Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Proje Tabanlı Öğretim Sürecinde eTwinning Faaliyeti’nin Öğretmenlerin Mesleki Gelişimlerine Yansıması

Yıl 2020, Cilt: 6 Sayı: 3, 373 - 392, 31.12.2020

Öz

Eğitimde proje tabanlı uygulamaların kullanılması ve öğretme-öğrenme ortamlarının teknoloji ile zenginleştirilmesi, öğretmenlerin 21. yüzyıl becerilerini desteklemenin yanı sıra mesleki gelişimlerini de olumlu etkilemektedir. Teknolojinin eğitime entegrasyonu hem ulusal hem de uluslararası projelerin okullarda uygulanmasını kolaylaştırmaktadır. Bu çalışmanın amacı, eTwinning projelerinin öğretmenlerin mesleki gelişimine yansımasının ne yönde olduğunu belirlemektir. Türkiye’de eTwinning projeleri ile ilgili oldukça az sayıda çalışmaya rastlanmaktadır. Araştırma, 2019-2020 eğitim-öğretim yılında eTwininng projelerinde yer almış çeşitli branşlardaki 24 öğretmen ile yürütülmüştür. Katılımcılar, seçkisiz olmayan örnekleme yöntemlerinden uygun örneklemeye ve gönüllülük ilkesine göre belirlenmiştir. Çalışmanın verileri, yarı yapılandırılmış mülakat yöntemiyle yaklaşık 30 dakika süren görüşmeler ile toplanmıştır. Katılımcılara, eTwinning projelerinin öğretmenlerin mesleki becerilerine etkisini bulmak amacıyla açık uçlu beş soru sorulmuştur. Verilerin analizinde betimsel ve içerik analizinden yararlanılmıştır. Veri analizinde uzman görüşüne ve araştırmacı üçgenlemesine de yer verilmiştir. Araştırma sonucunda öğretmenlerin, eTwinning projelerini, iş birliği, paylaşım, teknolojik gelişme, yenilik gibi kelimelerle tanımladıkları görülmektedir. Katılımcılar eTwinning projelerinin öğretmenler tarafından benimsendiği, proje sürecinde yer almak için istekli oldukları, her kademeden ve her branştan öğretmenin eTwinninng projelerinde yer almaları gerektiğini ifade etmektedirler. Katılımcılardan alınan verilerin analizi doğrultusunda eTwinning projelerinin öğretmenlerin mesleki gelişimine olumlu etkisi olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Açıkgöz, K. Ü. & Güngör, A. (2006). İşbirlikli öğrenme yönteminin okuduğunu anlama stratejilerinin kullanımı ve okumaya yönelik tutum üzerindeki etkileri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 12(4), 481-502.
  • Akdemir, A. S. (2017). eTwinning in language learning: The perspectives of successful teachers. Journal of Education and Practice, 8(10), 182-190.
  • Akıncı, A., Kurtoğlu, M., & Seferoğlu, S. S. (2012). Bir teknoloji politikası olarak Fatih Projesinin başarılı olması için yapılması gerekenler: Bir durum analizi çalışması. Akademik Bilişim, 3(1), 1-10.
  • Akıncı, B. (2018). eTwinning Proje Uygulamalarının Öğrencilerin Yabancı Dil Becerileri İle Öğretmenlik Mesleki Gelişimine Katkısı. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Mehmet Akif Esoy Üniversitesi, Burdur.
  • Aydoğmuş, M. & Sünbül, A. M. (2013). Öğretmen algısına göre Comenius projelerinin amacına uygun gerçekleşme düzeyinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi, Konya.
  • Berkant, H. G. (2013). Öğretmen adaylarının bilgisayara yönelik tutumlarının ve öz-yeterlik algılarının ve bilgisayar destekli eğitim yapmaya yönelik tutumlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi. Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Dergisi, 2 (2).
  • Bozak, A., Yıldırım, C., & Demirtaş, H. (2011). Öğretmenlerin mesleki gelişimi için alternatif bir yöntem: Meslektaş gözlemi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(2), 65-84.
  • Bozdağ, Ç. (2017). Almanya ve Türkiye’de okullarda teknoloji entegrasyonu etwinning örneği üzerine karşılaştırmalı bir inceleme. Ege Eğitim Teknolojileri Dergisi, 1(1), 42-64.
  • Cresswell, J. (2012). Educational research. Boston: Pearson Education.
  • Carpenter, J., & Tanner, S. (2013). Study of the impact of eTwinning on participating pupils, teachers and schools. A proposal to the European commission, Education for Change, London.
  • Denzin, N. K., & Lincoln, Y. S. (1994). Handbook of qualitative research: California, Sage Publications, USA.
  • Demir, N. (2019) Multı-Dımensıonal Foreıgn Language Educatıon: The Case Of An eTwinning Project. YayımlanmamışYüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi Trabzon.
  • Demirtaş, H. & Özer, N. (2007). Öğretmen adaylarının zaman yönetimi becerileri ile akademik başarısı arasındaki ilişkisi. Eğitimde Politika Analizleri ve Stratejik Araştırmalar Dergisi, 2(1), 34-47.
  • Doğan, S. (2016). Eğitim ve öğretimde teknolojinin doğru kullanımı ve 0-7 yaş çağındaki çocuklarda teknolojinin etkisi. Yeni Türkiye, 22(88), 722-730.
  • Döğer M.F. (2015). eTwinning Proje Çalışmaları Eğitimde FATİH Projesi Eğitim Teknolojileri Zirvesi, 150. eTwinning Faaliyeti Tanıtım Kitapçığı. 22 Mayıs 2020 tarihinde http://yegitek.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2019_12/25173809_eTwinning_Dergi_Finall_compressed.pdf adresinden erişim sağlanmıştır
  • eTwinning Eba (2020). 22 Mayıs 2020 tarihinde http://etwinningonline.eba.gov.tr/ adresinden erişim sağlanmıştır.
  • Gajek, E. (2009). Key competences in international projects within the eTwinning programme. eTwinning – A Way to Education of the Future, 42-49.
  • Galvin, C., Gilleran, A., Hogenbirk, P., Hunya, M., Selinger, M., & Zeidler, B. (2006). Pedagojik danışma grubu - etwinning üzerine düşünceler: İşbirliği ve eTwinning zenginleştirme ve eTwinning projelerinin katma değeri. Brüksel: eTwinning Merkezi Destek Servisi, 29, 2014.
  • Gülnar, S. & Yatağan, M. (2014). “eTwinning: European schools online network” TBD 31st National Informatics Congress, Ankara. Retrieved from: https://www.tbd.org.tr/31- ulusal-bilisim-kurultayi-bildiriler-kitabi/
  • Gülnar S. (2015). Designed based learning and web 2.0 Tools in eTwinning: Community for schools in Europa. 17th Academic Informatics Conference, 4-6 Feb 2015: Eskişehir. Retrieved from: https://ab.org.tr/ab15/bildiri/179.docx
  • Güzel, H., Özdöl, M. F., & İmran, O. R. A. L. (2010). Öğretmen profillerinin öğrenci motivasyonuna etkisi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (24), 241-253.
  • Hamurcu, H. (2000). Okul öncesi eğitimde fen bilgisi öğretimi proje yaklaşımı. IV. Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi, Ankara.
  • Hatisaru, V. (2017). Türkiye’nin Erasmus+ programına katılımının değerlendirilmesi: stratejik ortaklıklar ve bilgi ortaklıkları örneği. Ankara Avrupa Calismalari Dergisi, 16(2), 65-83.
  • Holmes, B., & Sime, J. (2012, April). Online learning communities for teachers’ continuous professional development: case study of an eTwinning learning event. In Proceedings of the 8th International Conference on Networked Learning (pp. 128-135).
  • İlğan, A. (2013). Öğretmenler için etkili mesleki gelişim faaliyetleri. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6 (-ÖYGE Özel Sayısı) , 41-56.
  • Işıkoğlu-Erdoğan, N. (2015) Okul öncesi dönemde sınıfta teknoloji kullanımı: Okul öncesi eğitimi ve teknoloji. P. Bayhan. Okul öncesi eğitiminde teknolojinin rolü, 156-170.
  • Kane, G. (2011). Exploring the benefits of participating in an eTwinning project for small collaborative groups in a primary classroom setting
  • Katz, L. G., (1994). The project approach. ERIC Digest. ERIC Clearinghouse on Elementary and Early Childhood Education Urbana IL. ED368509
  • Kearney, C. & Gras-Velázquez, À., (2015). Una década de eTwinning: repercusiónen las prácticas, habilidades y oportunidades de desarrolloprofesional de sus docentes, contado por ellos mismos. Bruselas, Bélgica: Servicio Central de Apoyo eTwinning.
  • Kesik, F. & Balcı, E. (2016). AB projelerinin okullara sağladığı katkılar açısından değerlendirilmesi: Bir ölçek geliştirme çalışması. Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(4), 1621-1640.
  • Manfredini, E. (2007). The Contribution of eTwinning to Innovation–Mathematics, Science and Technology (MST). Key Competences in Lifelong Learning Cultural Expression, Science and Citizenship: some eTwinning success stories, 21.
  • Maya, İ. & Taştekin, S. (2018). Öğretmenlerin mesleki gelişim uygulamaları açısından Pisa'da başarılı bazı ülkeler ile Türkiye'nin karşılaştırılması. Turkish Studies Educational Sciences, 13(11), 909-932.
  • Memişoğlu, B. & Broutın Ö. (2018). Fatih Projesi Bileşenlerinin eTwinning Projesine Entegrasyonu. Bildiri Tam Metin Kitabı Proceedıng Book, 136.
  • Merkezi Destek Servisi (2020). https://nss.etwinning.net/analytics/general adresinden 19 Mayıs 2020 tarihinde erişim sağlanmıştır.
  • Merriam, S. B. (2013). Nitel araştırma desen ve uygulama için bir rehber (Çev. Ed. S. Turan). Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2007). 21 Mayıs 2020 tarihinde https://www.meb.gov.tr/ adresinden erişim sağlanmıştır.
  • Milli Eğitim Kalite Çerçevesi (2017). 21 Mayıs 2020 tarihinde https://sgb.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2017_07/17104027_kalite_cercevesi.pdf adresinden erişim sağlanmıştır.
  • Miles, B. M., & Huberman A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded source book. California, USA: Sage Publications.
  • Şahin, A. (2019). Eğitimde bilişim teknolojisi kullanımına ilişkin öğretmen görüşleri: Metafor çalışması. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (31), 121-159.
  • Şekerci̇, H., Bozkurt, E. ve Arslan, S. (2015) Fatih Projesi'ne ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesi. Electronic Turkish Studies, 10(11).
  • Tabancalı, E. & Çelik, K. (2013). The relationship between academic self-efficacy and self-efficacy levels of teacher candidates Öğretmen adaylarının akademik öz-yeterlikleri ile öğretmen öz-yeterlilikleri arasındaki ilişki. Journal of Human Sciences, 10(1), 1167-1184.
  • Taş, A. M. (2005). Öğretmen eğitiminde aktif öğrenme. Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2), 177-184.
  • Uğur, B. (2019). Teknolojinin Öğrenme-Öğretme Süreçlerine Entegrasyonuna İlişkin Tasarlanan Çevrimiçi Bir Derse Yönelik Öğretmen Görüşleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara. Yılmaz, E. (2019). Özel eğitim okullarına avrupa birliği projelerinin katkısının yönetici ve öğretmen görüşleriyle değerlendirilmesi. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES).
  • Yılmaz, F. (2012). Çok kültürlülük projesi: ETwinning uygulamaların ilişkin öğrenci görüşleri. Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4(8).
  • Yılmaz F. & Altun Yılmaz S. (2012). A multicultural project: Students' views on the eTwinning applications. Dicle University Journal of Social Sciences, 4(5), 120-132.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları
  • Woodside, A. (2010). Case study research: Theory, methods, practice. Bingley: Emerald Group Publishing Limited.

