Cilt: 9 Sayı: 1 , 30.06.2025

Yıl: 2025

Sistematik Derlemeler ve Meta Analiz

Araştırma Makalesi

Bartın Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi (BUJER), uluslararası, hakemli, açık erişimli bir elektronik bilimsel dergidir.

BUJER eğitim politikalarına, uygulamalarına ve mesleki gelişime anlamlı katkılarda bulunan araştırmalar için bir platform sağlamayı hedeflemektedir. Dergi, teoriyi ve pratiği birleştirerek, aşağıdaki alanlarda disiplinler arası çalışmalara yer vermeyi amaçlamaktadır:

  • Hem yerel hem de küresel ölçekte öğretim ve öğrenme uygulamalarının iyileştirilmesine katkıda bulunmak.
  • Eğitim ortamlarında teknolojinin entegrasyonunu desteklemek.
  • Eğitimdeki çağdaş zorlukları titiz araştırma yöntemleriyle ele almak.
  • Eğitmenlerin, öğretmen adayları da dahil olmak üzere, mesleki gelişimlerini akademik araştırmalarla artırmak.


Makale dilleri= İngilizce (Türkçe özet ile) veya Türkçe (İngilizce genişletilmiş özet ile)
Yayın sıklığı= Yılda iki kez (Haziran ve Aralık)
İlk sayı= 2017
Yayın ücreti= Ücretsiz (açık erişim)
Makale türleri= Bilimsel makaleler ve sistematik derlemeler

BUJER'in kapsamı aşağıdaki alanları kapsamaktadır:

  • Öğretim Programları
  • Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
  • Açık ve Uzaktan Öğrenme
  • Yetişkin Eğitimi ve Yaşam Boyu Öğrenme
  • Sanat Eğitimi
  • Öğretim Teknolojileri
  • Sınıf Eğitimi
  • Okul Öncesi Eğitim
  • Dil Eğitimi
  • Matematik Eğitimi
  • Beden Eğitimi ve Spor
  • Fen Eğitimi
  • Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
  • Eğitim Yönetimi

Gönderilen makaleler, yayına uygunluk açısından, yazım kalitesi, içerik, araştırma metodolojisi ve etik yönergelere uyum değerlendirilmek üzere ön incelemeye tabi tutulur. Tüm başvurular, dijital yazılım kullanılarak intihal kontrolünden geçirilir. Derginin kapsamına veya kalite standartlarına uymayan makaleler, hakem değerlendirme sürecine girmeden yazarlara geri gönderilebilir.

⚠️ Yazarlar, belgelerini yüklerken DergiPark'taki Dosya Yükleme sayfasında belirtilen adımları izlemelidir:

  • Klinik veya deneysel müdahele içeren çalışmalar, etik kurul onayı gerektirir. Etik onay alınmalı, belgelenmeli ve dosya yükleme sürecinde sunulmalıdır. Etik onay gerektirmeyen makaleler de gönderi sayfasında bulunan Etik Muafiyet Formu'nu doldurmalıdır.
  • Makalelerde, yazar isimleri, kurumsal bağlantılar veya tanımlayıcı bilgiler, başvuru öncesinde ana belgede bulunmamalıdır. Yazar bilgileri, DergiPark'a ayrı olarak yüklenmelidir.
  • Tüm makaleler APA 7 alıntı stiline uygun olmalı ve Yazım Kurallarına (Makale Şablonunda belirtilen) uymalıdır.

Yayın Etiği
  1. Yazarlar, özgünlük, doğru alıntılar ve etik uyum sağlamak zorundadır.
  2. İnsanlar veya hayvanlarla ilgili çalışmalar için etik kurul onayı gereklidir.
  3. Makaleler, yazar isimlerini içermemeli ve başka bir yerde değerlendirilmemelidir.
  4. Hakemler, makaleyi objektif, gizli ve tarafsız bir şekilde değerlendirmekten sorumludur.
  5. Bölüm editörleri, çift kör hakem değerlendirmesini, etik uyumu sağlamak ve çıkar çatışmalarını yönetmekle sorumludur.
  6. Makaleler, hakem değerlendirmesinden önce intihal kontrolünden geçirilir (maksimum kabul edilen benzerlik seviyesi %20'dir).

Yayın Politikaları

  1. BUJER, yalnızca derginin kapsamına uygun makaleleri yayınlar.
  2. Sayılar yılda iki kez (Haziran ve Aralık) yayınlanır.
  3. Tüm makaleler açık erişimlidir ve ücretsiz sunulur.
  4. Tüm makaleler, CC BY-NC 4.0 Lisansı altında sunulur. Cc_by-nc_icon.svg
  5. Tüm makaleler APA 7. Baskı yönergelerine uymalıdır.
  6. Yayınlanan makaleler, Bartın Üniversitesi Kütüphanesi'nde ve diğer dizinlerde arşivlenir.


Yayın Süreci

  1. İlk inceleme: Editör tarafından uygunluk kontrolü.
  2. Sekreterya incelemesi: İntihal ve belge kontrolü.
  3. Dil incelemesi: Başlangıç dil uygunluk kontrolü.
  4. Değerlendirme süreci: Bölüm editörü en az iki hakem atar.
  5. Karar: Hakem geri bildirimine göre, bölüm editörü karar verir (bu süreç her makale için farklıdır).
  6. Son revizyon: Makale, yazara son düzenlemeler ve kişisel bilgilerin eklenmesi için geri gönderilir.
  7. Düzenleme: Makale, yayına hazırlanmak için düzenlenir.
  8. Sayı ataması: Makale, bir sayıya atanır (erken görünüm olabilir).

Dergimiz yazarlardan ya da yazarların eserlerine ulaşmak isteyen okuyuculardan ücret talep etmemektedir.

Editor-in-chief

✉️ kenancetin@mail.com

   Dr. Kenan Çetin completed his PhD in English Language Teaching at Middle East Technical University in 2024. His doctoral thesis focuses on the implementation of a reflective thinking and collaboration-based lesson study model during the teaching practicum with the participation of prospective English teachers. His academic research centers on the use of technology in language education and teacher training and he is keen on personal development and has experience in video editing, graphic design, and web interface development.

Dilbilim, Eğitim

Yayın Kurulu

Mustafa Fidan
Doç. Dr. Mustafa FİDAN Bartın University, Education Faculty, Bartın, Turkey Web
Eğitim, Eğitim Programları ve Öğretim, Eğitimde Program Değerlendirme, Öğretim Teknolojileri, Öğretmen Eğitimi ve Eğitimcilerin Mesleki Gelişimi
Default avatar
Prof. Dr. Ferit KILIÇKAYA Bir kuruma bağlı değildir Web
Erken İngilizce Dilleri, İkinci Bir Dil Olarak İngilizce, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme (Diğer)
Default avatar
Dr. Elia FERNáNDEZ-DíAZ University of Cantabria
Çok Kültürlü Eğitim
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık, Psikolojik Danışmanlık Eğitimi
Joanna Nawrocka
Yrd. Doç. Dr. Joanna NAWROCKA Private University of Pedagogy, Faculty of Psychology Bialystok
Sosyal Biliş
Richard Bañez
Prof. Dr. Richard BAñEZ Batangas State University JPLPC-Malvar Campus
İkinci Bir Dil Olarak İngilizce, Öğretmen Eğitimi ve Eğitimcilerin Mesleki Gelişimi
Default avatar
Doç. Dr. Joanna KİC-DRGAS Adam Mickiewicz University in Poznan
İkinci Bir Dil Olarak İngilizce, Dil Edinimi

Danışma Kurulu

Sinan Erten
Prof. Dr. Sinan ERTEN HACETTEPE UNIVERSITY, FACULTY OF EDUCATION
Sürdürülebilir Kalkınma ve Kamu Yararına Bilgi Sistemleri, Ekoloji (Diğer), Eğitim, Biyoloji Eğitimi, Fen Bilgisi Eğitimi
Default avatar
Prof. Dr. Ayşegül DALOĞLU MIDDLE EAST TECHNICAL UNIVERSITY
İkinci Bir Dil Olarak İngilizce, Eğitimde Program Değerlendirme, Eğitim Programları ve Öğretim (Diğer)
Soner Durmuş
Prof. Dr. Soner DURMUŞ BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ
Matematik Eğitimi
Bilgisayar Destekli Tasarım, Artırılmış Gerçeklik, İnsan Bilgisayar Etkileşimi, Bilgi Okuryazarlığı, Öğretim Teknolojileri, Yetişkin Eğitimi, Öğretmen Eğitimi ve Eğitimcilerin Mesleki Gelişimi
Default avatar
Prof. Dr. Zulbiye TOLUK UÇAR BOLU ABANT IZZET BAYSAL UNIVERSITY
Matematik Eğitimi
Default avatar
Prof. Dr. Nuray SENEMOĞLU Bir kuruma bağlı değildir
Eğitim, Eğitim Programları ve Öğretim, Yetişkin Eğitimi, Karşılaştırmalı ve Kültürlerarası Eğitim, Okul Öncesi Eğitim, Eğitim Psikolojisi

Bartın Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi (BUJER)