Dergimiz öğretmenlik eğitimi, eğitim bilimleri, yönetim bilimleri ve sosyal bilimler alanlarında ülkemizdeki ve dünyadaki gelişmelerin bilimsel bir yaklaşımla ilgili paydaşlarla paylaşılmasına katkı sağlamayı amaçlamaktadır.
Başvuru yapılan makalenin değerlendirmeye alınabilmesi için makale şablonuna ve dergi yazım kurallarına göre yazılmış olması gereklidir. Dergi yazım kurallarını ayrıntılı görmek için aşağıdaki linki tıklayınız.
Yazım Kılavuzu Linki: https://dergipark.org.tr/tr/download/journal-file/25481
ÇYBD’ye ilk yüklenen makalenin yazar bilgilerini içermeyen isimsiz makale olması, makale şablonuna göre yazılması, etik kurul izni gerektiren araştırmalar için etik kurul onay dosyasının yüklenmesi veya etik kurul izni gerektirmeyen araştırmalar için “Etik Kurul İzni Gerektirmeyen Çalışma Beyan Formu”nun doldurularak sisteme yüklenmesi ve durumun makalede belirtilmesi gerekmektedir. Ek olarak benzerlik raporunun yüklenmesi, telif hakkı devir formunun imzalanarak yüklenmesi ve yazar iletişim bilgilerinin yer verildiği bir kapak sayfasının yüklenmesi gerekmektedir. Bu şekilde yüklenmeyen makaleler değerlendirme sürecine alınmaz ve reddedilir.
Etik Kurul izni gerektiren araştırmalar ile ilgili bilgilere Etik İlkeler ve Yayın Politikası sayfasından ulaşılabilir.
Çağdaş Yönetim Bilimleri Dergisi'ne makale başvurusunda bulunurken aşağıda belirtilen dosyaları yüklemeniz gerekmektedir:
1. Yazar Bilgilerini İçermeyen İsimsiz Makale
Makale Şablonu için tıklayınız: https://dergipark.org.tr/tr/download/journal-file/11582
2. Etik Kurul İzni veya Etik Kurul İzni Gerektirmeyen Çalışma Beyanı
Beyan için tıklayınız: https://dergipark.org.tr/tr/download/journal-file/20725
3. Benzerlik Raporu
4. Telif Hakkı Devir ve Yazar Sözleşmesi
Telif Hakkı Devir ve Yazar Sözleşmesi için tıklayınız: https://dergipark.org.tr/tr/download/journal-file/17990
5. Yazar İletişim Bilgilerinin Verildiği Başlık/Kapak Sayfası (*)
Başlık/Kapak sayfası için tıklayınız: https://dergipark.org.tr/tr/download/journal-file/25480
Dergimizde kör hakemlik süreci işletilmektedir. Bir makalenin yayınlanabilmesi için en az iki hakem tarafından yayınlanabileceğine dair hakem görüşünün bulunması gerekir. Yazar bilgileri bulunmayan isimsiz her makale editöryal incelemeden sonra 2 hakeme yönlendirilir. İki hakemin olumlu görüş bildirmesi durumunda makale yayına kabul edilir. Makaleyle ilgili hakemlerden birinin olumlu diğerinin olumsuz görüş bildirmesi durumunda, makale üçüncü hakeme yönlendirilir. Üçüncü hakem görüşü ile makale ile ilgili süreç tamamlanmaktadır. Hakem değerlendirmeleri yazar ile paylaşılmaktadır. Yazar hakemlerin değerlendirmelerine göre makale üzerinde düzeltme yaparak, makalenin düzeltilmiş versiyonunu sisteme yeniden yüklemelidir.
Etik kurul izni gerektiren çalışmalarda, makalenin yöntem kısmında etik kurul belge tarih ve sayısı belirtilerek etik kurallara uyulduğu ifade edilmelidir.
Değerlendirme süreci tamamlanarak yayına kabul edilen makaleler, yazar/lar tarafından son okumaları yapılıp, yazar bilgileri eklenerek yeniden dergi sitesine yüklenmelidir.
* Makale yayım kuralları ile ilgili ayrıntılı bilgilere derginin “Etik İlkeler ve Yayın Politikası” ana başlığı altında “Makale Yayım Kuralları” alt başlığından ulaşabilirsiniz.
