Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının eğitsel internet kullanım becerileri ile bilgi
edinme becerileri arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Araştırma, tarama modelinde
desenlenmiştir. Çalışmada veriler, geçerlik ve güvenirliği sağlanmış iki ölçek kullanılarak
toplanmıştır. Araştırmanın çalışma evrenini, 2012-2013 eğitim öğretim yılında Harran
Üniversitesi Pedagojik Formasyon Programına kayıtlı 185 öğretmen adayı oluşturmuştur.
Araştırmada, öğretmen adaylarının eğitsel internet kullanım becerilerinin yeterli düzeyde,
bilgi edinme düzeylerinin ise orta düzeyde olduğu belirlenmiştir. Öğretmen adaylarının
eğitsel internet kullanım düzeyleri cinsiyete göre, erkekler lehinde anlamlı düzeyde farklılık
gösterirken; bilgi edinme beceri düzeyleri ise, interneti kullanma amacına göre, interneti
araştırma amaçlı olarak kullananların lehinde anlamlı düzeyde farklılık göstermiştir. Son
olarak, öğretmen adaylarının eğitsel internet kullanma becerileri ile bilgi edinme becerileri
arasında pozitif yönde orta düzeyde bir ilişkinin olduğu belirlenmiştir.
Eğitsel internet Bilgi edinme Pedagojik formasyon Öğretmen aday
Diğer ID | JA88NZ56VR |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Özel Sayı |