Reflection of eTwinning Activity on Teachers' Professional Development in Project-Based Teaching Process

Yıl 2020, Cilt: 6 Sayı: 3, 373 - 392, 31.12.2020

Öz

Using project-based applications in education and enriching teaching-learning environments with technology, besides supporting 21st century skills of teachers, positively affects their professional development. The integration of technology into education facilitates the implementation of both national and international projects in schools. The purpose of this study is to determine how eTwinning projects reflect on teachers' professional development. about eTwinning projects in Turkey are encountered quite a few studies. The research was conducted with 24 teachers from various branches who took part in eTwininng projects in the 2019-2020 academic year. Participants were determined according to the voluntary principle and appropriate sampling from non-random sampling methods. The data of the study were collected through semi-structured interviews, which took approximately 30 minutes. Five open-ended questions were asked to the participants to find the impact of eTwinning projects on teachers' professional skills. Descriptive and content analysis were used to analyze the data. Expert opinion and researcher triangulation were also included in data analysis. As a result of the research, it is seen that teachers describe their eTwinning projects with words such as cooperation, sharing, technological development and innovation. Participants express that eTwinning projects are embraced by teachers, they are willing to take part in the project process, teachers from all levels and branches should take part in eTwinng projects. In line with the analysis of the data obtained from the participants, it has been concluded that eTwinning projects have a positive effect on the professional development of teachers.