Dergimiz “Yayın Etiği”, “Araştırma Etiği” ve “Yasal/Özel izin belgesi alınması” ile ilgili ulusal ve uluslararası, standart ve kurallara dikkat etmektedir. Araştırma alanında etik kurul izni gerektiren çalışmalar için izinlerin alındığı varsayılarak “izinle ilgili bilgilere makalede yer verilmesi” hususu makale şablonuna eklenmiştir. TR Dizin kriterlerinin Etik kurallarla ilgili maddeleri gereğince; 2020 yılından itibaren yayımlanacak çalışmalarda Etik Kurul izni gerektiren durumlar aşağıdaki gibidir:
• Anket, mülakat, odak grup çalışması, gözlem, deney, görüşme teknikleri kullanılarak katılımcılardan veri toplanmasını gerektiren nitel ya da nicel yaklaşımlarla yürütülen her türlü araştırmalar,
• İnsan ve hayvanların (materyal/veriler dâhil) deneysel ya da diğer bilimsel amaçlarla kullanılması,
• İnsanlar üzerinde yapılan klinik araştırmalar,
• Hayvanlar üzerinde yapılan araştırmalar,
• Kişisel verilerin korunması kanunu gereğince retrospektif çalışmalar,
Ayrıca;
• Olgu sunumlarında “Aydınlatılmış onam formu”nun alındığının belirtilmesi,
• Başkalarına ait ölçek, anket, fotoğrafların kullanımı için sahiplerinden izin alınması ve belirtilmesi,
• Kullanılan fikir ve sanat eserleri için telif hakları düzenlemelerine uyulduğunun belirtilmesi.
* Bir yazarın bir yıl içerisinde birden fazla makalesi kabul edilmez ve yayınlanamaz.
Dergimize çalışmanızı yüklerken, makale dosyanızla birlikte Etik Kurul belgenizi de yüklemeniz gerekmektedir. Etik kurul izni gerektiren çalışmalarda, makalenin sonunda kaynakçadan sonra makale şablonunda ayrıntılı görebileceğiniz “Etik Beyan” ifadesi ile (etik kurul belge tarih ve sayısı verilerek) etik kurallara uyulduğu yazılmalıdır. Çalışmanız etik kurul izni gerektiren çalışma grubunda yer almıyor ise bu durumu belirten beyan formunu imzalamanız ve ilgili durumu “Etik Beyan” metni içinde belirtmeniz gerekmektedir.
Dergiye gönderilen çalışmalar daha önce başka bir dergide yayımlanmamış veya yayımlanmak üzere başka bir dergiye gönderilmemiş olmalıdır.
ÇYBD’ye gönderilen aday makaleler intihal programı ile taranır. Editörler Kurulu kararınca benzerlik oranı üst sınırı %20 olarak belirlenmiştir. Bu değerin üzerinde benzerlik oranı olan aday makaleler doğrudan reddedilir.
Aday makale Editörler Kurulu veya Alan Editörü kararı ile hakem inceleme süreci başlamadan ya da ÇYBD’nin makale şablonuna, yazım kurallarına uymaması durumunda değerlendirmeye alınmadan reddedilebilir.
Yazarlar makaleleri ile ilgili “Telif Hakkı Devir Formunu” eksiksiz bir şekilde doldurup imzalanmış halini tarayıp sisteme yüklemek zorundalardır. Bu form ile birlikte ÇYBD’ye gönderilen makalelerin yayın hakları, EYUDER’e devredilmiş olur.
Değerlendirme sürecinde kör hakemlik (çift körleme yöntemi) ilkesi ile benimsenmekte olup, aday makaleler en az iki hakeme, gerekli görülürse de üçüncü bir hakeme gönderilir.
Editör, alan editörü, yazar ve hakemlerin bilimsel yayın etiği ilkelerine uyma zorunlulukları bulunmaktadır. TÜBİTAK Araştırma ve Yayın Etiği Kurulu Yönetmeliğinde (TÜBİTAK, 2018) göre etik kurallara aykırı davranışlar açıklanmıştır.
Makale Yayım Kuralları
1. Makalenin değerlendirilmeye alınabilmesi için derginin yazım kurallarına uygun olarak hazırlanması gerekmektedir. Yazım kurallarına uygun hazırlanmamış makaleler ön değerlendirmede reddedilir, yeniden düzenleme için yazarına iade edilmez.
