Güncel Sayı

Cilt: 5 Sayı: 2 , 28.11.2025

Yıl: 2025

Çocuk hakları, konulara ve sorunlara çok boyutlu yaklaşılması gereken, bu nedenle disiplinler arası çalışmayı zorunlu kılan bilimsel bir alandır. Bu doğrultuda Disiplinlerarası Çocuk Hakları Araştırmaları Dergisi “çocuğun gelişimsel özelliklerini, eğitim, sağlık, yaşama, barınma gibi ihtiyaçlarını, her tür sömürüye karşı çocuğun korunmasını ve toplum ile devletin çocuklarla kurduğu ilişkiyi ortaya koymayı amaçlayan akademik çalışmaların yayınlanmasını hedeflemektedir.

Disiplinlerarası Çocuk Hakları Araştırmaları Dergisi (DİÇOD) alanlarında özgün araştırma, derleme, olgu sunumu türünde gerçekleştirilen çalışmaları yayınlayan uluslararası hakemli bir dergidir. Dergi MAYIS ve KASIM aylarında 2 sayı ve gerektiğinde özel sayılar yayınlamaktadır.

Aşağıdaki alanların çocuk hakları ve çocukluk kültürü ile ilgili konuları dergimizin kapsamını oluşturmaktadır.
• Dil
• Edebiyat
• Eğitim
• Felsefe
• Hukuk
• İktisat
• İletişim
• Mimarlık
• Politika
• Psikoloji
• Sağlık

DİÇOD YAZIM KURALLARI

Makale yazım kurallarını buradan indirebilirsiniz.

Makale yazım şablonunu buradan indirebilirsiniz.

a. SAYFA DÜZENİ
Dergiye gönderilecek yazılar, Word dosyası olarak hazırlanmalıdır. Sayfanın tüm kenarlarında 2,5 cm boşluk bırakılmalı ve paragraflar 1 cm. girinti ile başlamalıdır. Tüm metin Microsoft Word programı kullanılarak “Times New Roman” yazı tipinde, 11 punto büyüklüğünde (Türkçe ve İngilizce kısa özet 10 punto), tek satır aralığında ve paragraflar (başlıklar hariç) iki yana yaslı olarak düzenlenmelidir. Metin uzunluğu (başlıklar, özet, abstract, metin, tablolar, kaynakça, İngilizce geniş özet dâhil) 10.000 kelimeyi geçmemelidir.
Makalede sayfa düzeni şu şekilde olmalıdır:

Ana metin yazı tipi ve boyutuParagraf aralığıSatır aralığıParagraf girintisiKenar boşluklarıDipnot boyutu
Times New Roman 11pt6nk (sonra)Tek1 cm2,5 cm (Tüm yönlerden)9pt


b. MAKALE BAŞLIĞI ve YAZAR BİLGİLERİ

Makale Başlığı; en fazla 10-15 kelimeden oluşmalı, kelimelerin yalnızca ilk harfi büyük olacak şekilde, 11 punto, ortalanmış ve koyu olarak yazılmalıdır. Başlık hem Türkçe hem de İngilizce olarak hazırlanmalı, İngilizce başlık Türkçe özetin altında ve İngilizce özetin üstünde yer almalı, kelimelerin yalnızca ilk harfi büyük olmalıdır.
Yazar Bilgileri; makale başlığının altında unvan belirtilmeden yazılmalıdır. Yazarların isminin ilk harfi büyük diğerleri küçük, soyadlarının tamamı büyük harf olmalıdır. Yazar isimleri sağa yaslı, koyu ve 11 punto olarak hazırlanmalı, birden fazla yazar olması durumunda yazarların adı ve soyadı alt alta yazılmalıdır. Yazarların unvanı, çalıştığı kurum, elektronik posta adresi ve ORCID numaraları gibi bilgilere dipnot olarak yer verilmelidir.

c. ÖZET VE ANAHTAR KELİMELER:
Çalışmalarda Türkçe ve İngilizce olarak 150 kelimeyi geçmeyecek şekilde ‘Özet' ve ‘Abstract' yazılmalıdır. Özetlerin altında 3 ile 5 kelime arasında çalışmanın kapsamı hakkında bilgi verecek anahtar kelimeler yer almalıdır.
Özet, özet metni, anahtar kelimeler, İngilizce özet başlığı, İngilizce özet metni ve anahtar kelimeler (keywords) koyu ve 10 punto olarak hazırlanmalıdır.

ç. MAKALE METNİ:
Makale metni Türkçe ve İngilizce özetten hemen sonra başlamalıdır. Ana metinler sırasıylagiriş, yöntem, bulgular ile sonuç ve tartışma bölümlerinden oluşmalıdır. Giriş bölümünde çalışmayla ilgilikuramsal literatüre yer verilmeli, çalışmanın amacı açıklanmalıdır. Yöntem bölümü, örneklem (ya da araştırma grubu), veri toplama araçları ve verilerin analizi gibi alt başlıklardan oluşmalıdır. Kuramsal veya derleme türü çalışmalarda ise içeriğine bağlı olarak farklı başlıklar kullanılabilir. Makaledeki ana ve ara başlıklarda, kelimelerin sadece ilk harfi büyük olmalıdır.

d. TABLOLAR VE ŞEKİLLER
Tablo başlığı ve tablo metinleri tek satır aralığında ve 10 punto olmalıdır. Tablo başlıkları, kelimelerin sadece ilk harfi büyük olacak şekilde, sola dayalı ve italik olarak yazılmalıdır. Tablolara numara verilmelidir. Grafikler, çizelgeler, çizimler ve resimler “Şekil” olarak başlıklandırılmalıdır. Şekiller de numaralandırılarak, başlıklardaki kelimelerin sadece ilk harfi büyük olacak şekilde, 10 punto, tek satır aralığıyla ve sola dayalı yazılmalıdır. Herhangi bir yerden (internet, kitap vb.) alınan şekil, fotoğraf ve diğer görsellerin kaynakçası gösterilmelidir.

e. KAYNAKÇA

Kaynakça yazımında APA-6 (American Psychological Association) yazım kuralları esas alınmalıdır.
Kaynaklar, “Kaynakça” başlığı altında Sonuç ve Tartışma bölümünün hemen ardından başlamalı ve 11 punto büyüklüğünde yazılmalıdır.

Kaynakların Metin İçinde Gösterilmesi
Metin içinde kaynaklar dipnot olarak yer almamalıdır. Ancak verilen kaynakla ilgili açıklanması gereken ayrıca bir bilgi olması durumunda dipnot kullanılmalıdır. Metin içinde yazarın soyadı, yayın yılı yazılarak; doğrudan alıntılarda da sayfa numarası verilerek kaynak gösterilmedilir.

Tek yazarlı çalışmalarda gösterim;
Eker’e (2011) göre …,
Eker (2011) …,
(Eker, 2011).

İki yazarlı çalışmalarda gösterim;
Yıldırım ve Şimşek (1999)’e göre …
Yıldırım ve Şimşek (1999)
(Yıldırım ve Şimşek, 1999)
DeBell ve Chapman (2006)
(DeBell ve Chapman, 2006)

İkiden fazla yazarlı çalışmalarda gösterim;
Yazar sayısı üçten fazla ise sadece ilk yazarın soyadı verilir, diğerleri için “vd.,” ifadesi ile yıl yazılır.
Dilidüzgün vd. (2019) …….
Doğrudan alıntılar, tırnak içerisinde verilerek sayfa sayısı gösterilmelidir.

Basılı Dergilerin Gösterimi

Tek yazarlı
Mamur Işıkçı, Y. (2019). Kamu yönetimi ve çocuk hakları ilişkisi üzerine yapılmış akademik çalışmaların değerlendirilmesi. Çocuk ve Medeniyet Dergisi, 4(8), 119–129.
İki yazarlı
Uslu Üstten, A. ve Haykır, T. (2020). Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde metin seçimi. Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(3), 1633–1652.
Gibson, T. M., & Kirkwood, P. E. (2014). A purchase-on-demand pilot project at the University of Arkansas. Journal of Interlibrary Loan, Document Delivery, & Electronic Reserve, 19(1), 47-56. doi:10.1080/10723030802533853
Üçten fazla yazarlı
Elma, C., Kesten, A., Dicle, A. N., Mercan Uzun, E., Çınkır, Ş. ve Palavan, Ö. (2009). İlköğretim 7 sınıf öğrencilerinin medya ve medya okuryazarlığı dersine ilişkin tutumları. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 27, 93–113.
Yaden, D. B., Smolkin, L. B., & MacGillivray, L. (1993). A psychogenetic perspective on children’sunderstanding about letter associations during alphabet book readings. Journal of Reading Behavior, 25(1),43–68.


