Bu
çalışmada ilköğretim 8. sınıf görme yetersizliği olan öğrencilere yönelik
hazırlanan öğretim tasarımı modeliyle ‘Maddenin Halleri ve Isı’ ünitesinin
öğretimi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda ilgili üniteye yönelik
geliştirilen etkinlik ve materyallerin öğretim, öğrenme, işlevsellik ve
kullanışlılık boyutlarında değerlendirilmesi yapılmıştır. Çalışmada Tasarım
Tabanlı Araştırmadan yararlanılmıştır. Öğretim tasarımı geliştirilirken ADDIE
öğretim tasarım modelinden yararlanılmıştır. ADDIE modelinin analiz basamağında
öğrencilerin ‘Maddenin Halleri ve Isı’ ünitesine ilişkin yönelik öğrenme
ihtiyaçları tespit edilmiştir. Tasarım, Geliştirme ve Uygulama basamağında
öğrencilerin tespit edilen ihtiyaçlar doğrultusunda materyalleri ve
etkinlikleri tasarlanmış ve uygulanmıştır. Değerlendirme basamağında ise bu
öğretim materyal ve etkinliklerinin değerlendirmesi yapılmıştır. Çalışmada iki
farklı örneklem grubu kullanılmıştır. İhtiyaç analizi aşamasına 5 öğrenci,
uygulama aşamasına ise 6 öğrenci katılmıştır. Çalışmanın ihtiyaç analizinde ve
çalışmanın sonunda uygulama aşamasında nitel araştırma yaklaşımından durum
çalışması yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın ihtiyaç analizinde Fen Dersi
Gözlem Formu kullanılırken değerlendirme ise Fen Etkinlik Gözlem Formu veri toplama
aracı olarak kullanılmıştır. Buna göre ’Maddenin Halleri ve Isı’ ünitesinde yer
alan kavramların öğrencilere etkili bir şekilde öğretilmesi amacıyla hazırlanan
etkinliklerin ve etkinlik malzemelerinin öğretim, öğrenme, işlevsellik ve
kullanışlılık boyutlarında belirlenen ölçütlerin pek çoğunu sağladığı tespit
edilmiştir.
Görme yetersizliği olan öğrenciler Öğretim tasarımı Maddenin halleri ve ısı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Bu Sayıda |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2018 |
Kabul Tarihi | 23 Mart 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |