Bu çalışmanın amacı, probleme dayalı öğrenme yönteminin ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin bilimsel süreç becerilerine etkisini incelemektir. Çalışmada ön test - son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırma, 2017-2018 eğitim-öğretim yılı 1. yarıyılında, Denizli ili Merkez ilçesinde bulunan bir devlet ortaokulunda gerçekleştirilmiştir. Çalışmada, deney grubu 30, kontrol grubu 27 olmak üzere toplam 57 öğrenci yer almıştır. Çalışma 10 hafta sürmüştür. Deney grubunda, probleme dayalı öğrenme yöntemi kullanılmıştır. Kontrol grubunda ise Milli Eğitim Bakanlığı tarafından önerilen Fen Bilimleri öğretim programına göre ders yapılmıştır. Araştırmada, veri toplama aracı olarak; Buldur, Tatar, Yıldız ve Aydoğdu (2012) tarafından geliştirilen ‘Bilimsel Süreç Becerileri Testi’ kullanılmıştır. Ön test ve son test verilerinin karşılaştırılmasında, bağımlı ve bağımsız gruplar t-testi analiz teknikleri kullanılmıştır. Veriler SPSS 16.00 analiz programı ile analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda deney grubu öğrencilerinin bilimsel süreç becerileri son test puanları ile kontrol grubu öğrencilerinin bilimsel süreç becerileri son test puanları arasında deney grubu lehine anlamlı farklılık bulunmuştur.
Probleme dayalı öğrenme bilimsel süreç becerileri fen eğitimi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: 51 |