Kitaplar


Tek yazarlı
Balcı, A. (2011). Sosyal bilimlerde araştırma (9. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
İki yazarlı
Yalçın, A. ve Aytaş, G. (2008). Çocuk edebiyatı. Ankara: Akçağ Yayınları.
Norton, D., & Norton, S. (2010). Through the eyes of a child: An introduction to children’s literature. Boston, MA: Prentice-Hall.
Editörlü kitap
Çifçi, M. (2006). Türkçe öğretiminin sorunları. G. Gülsevin ve E. Boz (Ed.), Türkçenin çağdaş sorunları (ss. 77-134). Ankara: Gazi Kitabevi.
Pilgrim, J., & Ward, A. K. (2017). Universal design for learning: A framework for supporting effective literacy instruction. In C. M. Curran & A. J. Peterson (Ed.), Handbook of research on classroom diversity and inclusive education practice (pp. 282-310). Hershey, PA: IGI Global.
Çeviri Kitap
Rowley, J. (1996). Bilginin düzenlenmesi: Bilgi erişime giriş. (Çev. S. Karakaş, H. Ü. Can, A. Yıldızeli, B. Kayıran). Ankara: Türk Kütüphaneciler Derneği. (Orijinal yayın tarihi, 1992)


Tezler
Geliş, A. (2020). BM çocuk hakları sözleşmesinde çocuğun inanç özgürlüğü. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
Elektronik Yayınlar
Çocuk Haklarına Dair Sözleşme. [Erişim adresi: https://www.unicef.org/turkey/%C3%A7ocuk-haklar%C4%B1na-dair-s%C3%B6zle%C5%9Fme, Erişim tarihi: 18.11.2020.]
T.C. Kalkınma Bakanlığı, Bilgi Toplumu Dairesi 2015). Bilgi toplumu stratejisi ve eylem planı (Yayın No. 2939). [Erişim adresi: www.kalkinma.gov.tr, Erişim tarihi: 10.12.2018.]
Konferans Bildirileri
Santhanam, E., Martin, K., Goody, A., & Hicks, O. (2001). Bottom-up steps towards closing the loop in feedback on teaching: A CUTSD project. Paper presented at Teaching and Learning Forum – Expanding horizons in teaching and learning, Perth, Australia, 7-9 February 2001.


f. GENİŞ ÖZET
Makalede varsa Ekler, yoksa Kaynakça kısmından sonra 750-1000 sözcük uzunluğunda geniş ingilizce özete yer verilmelidir. Bu özet alt başlıklar (Giriş, Yöntem gibi) içermeden, makalenin temel fikirlerinin tümünü kapsayacak biçimde, paragraflar halinde olmalıdır. Geniş özette aynen alıntıya yer verilmemelidir. Geniş özette tablo veya şekil kullanılmamalıdır. Makalenin dili Türkçe ise geniş özet İngilizce olmalıdır.

  1. Disiplinlerarası Çocuk Hakları Araştırmalar Dergisi'nde yayımlanan makalelerin  yasal, etik ve bilimsel sorumluluğu yazar veya yazarlarına aittir.
  2. Disiplinlerarası Çocuk Hakları Araştırmalar Dergisi, açık erişim politikasına göre yayın yapan elektronik bir dergidir. Dergi Mart ve Kasım aylarında iki sayı ve gerektiğinde bir defa da özel sayı olarak yayımlanmaktadır.
  3. Dergi kapsamına giren alanlarda Türkçe makalelerin yanı sıra İngilizce makalelere de yer verilmektedir.
  4. Dergiye gönderilen çalışmaların daha önce herhangi bir dergide yayımlanmamış olması veya başka bir dergide hakem sürecinin devam etmiyor olması gerekmektedir. Ulusal veya uluslararası sempozyumlarda, kongrelerde veya konferanslarda sunulan bildiriler, başka herhangi bir yerde (dergi, kitap, sempozyum kitapçığı vb.) yayınlanmamış olması ve dipnotta belirtilmesi koşuluyla dergimizde yayınlanabilir.
  5. Herhangi bir destekle yürütülen çalışmalarda çalışmaya/araştırmaya destek veren kurum ya da kuruluşun adı ile proje numarasına yer verilmelidir.
  6. Dergide sürece alınan makalelerin değerlendirilmesinde kör hakemlik sistemi uygulanır. Gönderilen çalışmalar alanla ilgili en az iki hakeme gönderilir. Hakem raporlarına göre iki yayımlanabilir raporu alan çalışmalar, sonraki sayıda yayımlanabilir. Yazının yayımlanacağı tarihle ilgili son karar, dergi editörlüğüne aittir.
  7. Hakemler tarafından verilen düzeltme önerileri yazar veya yazarlar tarafından değerlendirilerek yerine getirilmek zorundadır. Hakemlerin düzeltme önerilerini uygun görmeyen yazarlar bunu rapor olarak gerekçeleri ile birlikte belirtmekle yükümlüdür. Hakem raporlarının birisinin olumlu, diğerinin olumsuz olması durumunda ise makale üçüncü bir hakeme gönderilir. Bu durumda makale hakkındaki nihai karar, üçüncü hakemin raporuna göre verilir.
  8. Hakemler tarafından düzeltme istenen yazılar gerekli düzeltmeler için yazarına geri gönderilir. Bu durumda metnin belirtilen sürede dergi sistemine tekrar yüklenmesi yazarın sorumluluğundadır. Gerekli görülmesi durumunda metin tekrar hakeme gönderilebilir.
  9. Makale başvurusu, ön değerlendirme, hakem süreçleri, revizyonlar, ek belge ve dosyaların yönetimi ile yayın süreçlerinin tümü Dergipark sistemi üzerinden yürütülür.
  10. Etik kurul izni gerektiren araştırmalarda, izinle ilgili bilgilere (kurul adı, tarih ve sayı no) yöntem bölümünde, ayrıca makalenin ilk/son sayfalarından birinde; olgu sunumlarında, bilgilendirilmiş gönüllü olur/onam formunun imzalatıldığına dair bilgiye makalede yer verilmelidir.
  11. Makale metninin sonunda; Araştırmacıların Katkı Oranı beyanı, varsa Destek ve Teşekkür Beyanı, Çatışma Beyanına yer verilmelidir.
  12. DİÇOD,yayın sürecinde etik ilkelere bağlılığı sağlamak üzere COPE (Committee on Publication Ethics) tarafından belirlenen standartlar ile YÖK "Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Yönergesi"nde belirlenen esaslar dikkate alınmaktadır. DİÇOD, yazarların yanında editörler kurulu ve hakemlerin de etik ilkelere bağlılığını tahahhüt eder. Yayın sürecinde yer alan tüm paydaşların etik ilkelere bağlılığı COPE (Yayın Etiği Komitesi) tarafından hazırlanan Yürütme Kılavuzu (Code of Conduct) ve Uygulama Rehberi (Principles of Transparency and Best Practice) , Editörler için Cope Rehberi (Cope Guidance for Editors) , Hakemler için Etik Rehberi (COPE Ethical Guidelines for Peer Reviewers) kuralları ile sağlanır.

Dergide yayımlanacak makalelerde aranan özellikler

Dergiye gönderilen çalışmalarınilgili olduğu bilimsel alanda geçerli etik kurallara ve bilimsel standartlara uygun olması,
Gönderilen çalışmaların daha önce başka bir yerde yayımlanmamış veya yayımlanmak üzere gönderilmemiş olması (Bilimsel toplantılarda sunulan bildiriler bu şarta bağlı olarak vebelirtilmesi kaydıyla değerlendirmeye alınır),
Etik kurul onayı gerektiren tüm çalışmalarda gerekli etik izinlerin alınmış olması ve belgelendirilmesi,
Çalışmanın kaynakça ve özet hariç / kaynakça ve özet dahil 7000 kelimeyi geçmemesi ve derginin yayım formatına göre hazırlanmış olması,
Literatürde yapılmış olan çalışmalarla benzerlik oranının %20’yi geçmemesi gerekir.

