Yasal ve idari düzenlemeler, idari işleyiş sürecinde meydana gelen ahlaka mugayir bazı halleri tanımlamada yetersiz kalabilir. Sosyal yaşamda gri alanlar olarak da adlandırılan bu durumlar her zaman var olmuştur. O nedenle, kamu görevlilerinin gri alanlarda karşılaştıkları sorunların çözümünde kendilerine kolaylık sağlayacak etik kodların ve mesleki ahlak kurallarının oluşturulması büyük önem taşımaktadır. Mesleki ilke ve etik kültürün benimsenmesi ayrıca kamu kaynaklarının (kamu insan kaynağı, kamu malları, kamu mesaisi… vb.) israf edilmeden kullanımına yönelik önemli katkılar sağlayacaktır.
Kamuda etik kültürün oluşumu ve algı düzeyinin gelişmesi
bağlamında denetime yeni bir anlayış getiren
iç denetçiler, bu süreçte üstlenecekleri yeni roller ile
öne çıkmaktadır. Söz konusu bu roller bir anlamda denetim
hizmeti verilen kamu kurumu için “etik liderlik”
yönünde olacaktır. Bu anlamda, kurumsal işleyişin etik
liderleri olarak gördüğümüz iç denetçiler, kurum etik
değerlerinin yerleşmesi ve benimsenmesi boyutunda
gerekli çabayı göstermeli ve bu durumu kendilerinin
vazgeçilmez görevi olarak görmelidirler.
Diğer ID | JA47ND84SA |
---|---|
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Temmuz 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Sayı: 5 |
TR Dizin'de yer alan Denetişim dergisi yayımladığı çalışmalarla; alanındaki profesyoneller, akademisyenler ve düzenleyiciler arasında etkili bir iletişim ağı kurarak, etkin bir denetim ve yönetim sistemine ulaşma yolculuğunda önemli mesafelerin kat edilmesine katkı sağlamaktadır.