Bu
araştırmada, Tokat ilinde görev yapan Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin
yapılandırmacı yaklaşıma dayalı sınıf içi uygulamalarına ilişkin görüşlerini
ortaya koymak amaçlanmıştır. Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin belirttiği
görüşler doğrultusunda; yapılandırmacı
yaklaşıma dayalı sınıf içi uygulamaların ne düzeyde olduğu, ne tür sorunlar yaşandığı, yaşanılan
sorunlara yönelik ortaya konulan çözüm önerileri ile Sosyal Bilgiler dersinin
niteliğini artırmaya yönelik öneriler belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmada
nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni kullanılmıştır. Çalışma
gurubu, 2015 – 2016 eğitim ve öğretim yılında Tokat ilinde görev yapan 30
Sosyal Bilgiler öğretmeninden oluşmaktadır. Öğretmenler, amaçlı örnekleme
yöntemlerinden ölçüt örnekleme göre seçilmiştir. Araştırmacı tarafından
geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formuyla toplanan veriler, nitel veri
analizi yaklaşımlarından betimsel analiz yaklaşımı kullanılarak analiz edilmiş
ve yorumlanmıştır. Elde edilen bulgular araştırmanın amaçları doğrultusunda ve
literatür çerçevesinde tartışılmıştır.
Sosyal Bilgiler Dersi Sosyal Bilgiler Öğretim Süreci Yapılandırmacı Öğretim Yaklaşımı
Bölüm | Bu Sayıda |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 7 Aralık 2017 |
Kabul Tarihi | 23 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 19 Sayı: 3 |