Editör kurulunun sorumlulukları
Editör kurulu, derginin yayın politikalarının belirlenmesinden ve uygulanmasından sorumludur.
Gönderilen çalışmaların dergi yayın politikalarına ve kapsamına uygunluğunu değerlendirir. Yayın politikalarına uygun olmayan çalışmalar iade edilir.
Gönderilen çalışmaların intihal/benzerlik oranını iThenticate programından alınan benzerlik raporu üzerinden denetler. Bu doğrultuda yazarların çalışmalarıyla ilgili iThenticate raporunu göndermeleri gerekir.
Benzerlik oranının %20’den fazla olduğu çalışmaları başka bir işleme gerek kalmaksızın iade eder.
Etik kurul onayı gerektiren tüm çalışmalarda makalenin katılımcılarına ilişkin etik kurul onayı, deneysel araştırmalarda izinleri olup olmadığını denetler. Olmaması durumunda makaleyi reddeder.
Dergiye gönderilen çalışmalara ilişkin ön incelemeyi tamamlayarak yayın politikalarına uygun şekilde değerlendirme sürecini başlatır.
Çalışmaların dergiye ulaştırılmasından itibaren değerlendirme süreçlerinde ve yayım sürecinde yazarlara ve hakemlere ait kişisel verilerin ve fikri mülkiyet haklarının korunmasına ilişkin sorumlulukları yerine getirir.
Makalenin yansız değerlendirilmesi için hakemler ve yazarlar arasındaki çıkar çatışması, çıkar birliği gibi olumsuz durumların oluşmamasını temin eder.
Hakem havuzunun geniş bir yelpazeden oluşmasını ve sürekli güncellenmesini temin eder.
Makalelerle ilgili yayımlama veya yayımlamama kararını verir. Karar verirken, makalelerin özgün değeri, alana katkısı, araştırma yönteminin geçerli ve güvenirliği, anlatımın açıklığı ile derginin amaç ve kapsamını göz önünde tutar.
Yazarların, hakemlerin, araştırmacı, uygulayıcı ve okuyucularınbilgi gereksinimlerini karşılamaya ve açıklama gerektiren konularda açıklık ilkelerine göre davranmaya çaba gösterir.

Yazarların sorumlulukları
Yazarlar, dergiye gönderdikleri çalışmalardaki bilimsel verilerin doğruluğunu ve özgünlüğünü garanti eder.
Dergiye gönderilen çalışmalarda kullanılan üçüncü kişilere ait ve telif hakkına haiz veri toplama aracı, tablo, grafik, harita ve diğer görseller için ilgili kurum, kişi veya kişilerden yazılı izin alınmalıdır.
Yazarlar çalışmalarının benzerlik oranını gösteren raporu editörlere iletmekle sorumludur.
Etik kurul onayı gerektiren tüm çalışmalarda gerekli onayların alınmış olması, bu onaylara ilişkin makale içeriğinde bilgi verilmesi ve başvuru sürecinde belgelendirilmesi gerekir.
Değerlendirme sürecinden geçerek yayımlanmış olsa dahi makalelerde kullanılan verilerin manipüle edildiği, çarpıtıldığı ve gerçek olmayan verilerin kullanıldığıveya diğer etik ihlallerin tespiti halinde makale dergiden çekilir.
Yazarlar editör kurulunun ve hakemlerin bildirdiği düzeltme/revizyon taleplerini tamamlayarak dergiye iletmekle sorumludur. Yazarların makul gerekçeler olmaksızın gerekli revizyonları yapmayı reddetmesi halinde makale iade edilir.
Değerlendirme sürecinde yazarlardan makalelerine ilişkin daha detaylı bilgi ya da ham veri istenmesi durumunda beklenen bilgilerin editörlere sunulması gerekir.
Yayınlanma başvurusu yapılan makaleyle ilgili çıkar çatışması-çıkar birliği olan kişiler editörlere bildirilmelidir.
Yazarlar, dergiye özgün bir çalışma sunmakla yükümlüdürler ve çalışmalarında kullandıkları kaynakları akademik kriterlere uygun şekilde atıf göstererek belirtmek zorundadırlar. Aksi durumun tespit edilmesi halinde çalışma reddedilecektir.
Yazarlar "Makale Gönderim Süreci" başlığında yer alan tüm bilgi ve belgeleri iletmekle sorumludur.