2. Dergiye gönderilen yazılar başka bir yerde yayımlanmamış olmalıdır.
3. Herhangi bir sempozyum veya kongrede sunulmuş olan çalışmalar kongrenin adı, yeri ve tarihi belirtilerek yayımlanabilir. Bir araştırma kurumu veya fonu tarafından desteklenen çalışmalarda desteği sağlayan kuruluşun adı ve proje numarası verilmelidir.
4. Herhangi bir yerde yayımlandığı belirtilmeyen ya da belirlenemeden yayımlanan makalelerin telif hakları bağlamında doğurabileceği hukuki sonuçların sorumluluğu yazarlarına aittir. Yayımlanan makalelerin telif hakkı Çağdaş Yönetim Bilimleri Dergisi’ne, hukuki ve bilimsel sorumlulukları yazarlarına aittir.
5. Makaleler, dergipark üzerinden sisteme yüklenmelidir.
6. Çalışmalar isimsiz dosya halinde yüklenmelidir. Makale içerisinde yazar adı veya herhangi bir yazar bilgisi bulunmamalıdır. Ayrıca, yazar(lar)ın akademik unvanı, adı, soyadı, bağlı olduğu kurumun adı, e-posta adres(ler)i, ORCID numara(lar)ı ve GSM numaraları, yazışmaları yürütecek yazarın adı, verilmek istenen ek bilgiler (teşekkür, açıklama ve makalenin “daha önce hiçbir yerde yayımlanmadığı” ile sunulmuş bir çalışma ise kongre/sempozyum vs.) makale ile birlikte ek bir “Başlık/Kapak Sayfası” dosyası olarak yüklenmelidir. Başvuru işleminin tamamlanmasından önce “Başvuru Hazırlık Kontrol Listesi”nin dikkatle gözden geçirilmesi gerekmektedir.
7. Makalenin, başlık, öz/abstract, kaynaklar ve ekler dâhil olmak üzere 9.000 sözcüğü geçmemesine özen gösterilmelidir.
8. Dergiye yayımlanmak üzere gönderilen makaleler Türkçe ve İngilizce dillerinde yazılabilir. Dergide yayımlanan makalelerin bilim ve dil bakımından sorumluluğu yazarlarına aittir.
* Önemli: 2020 yılı öncesi araştırma verileri kullanılmış, yüksek lisans / doktora çalışmalarından üretilmiş (makalede belirtilmelidir), bir önceki yıl dergiye yayın başvurusunda bulunmuş, kabul edilmiş ama henüz yayınlanmamış makaleler için geriye dönük Etik Kurul İzni gerekmemektedir. Etik Kurul İzni Gerektirmeyen Çalışma Beyan Formu doldurularak sisteme ek dosya şeklinde yüklenmeli ve makalede belirtilmelidir.
Çağdaş Yönetim Bilimleri Dergisi'nde yayınlanacak makaleler için herhangi bir ücret alınmamaktadır.
Babaoğlan, E. and Litchka, P. R. (2010). An examination of leadership competencies of school principals in Turkey and the United States. Education and Science, 35(158), 58-74. (Indexed in SSCI). Erişim: http://egitimvebilim.ted.org.tr/index.php/EB/article/view/251/221
Babaoğlan, E. (2011). The educational problems of Turks living in Europe. Bilig, 58, 29- 46. (Indexed in SSCI). Erişim: http://www.acarindex.com/dosyalar/makale/acarindex1423873073.pdf
Babaoğlan, E. (2011). Birkaç kadın denetçiden biri olmanın zorlukları. Amme İdaresi Dergisi, 44(4), 121-144. (Indexed in SSCI). Erişim: http://www.todaie.edu.tr/resimler/ekler/435b50baa57f138_ek.pdf?dergi=Amme%20Idaresi% 20Dergisi
Babaoğlan, E. ve Ertürk, E. (2013). Öğretmenlerin örgütsel adalet algısı ile örgütsel adanmışlıkları arasındaki ilişki. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi [Hacettepe University Journal of Education], 28(2), 87-101. (Indexed in SSCI). Erişim: http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr/yonetim/icerik/makaleler/169-published.pdf
Babaoğlan, E. (2015). Strategic planning in education in Turkey. Educational Planning, 22(2), 35-39. Erişim: http://isep.info/wp-content/uploads/2015/12/Vol.22- No.2StrategicPlanningTurkey.pd
Dr.
