldaki ortaokul öğrencilerinin matematik algıları ile öğrenci ve öğretmenlerin matematik eğitimi hakkındaki görüşleri. [Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Ünal-Tüfekçi, S. (2023). Öğrencilerin ilkokul matematik dersi kazanımlarına ulaşma düzeylerinin öğretmen ve öğrenci görüşlerine göre incelenmesi. [Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (10.basım). Seçkin Yayıncılık. Yin, R. (1984). Case Study Research: Design & Methods. Beverly Hills, CA: Sage

Kırsal Bölgelerdeki İlkokul Öğrencilerinin Matematik Becerilerine İlişkin Sınıf Öğretmenlerinin Görüşleri

Yıl 2024, Cilt: 8 Sayı: 2, 100 - 123, 31.12.2024

Öz

Bu çalışmada kırsal bölgelerdeki ilkokul öğrencilerinin Matematik becerilerinin öğretmen görüşleri doğrultusunda incelenmesi amaçlanmıştır. Bu bağlamda temel dil becerileri ile kırsaldaki çevresel unsurların öğrencilerin Matematiksel becerilerine etkileri ve ilgili becerilerin geliştirilmesinde öğretmen yeterlikleri ve önerileri ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Bunun yanı sıra durum çalışması yöntemi ile desenlendirirmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Van kırsalındaki yerleşim yerlerinde ilkokullarda görev yapan 16 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla elde edilmiştir. Araştırmada öğrencilerin Matematiksel becerilerine ilişkin öğretmenlerin olumlu ve olumsuz görüşlere sahip oldukları belirlenmiştir. Araştırmada öğrencilerin temel dil becerilerinin Matematik becerilerine etkisine yönelik öğretmenler, niteliksiz bir dinleme davranışının sergilendiğini, Türkçe iletişim becerilerinin zayıf olduğunu, okuma ve anlamanın yetersiz olduğunu, imla kurallarına uyulmadığını daha çok vurgulayarak bu durumların Matematik becerilerini olumsuz etkilediğini belirttikleri saptanmıştır. Araştırmada kırsaldaki çevresel etmenlerin öğrencilerin Matematiksel becerilerine etkilerine ilişkin öğretmenlerin, kırsaldaki olumsuz ve yetersiz çevresel unsurlardan bahsederek etkinin negatif olduğunu vurguladıkları belirlenmiştir. Araştırmada öğrencilerin Matematiksel becerilerini geliştirmede öğretmenler daha çok geleneksel yöntemi uyguladıkları, yeterlikleri ile ilgili ise lisans eğitimini eleştirdikleri görülmektedir. Araştırmada öğrencilerin Matematiksel becerilerini geliştirme adına öğretmenler; MEB’e, velilere ve öğretmenlere yönelik çeşitli önerilerde bulundukları saptanmıştır.

