Yazma, birden fazla fiziksel,
bilişsel ve duyuşsal becerilerin aynı anda kullanılmasını gerektiren yapısıyla
kaygı ve eğilimi etkileyen problemlerin ortaya çıkma oranını artırmaktadır. Yazma
kaygısının yükselmesi ve yazma eğiliminin azalması, yazma eğitiminin temel
hedefi olan yazma alışkanlığının kazandırılmasına engel oluşturmaktadır. Bu
araştırmanın amacı; ortaokul öğrencilerinin yazma kaygı ve eğilimleri
arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Araştırma; nicel desende ilişkisel tarama modelinde,
Elazığ il merkezinde aşamalı ve tabakalı örnekleme yöntemiyle belirlenen 1325
ortaokul öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Verilerin analizinde parametrik olan
Anova ve t-testleri kullanılmış, yazma kaygısı ile yazma eğilimi arasındaki
ilişkiyi belirlemede Pearson korelasyon katsayısı, çoklu doğrusal regresyon ve
düzenleyici değişkenler özelinde basit doğrusal regresyon analizleri
gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın sonucunda öğrencilerin yazma kaygılarının
yazma eğilimlerini büyük düzeyde (%51) yordadığı; katılımcıların cinsiyetleri,
sınıf düzeyleri, ilgilendikleri hobi alanları, daha çok hangi ortamda oyun
oynadıkları, düzenli uyku alışkanlığına sahip olma durumlarına göre yazma kaygı
ve eğilimlerinin farklılaştığı, yazma kaygı ve eğilimi arasında anlamlı negatif
ilişkiler olduğu bulunmuştur.
Ana dili eğitimi Yazma eğilimi Yazma eğitimi Yazma kaygısı Yazma becerisi
Writing increases the occurrence of problems that affect anxiety and disposition with its structure that requires the use of more than one physical, cognitive, and affective skills simultaneously. Increasing writing anxiety and decreasing writing disposition hinder to gain writing habit, which is the main objective of writing education. The purpose of this research; to determine the relationship between writing anxiety and disposition of secondary school students. In this respect, the relational survey model has been used in the quantitative design. The research has been carried out with 1325 secondary school students, determined in the Elazığ city center by graded and stratified sampling method. ANOVA and t-test, which have parametric in the analysis of data, Pearson correlation coefficient, multiple linear regression, and simple linear regression analysis has been used to determine the relationship between writing anxiety and writing disposition. At the result of the study, it has been determined that writing anxiety predicted writing tendencies to a great extent (51%); Participants' gender, class levels, hobby areas of interest, more preferred gaming environment, regular sleep habits. There has been a significant relationship between writing anxiety and disposition of students according to these variables.
Mother tongue education Writing anxiety Writing disposition Writing education Writing skills
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2020 |
Kabul Tarihi | 26 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 22 Sayı: 1 |