Kaynakça

  • Açıkgöz, K. Ü. & Güngör, A. (2006). İşbirlikli öğrenme yönteminin okuduğunu anlama stratejilerinin kullanımı ve okumaya yönelik tutum üzerindeki etkileri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 12(4), 481-502.
  • Akdemir, A. S. (2017). eTwinning in language learning: The perspectives of successful teachers. Journal of Education and Practice, 8(10), 182-190.
  • Akıncı, A., Kurtoğlu, M., & Seferoğlu, S. S. (2012). Bir teknoloji politikası olarak Fatih Projesinin başarılı olması için yapılması gerekenler: Bir durum analizi çalışması. Akademik Bilişim, 3(1), 1-10.
  • Akıncı, B. (2018). eTwinning Proje Uygulamalarının Öğrencilerin Yabancı Dil Becerileri İle Öğretmenlik Mesleki Gelişimine Katkısı. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Mehmet Akif Esoy Üniversitesi, Burdur.
  • Aydoğmuş, M. & Sünbül, A. M. (2013). Öğretmen algısına göre Comenius projelerinin amacına uygun gerçekleşme düzeyinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi, Konya.
  • Berkant, H. G. (2013). Öğretmen adaylarının bilgisayara yönelik tutumlarının ve öz-yeterlik algılarının ve bilgisayar destekli eğitim yapmaya yönelik tutumlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi. Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Dergisi, 2 (2).
  • Bozak, A., Yıldırım, C., & Demirtaş, H. (2011). Öğretmenlerin mesleki gelişimi için alternatif bir yöntem: Meslektaş gözlemi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(2), 65-84.
  • Bozdağ, Ç. (2017). Almanya ve Türkiye’de okullarda teknoloji entegrasyonu etwinning örneği üzerine karşılaştırmalı bir inceleme. Ege Eğitim Teknolojileri Dergisi, 1(1), 42-64.
  • Cresswell, J. (2012). Educational research. Boston: Pearson Education.
  • Carpenter, J., & Tanner, S. (2013). Study of the impact of eTwinning on participating pupils, teachers and schools. A proposal to the European commission, Education for Change, London.
  • Denzin, N. K., & Lincoln, Y. S. (1994). Handbook of qualitative research: California, Sage Publications, USA.
  • Demir, N. (2019) Multı-Dımensıonal Foreıgn Language Educatıon: The Case Of An eTwinning Project. YayımlanmamışYüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi Trabzon.
  • Demirtaş, H. & Özer, N. (2007). Öğretmen adaylarının zaman yönetimi becerileri ile akademik başarısı arasındaki ilişkisi. Eğitimde Politika Analizleri ve Stratejik Araştırmalar Dergisi, 2(1), 34-47.
  • Doğan, S. (2016). Eğitim ve öğretimde teknolojinin doğru kullanımı ve 0-7 yaş çağındaki çocuklarda teknolojinin etkisi. Yeni Türkiye, 22(88), 722-730.
  • Döğer M.F. (2015). eTwinning Proje Çalışmaları Eğitimde FATİH Projesi Eğitim Teknolojileri Zirvesi, 150. eTwinning Faaliyeti Tanıtım Kitapçığı. 22 Mayıs 2020 tarihinde http://yegitek.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2019_12/25173809_eTwinning_Dergi_Finall_compressed.pdf adresinden erişim sağlanmıştır
  • eTwinning Eba (2020). 22 Mayıs 2020 tarihinde http://etwinningonline.eba.gov.tr/ adresinden erişim sağlanmıştır.
  • Gajek, E. (2009). Key competences in international projects within the eTwinning programme. eTwinning – A Way to Education of the Future, 42-49.
  • Galvin, C., Gilleran, A., Hogenbirk, P., Hunya, M., Selinger, M., & Zeidler, B. (2006). Pedagojik danışma grubu - etwinning üzerine düşünceler: İşbirliği ve eTwinning zenginleştirme ve eTwinning projelerinin katma değeri. Brüksel: eTwinning Merkezi Destek Servisi, 29, 2014.
  • Gülnar, S. & Yatağan, M. (2014). “eTwinning: European schools online network” TBD 31st National Informatics Congress, Ankara. Retrieved from: https://www.tbd.org.tr/31- ulusal-bilisim-kurultayi-bildiriler-kitabi/
  • Gülnar S. (2015). Designed based learning and web 2.0 Tools in eTwinning: Community for schools in Europa. 17th Academic Informatics Conference, 4-6 Feb 2015: Eskişehir. Retrieved from: https://ab.org.tr/ab15/bildiri/179.docx
  • Güzel, H., Özdöl, M. F., & İmran, O. R. A. L. (2010). Öğretmen profillerinin öğrenci motivasyonuna etkisi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (24), 241-253.
  • Hamurcu, H. (2000). Okul öncesi eğitimde fen bilgisi öğretimi proje yaklaşımı. IV. Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi, Ankara.
  • Hatisaru, V. (2017). Türkiye’nin Erasmus+ programına katılımının değerlendirilmesi: stratejik ortaklıklar ve bilgi ortaklıkları örneği. Ankara Avrupa Calismalari Dergisi, 16(2), 65-83.
  • Holmes, B., & Sime, J. (2012, April). Online learning communities for teachers’ continuous professional development: case study of an eTwinning learning event. In Proceedings of the 8th International Conference on Networked Learning (pp. 128-135).