Hakemlerin sorumlulukları
Hakemlerin temel görevi, uzmanlık alanlarına uygun olan çalışmaların değerlendirilmesine dahil olarak çalışmanın yayımlanıp yayımlanmaması kararına katkı sağlamaktır.
Hakemler değerlendirmelerini yaparken gizliliğe riayet etmekle yükümlüdür ve değerlendirme sürecinde elde ettikleri bilgileri kişisel amaç ve çıkarları için kullanamazlar.
Hakemler yalnızca uzmanlık alanına giren çalışmalar için hakemlik yapar.
Hakemler, tüm değerlendirmelerinde objektif olmalı ve doğrudan çalışmanın içeriğini odağına alan bir yaklaşımla hareket etmelidir. Yazarlara yönelik kişisel yorumlardan kaçınmalıdırlar.
Değerlendirmeyi yapıcı ve nazik bir dille yapmalıdır. Düşmanlık, iftira ve hakaret içeren aşağılayıcı kişisel yorumlar yapmamalıdır.
Hakemler değerlendirme sürecinde çıkar çatışması ile karşı karşıya olduğunu düşünürse, çalışmayı incelemeyi reddederek, dergi editörünü bilgilendirmelidir.
Gizlilik ilkesi gereği inceledikleri çalışmaları değerlendirme sürecinden sonra imha etmelidir. İnceledikleri çalışmaların sadece nihai versiyonlarını ancak yayınlandıktan sonra kullanabilir.
Hakemler değerlendirmesini kabul ettikleri makaleyi süresi içinde değerlendirmelidirler.

Dergi süreçlerinde gerçekleştirilen hiçbir iş ve işlem için hiçbir ad altında yazardan veya kurumundan ücret alınmamaktadır.

Diğer Dizinler

Editör Kurulu

Default avatar
Doç. Dr. Ebru TURAN GÜNTEPE GİRESUN ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ
Öğretim Teknolojileri
Default avatar
Prof. Dr. Müzeyyen ALTUNBAY GİRESUN ÜNİVERSİTESİ
Çocuk Edebiyatı
Çağla Yiğitbaş
Doç. Dr. Çağla YİĞİTBAŞ Giresun Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi
Halk Sağlığı, Koruyucu Sağlık Hizmetleri, Sağlığın Geliştirilmesi, Sağlığın Sosyal Belirleyicileri, Toplum Çocuk Sağlığı, Sağlık Okuryazarlığı
Default avatar
Doç. Dr. Yasemin MAMUR IŞIKÇI GİRESUN ÜNİVERSİTESİ
Kamu Politikası
Nurullah Çalış
Doç. Dr. Nurullah ÇALIŞ GİRESUN ÜNİVERSİTESİ
Sosyal Hizmetler, Danışmanlık, Refah ve Toplum Hizmetleri, Klinik Sosyal Hizmet Uygulaması, Sosyal Hizmetler (Diğer), Dezavantajlı Gruplar, Sosyal Adalet, Sosyal Dışlanma, Sosyal Güvenlik, Sosyal Politikada Bakım Hizmetleri, Suç ve Ceza, Sosyal Refah Politikaları, Sosyal Politika (Diğer), Cinsiyet Sosyolojisi

Bilim ve Danışma Kurulu

Default avatar
Prof. Dr. Emine EFE Akdeniz Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi
Yenidoğan, Yoğun Bakım, Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği
Default avatar
Doç. Dr. Ebru TURAN GÜNTEPE GİRESUN ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ
Öğretim Teknolojileri
Handan Özcan
Doç. Dr. Handan ÖZCAN SAĞLIK BİLİMLERİ ÜNİVERSİTESİ
Bakım Modelleri ve Doğum Yeri, Doğumun Psikososyal Yönleri ve Perinatal Ruh Sağlığı, Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği
Fatih Güler
Doç. Dr. Fatih GÜLER CANAKKALE ONSEKIZ MART UNIVERSITY, ÇAN VOCATIONAL SCHOOL

Seçim hukuku ve siyasi partiler hukuku temel çalışma alanıdır. Seçim Hukuku Derneğinin başkanlığını yürütmekle birlikte seçim hukuku alanına özgülenmiş ulusal düzeydeki ilk ve tek, uluslararası düzeydeki dördüncü bilimsel dergi olan Seçim Hukuku Dergisinin baş editörüdür. Türkiye'de Yerel Seçimler, Seçim Hukuku Ansiklopedisi ve Siyasi Partiler Hukuku Ansiklopedisi çalışmalarının editörlüğünü de yürütmüştür. "Siyasi Parti Kongrelerinde Gerçekleşen Seçimlerin Seçim Yargısı Tarafından Denetimi" başlıklı eserinde siyasi partilerin kongreleri ile hukuki konular YSK içtihatları temelinde ele alınmıştır. Bununla birlikte kentleşmenin temel hak ve hürriyetler üzerindeki etkisi ve yükseköğretim hukuku/yönetimi ile ilgili de çalışmalar yürütmektedir. Disiplinlerarası Gayrimenkul Geliştirme Anabilim Dalında lisansüstü düzeyde dersler vermektedir.                 