Kahramanmaraş İstiklal Üniversitesi
Indiana University
Prof. Dr. Fatma ÇELİK KAYAPINAR
1975 Balıkesir’ de doğan Fatma ÇELİK KAYAPINAR, ilk ve orta öğrenimini Balıkesir’de tamamlamış olup, 1995 yılında Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği programından mezun olmuştur. Aynı yıl Isparta Ş.A.İ.K Lisesinde Beden Eğitimi öğretmeni olarak göreve başlamıştır. 1998-2000 yılları arasında Süleyman Demirel Üniversitesi Burdur Eğitim Fakültesi Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği bölümünde Araştırma görevlisi olarak çalışmıştır. 2000 yılında Marmara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Lisans programında lisansüstü eğitimine başlamış, 2007 yılında doktorasını aynı enstitü ve programında tamamladıktan sonra Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği bölümünde çalışmalarına devam etmiştir. 2019 yılı öğretim yılı sonuna kadar olan süreçte Burdur MAKÜ’de Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulunun kuruluşu, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği bölüm başkanlığı ve Müdür yardımcılığı görevlerini yürütmüştür. Ulusal ve Uluslararası dergilerde yayınlanmış makaleleri, Ulusal ve Uluslararası kongrelerde bildirileri, projeleri, kitapları ve kitap bölümleri bulunmaktadır. Çalışma alanları; psikomotor gelişim, hareket eğitimi, özel gereksinimli bireylerde beden eğitimi ve spor, sporda beslenme, fiziksel uygunluk ve aktivite, motor beceri öğrenimi, sporda ölçme ve değerlendirme konuları bulunmaktadır. 2019-2020 öğretim yılından günümüzü aynı kurumda Sağlık Bilimleri Enstitüsü Spor Bilimleri Anabilim Dalı Başkanı ve Sağlık Bilimleri Fakültesi Egzersiz ve Spor Bilimleri öğretim üyesi ve bölüm başkanı olarak görevine devam etmektedir.
İletişim:
Mail: fatmailayda@gmail.com
fatma.celik@idu.edu.tr
Babaoğlan, E. and Litchka, P. R. (2010). An examination of leadership competencies of school principals in Turkey and the United States. Education and Science, 35(158), 58-74. (Indexed in SSCI). Erişim: http://egitimvebilim.ted.org.tr/index.php/EB/article/view/251/221
Babaoğlan, E. (2011). The educational problems of Turks living in Europe. Bilig, 58, 29- 46. (Indexed in SSCI). Erişim: http://www.acarindex.com/dosyalar/makale/acarindex1423873073.pdf
Babaoğlan, E. (2011). Birkaç kadın denetçiden biri olmanın zorlukları. Amme İdaresi Dergisi, 44(4), 121-144. (Indexed in SSCI). Erişim: http://www.todaie.edu.tr/resimler/ekler/435b50baa57f138_ek.pdf?dergi=Amme%20Idaresi% 20Dergisi
Babaoğlan, E. ve Ertürk, E. (2013). Öğretmenlerin örgütsel adalet algısı ile örgütsel adanmışlıkları arasındaki ilişki. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi [Hacettepe University Journal of Education], 28(2), 87-101. (Indexed in SSCI). Erişim: http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr/yonetim/icerik/makaleler/169-published.pdf
Babaoğlan, E. (2015). Strategic planning in education in Turkey. Educational Planning, 22(2), 35-39. Erişim: http://isep.info/wp-content/uploads/2015/12/Vol.22- No.2StrategicPlanningTurkey.pd
Dr.