  • İlğan, A. (2013). Öğretmenler için etkili mesleki gelişim faaliyetleri. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6 (-ÖYGE Özel Sayısı) , 41-56.
  • Işıkoğlu-Erdoğan, N. (2015) Okul öncesi dönemde sınıfta teknoloji kullanımı: Okul öncesi eğitimi ve teknoloji. P. Bayhan. Okul öncesi eğitiminde teknolojinin rolü, 156-170.
  • Kane, G. (2011). Exploring the benefits of participating in an eTwinning project for small collaborative groups in a primary classroom setting
  • Katz, L. G., (1994). The project approach. ERIC Digest. ERIC Clearinghouse on Elementary and Early Childhood Education Urbana IL. ED368509
  • Kearney, C. & Gras-Velázquez, À., (2015). Una década de eTwinning: repercusiónen las prácticas, habilidades y oportunidades de desarrolloprofesional de sus docentes, contado por ellos mismos. Bruselas, Bélgica: Servicio Central de Apoyo eTwinning.
  • Kesik, F. & Balcı, E. (2016). AB projelerinin okullara sağladığı katkılar açısından değerlendirilmesi: Bir ölçek geliştirme çalışması. Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(4), 1621-1640.
  • Manfredini, E. (2007). The Contribution of eTwinning to Innovation–Mathematics, Science and Technology (MST). Key Competences in Lifelong Learning Cultural Expression, Science and Citizenship: some eTwinning success stories, 21.
  • Maya, İ. & Taştekin, S. (2018). Öğretmenlerin mesleki gelişim uygulamaları açısından Pisa'da başarılı bazı ülkeler ile Türkiye'nin karşılaştırılması. Turkish Studies Educational Sciences, 13(11), 909-932.
  • Memişoğlu, B. & Broutın Ö. (2018). Fatih Projesi Bileşenlerinin eTwinning Projesine Entegrasyonu. Bildiri Tam Metin Kitabı Proceedıng Book, 136.
  • Merkezi Destek Servisi (2020). https://nss.etwinning.net/analytics/general adresinden 19 Mayıs 2020 tarihinde erişim sağlanmıştır.
  • Merriam, S. B. (2013). Nitel araştırma desen ve uygulama için bir rehber (Çev. Ed. S. Turan). Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2007). 21 Mayıs 2020 tarihinde https://www.meb.gov.tr/ adresinden erişim sağlanmıştır.
  • Milli Eğitim Kalite Çerçevesi (2017). 21 Mayıs 2020 tarihinde https://sgb.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2017_07/17104027_kalite_cercevesi.pdf adresinden erişim sağlanmıştır.
  • Miles, B. M., & Huberman A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded source book. California, USA: Sage Publications.
  • Şahin, A. (2019). Eğitimde bilişim teknolojisi kullanımına ilişkin öğretmen görüşleri: Metafor çalışması. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (31), 121-159.
  • Şekerci̇, H., Bozkurt, E. ve Arslan, S. (2015) Fatih Projesi'ne ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesi. Electronic Turkish Studies, 10(11).
  • Tabancalı, E. & Çelik, K. (2013). The relationship between academic self-efficacy and self-efficacy levels of teacher candidates Öğretmen adaylarının akademik öz-yeterlikleri ile öğretmen öz-yeterlilikleri arasındaki ilişki. Journal of Human Sciences, 10(1), 1167-1184.
  • Taş, A. M. (2005). Öğretmen eğitiminde aktif öğrenme. Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2), 177-184.
  • Uğur, B. (2019). Teknolojinin Öğrenme-Öğretme Süreçlerine Entegrasyonuna İlişkin Tasarlanan Çevrimiçi Bir Derse Yönelik Öğretmen Görüşleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara. Yılmaz, E. (2019). Özel eğitim okullarına avrupa birliği projelerinin katkısının yönetici ve öğretmen görüşleriyle değerlendirilmesi. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES).
  • Yılmaz, F. (2012). Çok kültürlülük projesi: ETwinning uygulamaların ilişkin öğrenci görüşleri. Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4(8).
  • Yılmaz F. & Altun Yılmaz S. (2012). A multicultural project: Students' views on the eTwinning applications. Dicle University Journal of Social Sciences, 4(5), 120-132.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları
  • Woodside, A. (2010). Case study research: Theory, methods, practice. Bingley: Emerald Group Publishing Limited.
Toplam 47 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makale
Yazarlar

Mehmet Başaran 0000-0003-1871-520X

Zehra Kaya 0000-0003-3620-8324

Nurcan Akbaş Bu kişi benim 0000-0003-3319-2697

Nazan Yalçın 0000-0001-8516-2276

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2020
Gönderilme Tarihi 6 Temmuz 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 6 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Başaran, M., Kaya, Z., Akbaş, N., Yalçın, N. (2020). Reflection of eTwinning Activity on Teachers’ Professional Development in Project-Based Teaching Process. Journal of Education, Theory and Practical Research, 6(3), 373-392.