İdare Hukuku, Anayasa ve Siyasal Kurumlar
Mustafa Serkan Abdüsselam
Doç. Dr. Mustafa Serkan ABDÜSSELAM GİRESUN ÜNİVERSİTESİ
Bilgi ve Bilgi İşleme Bilimleri, Ciddi Oyunlar ve Simülasyonlar, Artırılmış Gerçeklik, Eğitim
Ahu Öztürk
Doç. Dr. Ahu ÖZTÜRK Bursa Uludağ Üniversitesi
Gelişim Psikolojisi, Sosyal Gelişim
Murat Artuç
Dr. Öğr. Üyesi Murat ARTUÇ AYDIN ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ
E-Devlet, İklim Değişikliği-Etkiler ve Adaptasyon, Etik, İklim Değişikliği Yasası, Çevre Politikası, İklim ve Su Politikaları, Kentleşme Politikaları, Kentsel Politika, Siyaset Biliminde Çevre Politikası, Çevre Sosyolojisi
Default avatar
Prof. Dr. Müzeyyen ALTUNBAY GİRESUN ÜNİVERSİTESİ
Çocuk Edebiyatı
Default avatar
Dr. Öğr. Üyesi Burcu KÜÇÜK BİÇER Gazi Üniversitesi Tıp Fakültesi, Tıp Eğitimi ve Bilişimi Anabilim Dalı
Sağlık Bilimleri, Halk Sağlığı, Sağlık Bilişimi ve Bilişim Sistemleri, Tıp Eğitimi

Giresun University Education Faculty

Department of Early Childhood Education

Turkey

Okul Öncesi Eğitim, Kapsayıcı Eğitim
Default avatar
Prof. Dr. Hayriye ŞENGÜN Bayburt Üniversitesi
Koruma ve Biyolojik Çeşitlilik, Çevre Yönetimi (Diğer), Su Kalitesi ve Su Kirliliği, Çevre Felsefesi, Çevre Hukuku, Kentsel Toplum Gelişimi, Kamu Yönetimi, Kentleşme Politikaları, Yerel Yönetimler, Afet ve Acil Durum Yönetimi
Aykut Can Demirel
Dr. Öğretim Görevlisi Aykut Can DEMİREL MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ, MUĞLA MESLEK YÜKSEKOKULU
Sosyal Hizmetler, Aile Kaynakları Eğitimi, Klinik Sosyal Hizmet Uygulaması, Sosyal Program Değerlendirmesi
Aslıhan Ardıç Çobaner
Prof. Dr. Aslıhan ARDIÇ ÇOBANER MERSİN ÜNİVERSİTESİ İLETİŞİM FAKÜLTESİ GAZETECİLİK BÖLÜMÜ
Aslıhan ARDIÇ ÇOBANER, Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesinde lisans ve yüksek lisans eğitiminden sonra; doktora eğitimini “Hak Temelli Sağlık Yaklaşımı Bağlamında Tütün Kontrolü Haberlerinin Basında Çerçevelenmesi” başlığı ile 2013 yılında bitirmiştir. 2017 Ekim ayında doçent unvanını almıştır. Mersin Üniversitesi İletişim Fakültesi Gazetecilik Bölümünde öğretim üyesi olarak görev yapmaktadır. Akademik çalışma alanları gazetecilik, yeni medya, sağlık iletişimi, sağlık okuryazarlığı, sosyal destek, engelliler, çocuklar, yaşlılar ve göçmenler gibi dezavantajlı grupların medyada temsilidir. European Communication Research and Education Association (ECREA), Alternatif Bilişim Derneği ve sivil toplum kuruluşlarına yönelik yeni medya ve teknoloji eğitimleri veren bir insiyatif olan STKTEK’in üyesi ve eğitimcisidir.
Gazetecilik Çalışmaları, İletişim Çalışmaları
Aliye Bulut
Prof. Dr. Aliye BULUT GAZİANTEP İSLAM BİLİM VE TEKNOLOJİ ÜNİVERSİTESİ
Halk Sağlığı
Esmeray Alacadağlı
Doç. Esmeray ALACADAĞLI Bayburt Üniversitesi