Kaynakça

  • Abedi, J., & Lord, C. (2001). The language factor in mathematics tests. Applied measurement in education, 14(3).
  • Akbayır, K., ve Ece, İ. (2016). Kırsal kesimde çalışan sınıf öğretmenlerinin matematik öğretiminde karşılaştıkları sorunlar. Kesit Akademi Dergisi, (4), 140-158.
  • Aksoy, M. (2021). Temel dil becerileri ile matematik becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi. [Yüksek Lisans Tezi, İnönü Üniversitesi]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Arıkan, E. ve Ünal, H. (2013). İlköğretim 2. sınıf öğrencilerinin matematiksel problem kurma becerilerinin incelenmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(2), 305-325.
  • Aydoğdu-İskenderoğlu, T. ve Uzuner, F.G. (2017). Sınıf öğretmenlerinin ilkokul öğrencilerine temel matematiksel becerileri kazandırma sürecine ilişkin görüşleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17 (2). https://doi.org/10.17240/aibuefd.2017..-307108
  • Aziz, A. (1990). Araştırma Yöntemleri, Teknikleri ve İletişim. Ankara: İlad İletişim Yayınları. Balcı, A. (2001). Sosyal bilimlerde araştırma. Yöntem, Teknik ve İlkeler, Ankara: PegemA Yayınları.
  • Baştürk, S. (2012). Sınıf öğretmenlerinin öğrencilerin matematik dersindeki başarı ya da başarısızlığına atfettikleri nedenler. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4 (7), 105-118.
  • Büyükalan-Filiz, S., ve Ergan, S. (2020). Evaluation of Turkish primary school mathematics curriculum according to five process standards. ODÜ Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 10(2), 464-477.
  • Büyüköztürk, S., Kılıç Çakmak, E., Akgün O. E., Karadeniz, S. ve Demirel, F. (2022). Bilimsel araştırma yöntemleri (32.basım). Pegem Akademi.
  • Ceylan, M. (2022). Kırsalda görev yapan sınıf öğretmenlerine göre matematik başarısı. [Yüksek Lisans Tezi, Amasya Üniversitesi]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Creswell, J. W. (2008). Educational research planning, conducting and evaluating quantitative and qualitative research (7th edition). International Pearson Merril Prentice Hall.
  • Cumhur, F. (2018). Öğretmenlerin görüş ve önerileri kapsamında öğrencilerin matematiksel başarısını etkileyen faktörlerin incelenmesi. Journal of Social and Humanities Sciences Research, 5 (26), 2679-2693. https://doi.org/10.26450/jshsr.647
  • Çakmak, Z. (1998). Aşamalı matematik ve etkili analiz öğretimi. Anadolu Üniversitesi/Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1-2), 82-92.
  • Çalışkan, S. ve Yenilmez, K. (2012). Kırsalda matematik eğitiminde çoklu zekâ uygulamaları. Kastamonu Eğitim Dergisi, 20(3), 837-848.
  • Çetin, A. (2019). Erken okuryazarlık becerileri eğitim programının erken okuryazarlık ve erken matematik becerileri üzerine etkisinin incelenmesi. [Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Çiftçi, Ş. K. (2010). Kırsal bölgelerdeki matematik eğitimi sorunları: öğretmen ve öğrenciler açısından bir değerlendirme çalışması. [Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Çiftçi, A., Ergün, M., Ural, O. Turan, S., Taş, A., Şama, E., Şeren, M., Taşdemir, M., Taş, S., Gelişli, Y., Çeliköz, N., Büyükalan, S. (2003). Öğretmenlik Mesleğine Giriş. Ankara: Feryal Matbaacılık.
  • Çolakoğlu, S. (2019). Anadili Türkçe olmayan ilkokul öğrencilerine ilkokuma yazma öğretiminde sınıf öğretmenlerinin karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri (Şanlıurfa il örneği). [Yüksek Lisans Tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Danişman, Ş., Yıldırım, D., & Ünlüer, E. (2021). Öğrencilerin genel başarı ve matematik başarısı deneyimleri: fenomenolojik bir araştırma. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(2), 436-478. https://doi.org/10.19171/uefad.882775
  • Follmer, R. (2001). Reading, mathematics, and problem-solving: The effects of direct instruction in the development of fourth grade students' strategic reading and problem-solving approaches to text-based, non-routine mathematics problems. Widener University.
  • Garan, S. (2005). Kırsal kesimdeki sınıf öğretmenlerinin matematik öğretiminde karşılaştıkları sorunlar. [Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Göktaş, Ö., & Gürbüztürk, O. (2012). The effect of reading comprehension skill on students’ academic achievement in mathematics lesson at the second stage of primary school. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi, 2(4), 52-66.
  • Gönülal, H., ve Aslan, M. (2023). Kırsalda görev yapan sınıf öğretmenlerinin ilk okuma-yazma öğretimine ilişkin görüşleri. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 11(2), 390-412. https://doi.org/10.16916/aded.1211195