Kahramanmaraş İstiklal Üniversitesi
Indiana University
Prof. Dr. Fatma ÇELİK KAYAPINAR
1975 Balıkesir’ de doğan Fatma ÇELİK KAYAPINAR, ilk ve orta öğrenimini Balıkesir’de tamamlamış olup, 1995 yılında Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği programından mezun olmuştur. Aynı yıl Isparta Ş.A.İ.K Lisesinde Beden Eğitimi öğretmeni olarak göreve başlamıştır. 1998-2000 yılları arasında Süleyman Demirel Üniversitesi Burdur Eğitim Fakültesi Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği bölümünde Araştırma görevlisi olarak çalışmıştır. 2000 yılında Marmara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Lisans programında lisansüstü eğitimine başlamış, 2007 yılında doktorasını aynı enstitü ve programında tamamladıktan sonra Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği bölümünde çalışmalarına devam etmiştir. 2019 yılı öğretim yılı sonuna kadar olan süreçte Burdur MAKÜ’de Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulunun kuruluşu, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği bölüm başkanlığı ve Müdür yardımcılığı görevlerini yürütmüştür. Ulusal ve Uluslararası dergilerde yayınlanmış makaleleri, Ulusal ve Uluslararası kongrelerde bildirileri, projeleri, kitapları ve kitap bölümleri bulunmaktadır. Çalışma alanları; psikomotor gelişim, hareket eğitimi, özel gereksinimli bireylerde beden eğitimi ve spor, sporda beslenme, fiziksel uygunluk ve aktivite, motor beceri öğrenimi, sporda ölçme ve değerlendirme konuları bulunmaktadır. 2019-2020 öğretim yılından günümüzü aynı kurumda Sağlık Bilimleri Enstitüsü Spor Bilimleri Anabilim Dalı Başkanı ve Sağlık Bilimleri Fakültesi Egzersiz ve Spor Bilimleri öğretim üyesi ve bölüm başkanı olarak görevine devam etmektedir.
İletişim:
Mail: fatmailayda@gmail.com
fatma.celik@idu.edu.tr
Babaoğlan, E. and Litchka, P. R. (2010). An examination of leadership competencies of school principals in Turkey and the United States. Education and Science, 35(158), 58-74. (Indexed in SSCI). Erişim: http://egitimvebilim.ted.org.tr/index.php/EB/article/view/251/221
Babaoğlan, E. (2011). The educational problems of Turks living in Europe. Bilig, 58, 29- 46. (Indexed in SSCI). Erişim: http://www.acarindex.com/dosyalar/makale/acarindex1423873073.pdf
Babaoğlan, E. (2011). Birkaç kadın denetçiden biri olmanın zorlukları. Amme İdaresi Dergisi, 44(4), 121-144. (Indexed in SSCI). Erişim: http://www.todaie.edu.tr/resimler/ekler/435b50baa57f138_ek.pdf?dergi=Amme%20Idaresi% 20Dergisi
Babaoğlan, E. ve Ertürk, E. (2013). Öğretmenlerin örgütsel adalet algısı ile örgütsel adanmışlıkları arasındaki ilişki. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi [Hacettepe University Journal of Education], 28(2), 87-101. (Indexed in SSCI). Erişim: http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr/yonetim/icerik/makaleler/169-published.pdf
Babaoğlan, E. (2015). Strategic planning in education in Turkey. Educational Planning, 22(2), 35-39. Erişim: http://isep.info/wp-content/uploads/2015/12/Vol.22- No.2StrategicPlanningTurkey.pd
Dr.
Kahramanmaraş İstiklal Üniversitesi
Indiana University
Prof. Dr. Fatma ÇELİK KAYAPINAR
1975 Balıkesir’ de doğan Fatma ÇELİK KAYAPINAR, ilk ve orta öğrenimini Balıkesir’de tamamlamış olup, 1995 yılında Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği programından mezun olmuştur. Aynı yıl Isparta Ş.A.İ.K Lisesinde Beden Eğitimi öğretmeni olarak göreve başlamıştır. 1998-2000 yılları arasında Süleyman Demirel Üniversitesi Burdur Eğitim Fakültesi Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği bölümünde Araştırma görevlisi olarak çalışmıştır. 2000 yılında Marmara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Lisans programında lisansüstü eğitimine başlamış, 2007 yılında doktorasını aynı enstitü ve programında tamamladıktan sonra Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği bölümünde çalışmalarına devam etmiştir. 2019 yılı öğretim yılı sonuna kadar olan süreçte Burdur MAKÜ’de Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulunun kuruluşu, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği bölüm başkanlığı ve Müdür yardımcılığı görevlerini yürütmüştür. Ulusal ve Uluslararası dergilerde yayınlanmış makaleleri, Ulusal ve Uluslararası kongrelerde bildirileri, projeleri, kitapları ve kitap bölümleri bulunmaktadır. Çalışma alanları; psikomotor gelişim, hareket eğitimi, özel gereksinimli bireylerde beden eğitimi ve spor, sporda beslenme, fiziksel uygunluk ve aktivite, motor beceri öğrenimi, sporda ölçme ve değerlendirme konuları bulunmaktadır. 2019-2020 öğretim yılından günümüzü aynı kurumda Sağlık Bilimleri Enstitüsü Spor Bilimleri Anabilim Dalı Başkanı ve Sağlık Bilimleri Fakültesi Egzersiz ve Spor Bilimleri öğretim üyesi ve bölüm başkanı olarak görevine devam etmektedir.
