Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Alman Dili Edebiyatı Bölümü Öğrencilerinin Kariyer Planlarının Tespiti

Yıl 2019, Cilt: 7 Sayı: 2, 297 - 303, 31.12.2019

Öz

Kariyer planlama bireyin geleceğe yönelik meslek/iş yaşamı konusunda planlama yapmasıdır. Kariyer planlamasının temeli, çalışan değerlendirmesidir. Kariyere yönelik ilk ciddi tercihlerin yapıldığı ve potansiyel meslek profesyonellerinin yetiştirildiği alanların başında üniversiteler gelmektedir. Alman Dili ve Edebiyatı Bölümü ise dönem içerisinde yaklaşık 250 öğrenci kapasitesi bulunan ve sıkça tercih edilen üniversite bölümlerinden biridir.
Mezunlarına farklı alanlarda pek çok kariyer imkanı sunan bu bölümün öğrencilerinin kariyer planlarının belirlenmesi meslek adaylarının gelecekteki istihdamı ve kariyer planlama yapması için önemli ve gereklidir. Toplanan veriler SPSS programında yüzde, ki-kare testi ve frekans dağılımı ile değerlendirilmiştir. Öğrencilerin planlama sonuçları tüm detaylarıyla sunulmuştur.

Kaynakça

  • Adıgüzel, O. (2008): Türkiye’de gençlerin kariyer planlamasını etkileyen faktörler ve üniversite hazırlık öğrencileri üzerine bir araştırma. Doktora Tezi, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kütahya.
  • Altuntaş, S., Korkmaz, Ş., Baykal, Ü. ve ark. (2005): Hemşire öğrencilerin kariyer yönelimleri ve bunu etkileyen faktörler. Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi, 13 (55),179-198.
  • Aydoğan, İ., Çilsal, Z. (2007): Yabancı dil öğretmenlerinin yetiştirilme süreci (Türkiye ve diğer ülkeler). Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(22), 179-197.
  • Ayırır, İ.O., Arıoğul, S., ve Ünal, D.Ç. (2012): Cinsiyetin ve öğrenim alanlarının hazırlık öğrencilerinin yabancı dil öğrenme stratejisi kullanımına etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 42, 60-71.
  • Sav, D. (2008): Bireysel kariyer planlamada etkili olan faktörler ve üniversitelerin etkisi üzerine bir araştırma. Yüksek Lisans Tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta.
  • Tezcan, F. (2018): Üniversite gençliğinin meslek seçimi ve gelecek beklentileri: Akdeniz Üniversitesi Edebiyat Fakültesi örneği. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 8(8), 29-57
  • Uslu, Z., ve Uyanık, A. (2017): Alman Dili ve Edebiyatı bölümlerinde öğrenci motivasyonu. Selçuk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, 37, 407-418.
  • Uysal, H. (2006): Almanca bölümü öğrencilerinin ihtiyaçlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.

Determining the Career Plans of the Students of the Department of German Language and Literature

Yıl 2019, Cilt: 7 Sayı: 2, 297 - 303, 31.12.2019

Öz

Career planning is a plan of an individual about profession/working life. The basic of career planning is the employee assessment. Universities are leading institutions in which first and serious choices about careers are made, and potential professionals are educated. The Department of German Language and Literature is one of the departments in universities which has a capacity of about 250 students in a term and which is frequently preferred by students.
Career planning of students in this department, which provides many opportunities for its graduates in different areas, is important and necessary in terms of future professional employments and career plannings. The collected data were measured in percentage, the chi-square test and the frequency distribution by using the SPSS program. Planning results of students were presented in detail.

Kaynakça

  • Adıgüzel, O. (2008): Türkiye’de gençlerin kariyer planlamasını etkileyen faktörler ve üniversite hazırlık öğrencileri üzerine bir araştırma. Doktora Tezi, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kütahya.
  • Altuntaş, S., Korkmaz, Ş., Baykal, Ü. ve ark. (2005): Hemşire öğrencilerin kariyer yönelimleri ve bunu etkileyen faktörler. Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi, 13 (55),179-198.
  • Aydoğan, İ., Çilsal, Z. (2007): Yabancı dil öğretmenlerinin yetiştirilme süreci (Türkiye ve diğer ülkeler). Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(22), 179-197.
  • Ayırır, İ.O., Arıoğul, S., ve Ünal, D.Ç. (2012): Cinsiyetin ve öğrenim alanlarının hazırlık öğrencilerinin yabancı dil öğrenme stratejisi kullanımına etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 42, 60-71.
  • Sav, D. (2008): Bireysel kariyer planlamada etkili olan faktörler ve üniversitelerin etkisi üzerine bir araştırma. Yüksek Lisans Tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta.
  • Tezcan, F. (2018): Üniversite gençliğinin meslek seçimi ve gelecek beklentileri: Akdeniz Üniversitesi Edebiyat Fakültesi örneği. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 8(8), 29-57
  • Uslu, Z., ve Uyanık, A. (2017): Alman Dili ve Edebiyatı bölümlerinde öğrenci motivasyonu. Selçuk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, 37, 407-418.
  • Uysal, H. (2006): Almanca bölümü öğrencilerinin ihtiyaçlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ahmet Uğur Nalcıoğlu Bu kişi benim 0000-0002-5081-311X

Hüseyin Kemer Bu kişi benim 0000-0001-6082-5264

Muhammet Arif Avuklu Bu kişi benim 0000-0003-3152-1135

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2019
Gönderilme Tarihi 25 Eylül 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 7 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Nalcıoğlu, A. U., Kemer, H., & Avuklu, M. A. (2019). Alman Dili Edebiyatı Bölümü Öğrencilerinin Kariyer Planlarının Tespiti. Diyalog Interkulturelle Zeitschrift Für Germanistik, 7(2), 297-303.

www.gerder.org.tr/diyalog