  • Gülbaş-Çatak, Ç. (2008). Yeni ilköğretim 1. sınıf ilkokuma yazma dersi öğretim programı uygulamasına yönelik öğretmen görüşleri. [Yüksek Lisans Tezi, Muğla Üniversitesi]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Güray, U. Ş. (2021). Kırsal kesimdeki ortaokullarda görev yapan matematik öğretmenlerinin teknolojinin matematik derslerine entegrasyonuna ilişkin görüşleri. [Yüksek Lisans Tezi, Yüzüncü Yıl Üniversitesi]. Ulusal Tez Merkezi.
  • İnan, E. (2018). Kırsal kesimlerdeki ilkokullarda Türkçe öğretiminde karşılaşılan güçlüklerin incelenmesi. [Yüksek Lisans Tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Jansen, B. R., Schmitz, E. A., & Van der Maas, H. L. (2016). Affective and motivational factors mediate the relation between math skills and use of math in everyday life. Frontiers in psychology, 7, 513.
  • Karasar, N. (2014). Bilimsel araştırma yöntemi, kavramlar, ilkeler (26. basım). Nobel Akademik Yayıncılık. Keskinkılıç, K. ve Keskinkılıç S., B. (2007). Strateji yöntem ve teknikleriyle türkçe ve ilkokuma yazma öğretimi. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Kızıltaş, Y., ve Kozikoğlu, İ. (2020). İki dilli öğrencilerin okuduğunu anlamada yaşadıkları sorunlar ve çözüm önerileri: bir durum çalışması. Journal of Mother Tongue Education/Ana Dili Egitim Dergisi, 8(4).
  • Koyuncu, B. ve Karakılçık, Y. (2018). Van Gölü Havzası'nın sosyo-kültürel yapısı. Journal of International Social Research, 11(61).
  • Merriam, S. B. (2018). Nitel araştırma desen ve uygulama için bir rehber (3. basım). (Çev. S. Turan). Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Miles, M. B. & Huberman, A. M. (1994). An expanded sourcebook qualitative data analysis. SAGE Publications. Milli Eğitim Bakanlığı (MEB). (2018). Matematik dersi (1-8. Sınıflar) öğretim programı. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü Basımevi.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB). (2020). TIMSS 2019 Türkiye Ön Raporu. Ankara.
  • Millî Eğitim Bakanlığı (MEB). (2022). PISA 2022. Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı Ölçme ve Değerlendirme Genel Müdürlüğü. http://pisa.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2022_01/26105818_PISA_2022_TanYtYm_KitapcY YY.pdf
  • Mumcu, T., ve Aydoğan, Y. (2022). Erken çocukluk döneminde okuma yazmaya hazırlık becerilerinin matematik becerileri üzerindeki rolüne yönelik öğretmen görüşlerinin incelenmesi. Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(1), 46-57. https://doi.org/10.33905/bseusbed.1022218
  • Olkun, S., ve Toluk-Uçar, Z. (2014). İlkögretimde etkinlik temelli matematik ögretimi (6. Baski). Ankara: Egiten Kitap.
  • Özbilen, Y. (2023). Okul öncesi dönem çocuklarının erken matematik becerileri kazanımında harekete dayalı etkinliklerin etkisi. [Yüksek Lisans Tezi, Mersin Üniversitesi]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Özsoy, G. (2005). Problem çözme becerisi ile matematik başarısı arasındaki ilişki. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 25, Sayı 3, ss.179-190
  • Patton, M. Q. (2002). Qualitative research and evaluation methods. Sage Publications.
  • Pirim, B., Aktaş, İ., ve Sadık, Z. (2022). İlkokul birinci sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama ve dinleme becerilerinin matematik problemlerini çözme başarısına etkisi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi,24-25
  • Semizoğlu, R. (2013). İlköğretim 5. sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama ve görsel okuma düzeyi ile problem kurma becerisi arasındaki ilişkinin incelenmesi. [Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Tavşancıl, E., ve Aslan, A. E. (2001). Sözel, yazılı ve diğer materyaller için içerik analizi ve uygulama örnekleri. Epsilon.
  • Toker, S. (2015). Kırsaldaki ortaokul öğrencilerinin matematik algıları ile öğrenci ve öğretmenlerin matematik eğitimi hakkındaki görüşleri. [Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Ünal-Tüfekçi, S. (2023). Öğrencilerin ilkokul matematik dersi kazanımlarına ulaşma düzeylerinin öğretmen ve öğrenci görüşlerine göre incelenmesi. [Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (10.basım). Seçkin Yayıncılık. Yin, R. (1984). Case Study Research: Design & Methods. Beverly Hills, CA: Sage
Toplam 45 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Programları ve Öğretim (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ezlam Susam 0000-0002-8942-7590

Hamza Gönülal 0000-0003-1710-1927

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2024
Gönderilme Tarihi 25 Nisan 2024
Kabul Tarihi 16 Temmuz 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 8 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Susam, E., & Gönülal, H. (2024). Kırsal Bölgelerdeki İlkokul Öğrencilerinin Matematik Becerilerine İlişkin Sınıf Öğretmenlerinin Görüşleri. Bartın Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 8(2), 100-123.

Bartın Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi

2017