Lisans eğitimini AÜ Fen Fakültesi’nde yaptı. 1997 yılında, Türkiye ve Orta Doğu Amme İdaresi Enstitüsü’nde Kamu Yönetimi Uzmanlık eğitimini tamamladı. 2001 yılında AÜ Avrupa Toplulukları Araştırma Merkezi-ATAUM’da AB Uzmanlığı eğitimi aldı. Doktora eğitimini, AÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kamu Yönetimi Kent ve Çevrebilim Anabilim Dalı’nda 2004 yılında tamamlayarak “Bilim Doktoru” ünvanını aldı. Kamuda, üst düzey yöneticilik de dahil çeşitli pozisyonlarda 26 yılı aşkın çalıştıktan sonra kendi isteği ile emekli oldu.
2015 yılında Bayburt Üniversitesi İİBF Kamu Yönetimi Bölümü’nde akademik yaşama başladı. Üniversite’de eğitim verme ve akademik olarak çalışmalar yapmanın dışında; Bölüm Başkanlığı, Proje Koordinatörlüğü, İSG Koordinatörlüğü, Yönetim Temsilcisi Yardımcılığı gibi idari görevlerle ve çeşitli komisyon üyeliklerinde bulundu. Halen bu Üniversitede İİBF Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Bölümünde öğretim üyesi ve Kalite Koordinatörü olarak görevini sürdürmektedir.

Kentsel Toplum Gelişimi, Çevre Politikası, Kentsel Politika, Yerel Yönetimler, Dezavantajlı Gruplar, Yoksulluk Çalışmaları
Default avatar
Prof. Dr. Songül SALLAN GÜL SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ
Dezavantajlı Gruplar, Göç Sosyolojisi, Siyaset Sosyolojisi
Default avatar
Doç. Dr. Yasemin MAMUR IŞIKÇI GİRESUN ÜNİVERSİTESİ
Kamu Politikası
Canan Dural Tasouji
Doç. Dr. Canan DURAL TASOUJİ MERSİN ÜNİVERSİTESİ, İLETİŞİM FAKÜLTESİ, GAZETECİLİK BÖLÜMÜ
Medya Teknolojileri, İletişim Sosyolojisi, Kadın Araştırmaları, İletişim Tarihi
Çağla Yiğitbaş
Doç. Dr. Çağla YİĞİTBAŞ Giresun Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi
Halk Sağlığı, Koruyucu Sağlık Hizmetleri, Sağlığın Geliştirilmesi, Sağlığın Sosyal Belirleyicileri, Toplum Çocuk Sağlığı, Sağlık Okuryazarlığı
Nurullah Çalış
Doç. Dr. Nurullah ÇALIŞ GİRESUN ÜNİVERSİTESİ
Sosyal Hizmetler, Danışmanlık, Refah ve Toplum Hizmetleri, Klinik Sosyal Hizmet Uygulaması, Sosyal Hizmetler (Diğer), Dezavantajlı Gruplar, Sosyal Adalet, Sosyal Dışlanma, Sosyal Güvenlik, Sosyal Politikada Bakım Hizmetleri, Suç ve Ceza, Sosyal Refah Politikaları, Sosyal Politika (Diğer), Cinsiyet Sosyolojisi
Özkan Sapsağlam
Prof. Dr. Özkan SAPSAĞLAM Yildiz Technical University
Eğitim
Default avatar
Prof. Dr. Azize Serap TUNÇER ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ
Kentsel Politika, Yerel Yönetimler, Danışmanlık, Refah ve Toplum Hizmetleri
Default avatar
Doç. Dr. Sadiye KELEŞ ZONGULDAK BULENT ECEVİT UNIVERSITY
Okul Öncesi Eğitim
Default avatar
Doç. Dr. Erdem HAREKET KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ
İletişim Teknolojisi ve Dijital Medya Çalışmaları, Eğitim, Hayat Boyu Öğrenme, Yetişkin Eğitimi, Temel Eğitim, Çocuk Sosyolojisi