İletişim:
Mail: fatmailayda@gmail.com
fatma.celik@idu.edu.tr
Doç. Dr. Yeşim ÖZER ÖZKAN Gaziantep Ün.
Doç. Dr. Özlem Yeşim ÖZBEK Çankırı Karatekin Ün.
Dr. Öğr. Üyesi Gözde SIRGANCI Yozgat Bozok Ün.
Doç. Dr. Fatma YAMAN Yozgat Bozok Ün.
Dr. Öğr. Üyesi Duygu METİN PETEN Ege Ün.
Sayın Aygün Halilkızı,
Aygün Hocam merhabalar umarım iyisinizdir. Çağdaş Yönetim Bilimleri Dergisi (ÇYBD) editör danışma kuruluna verdiğiniz destek için teşekkür ederiz. Dergimiz 14 yıldır akademik camiada uluslararası hakemli dergi olarak yayımlanmaya devam etmektedir. Dergimizin yer aldığı Dergipark platformunda yeni yapılanmaya gidilmiştir. Kurul üyelerinin Dergipark platformuna kayıtlı olması ve profillerini güncellemeleri zorunluluğu gelmiştir.
Kurul üyeliğinizin devamı için Dergiparka kayıt olduktan sonra kullanıcı panelinize dergimiz tarafından gönderilen kurul üyesi davetini onaylamanız gerekmektedir. Bu davetin kabulü sonrasında, kurul üyeleri listemizde güncel bilgileriniz yer alacaktır. Sistem 16 eylülden itibaren yalnızca güncellenen kayıtlı profilleri gösterecektir.
En kısa sürede Dergipark kaydınızı yapmanızı bekliyoruz. Editör danışma kurulumuzda güncel profilinizi görmek dileğiyle. İyi dileklerimizle.
Editör Kurulu Adına
Dr. Mehtap Naillioğlu Kaymak
+90532 333 42 90 (only whatsapp)
mnkaymak1@gmail.com
Dergi ana sayfası: https://dergipark.org.tr/en/pub/cybd
Dergi editör danışma kurulu sayfası:
https://dergipark.org.tr/tr/pub/cybd/board
Prof. Dr. Nuri Baloğlu lisans, yüksek lisans ve doktora eğitimini Gazi Üniversitesi'nde tamamlamıştır. Akademik yaşamına 1994 yılında Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesinde Araştırma Görevlisi olarak başlamıştır. Sonradan Ahi Evran Üniversitesi'ne dönüştürülen bu kurumda eğitim yönetimi alanında 1998 yılında Yardımcı Doçent 2013 yılında Doçent ve 2018 yılında Profesörlük kadrolarına atanmıştır.
Baloğlu'nun uluslararası ve ulusal düzeyde seçkin hakemli dergi ve yayınevlerinde yayımlanmış 200'e yakın bilimsel eseri bulunmaktadır. Çalışma ilgi alanları arasında Liderlik ve Örgüt Kültürü, Eğitim, Okul ve Sınıf Yönetimi gibi temalar yer almaktadır. Üniversite yönetiminde Anabilim Dalı Başkanlığı, Bölüm Başkanlığı, Dekan Yardımcılığı ve Genel Sekreterlik gibi idari görevler yürütmüştür. Kendi üniversitesinin dışında Yeditepe Üniversitesi ve Ahmet Yesevi Üniversitesinde lisansüstü dersler vermiş, İngiltere Liverpool Hope Üniversitesinde misafir öğretim üyesi olarak bulunmuştur. İyi derecede İngilizce bilmektedir.
Dr. Olcay Yavuz is, an Associate Professor in the Educational Leadership and Policy Studies Department where he teaches courses in School Law, School Finance, Doctoral Inquiry Seminar, Leadership Perspectives, Program and Personnel Evaluation, Quantitative Methods in Educational Leadership, Organizational Development, Advanced Research Methods, Learning Theories, Leadership Development, School Leader Field-Based Internship as well as Dissertation Advisement and Defense. His research focuses on improving the college and career readiness of underprivileged students, comprehensive school counseling framework, program evaluation, and leadership development.
Dr. Yavuz earned his doctorate in Teacher Leadership from Rutgers State University. He also received his Master of School Counseling from New York Institute of Technology and obtained his Bachelor of Science in Mathematics and Science Education. Prior to coming to SCSU, He spent twelve years of his professional career as an educational leader, supervisor, professional counselor and math teacher in K-12 public schools. Dr. Yavuz holds K-12 Supervisor Standard Certificate, Director of K-12 School Counseling Services Standard Certificate, as well as K-12 Standard Mathematics Teaching and Permanent Professional School Counseling Certifications.
Prior to joining the faculty at Southern, Dr. Yavuz taught graduate level courses at New York University Steinhardt School of Culture, Education, and Human Development. He also worked at Rutgers State University as a project manager of “College and Career Readiness for All Initiative”. Through his scholarship, Dr. Yavuz has been training educational leaders, teachers, counselors and other key stakeholders to design, lead and evaluate research supported college and career readiness programs. Currently, as a researcher and school leader educator, Dr. Yavuz provides educational leaders and teachers with transformative learning experiences, resources, and support they need to implement effective strategies for improving education for all K-12 students.
As the founding editor of Journal of Educational Leadership and Policy Studies (JELPS), Dr. Yavuz designed and launched a new scholarly journal. The U. S. Department of Education invited JELPS to be indexed in Education Resources Information Center (ERIC) that is used by over 12 million researchers around the world each year. Recently, Dr. Yavuz also developed the International Youth Leadership Academy (IYLA) which is a social justice project to support immigrant, refugee and international student success, including academic, social-emotional, college and career readiness needs. Finally, Dr. Yavuz designed and organized the first CT School Administrator and Counselor Leadership Forum on building collaborative efforts among CT school counselors and administrators to support K-12 student success
Teaching Interests
School Law, School Finance, Doctoral Inquiry Seminar, Leadership Perspectives, Program and Personnel Evaluation, Quantitative Methods in Educational Leadership, Organizational Development, Advanced Research Methods, Learning Theories, Leadership Development, School Leader Field-Based Internship as well as Dissertation Advisement and Defense
Research Interests
Comprehensive school counseling framework
College and career readiness for all
Program evaluation and assessment
STEM leadership
Educational leadership development
Dr. Yıldırım, Eğitim Bilimleri alanında Eğitim Yönetimi bilim dalında doktora derecesi aldı. Halen Aksaray Üniversitesi Eğitim Fakültesinde Profesör olarak görev yapmaktadır. Eğitim kalitesi, öğretmen eğitimi, mesleki iyi oluş ve eğitim liderliği araştırma ilgi alanları arasındadır.
Başkent University, Faculty of Education
Başvuru yapılan makalenin değerlendirmeye alınabilmesi için dergi yazım kurallarına göre yazılmış olması, tam metnin yazar bilgilerini içermemesi, makale şablonuna göre yazılması, benzerlik raporunun yüklenmesi ve telif hakkı devir formunun imzalanarak yüklenmesi gerekmektedir. Değerlendirme süreci tamamlanarak yayına kabul edilen makaleler, yazar/lar tarafından düzeltmeleri yapılıp, yazar bilgileri eklenerek yeniden dergi sitesine yüklenmelidir. Etik Kurul izni gerektiren araştırmalar ile ilgili bilgilere Etik İlkeler ve Yayın Politikası sayfasından ulaşılabilir. Etik Kurul İzni gerektirmeyen çalışmalar için in Etik Kurul İzni Gerektirmeyen Çalışma Beyan Formu doldurularak sisteme yüklenmeli ve makalede belirtilmelidir.