Bu araştırmanın amacı, harmanlanmış öğrenme
ortamına göre tasarlanan Özel Öğretim Yöntemleri-II dersini alan fen bilimleri
öğretmen adaylarının, harmanlanmış öğrenme ortamına ilişkin görüşlerini
incelemektir. Araştırmaya 2016-2017 eğitim öğretim yılı, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
Fen Bilgisi Öğretmenliği Programı 4. sınıfta öğrenim gören
15 öğretmen adayı katılmıştır. Bu araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden birisi olan durum
çalışması deseni kullanılmıştır. Teknolojik Pedagojik Alan
Bilgisi, Pedagojik Alan Bilgisi ve alt bileşenleri ile ilgili bilgi ve
becerilerin geliştirilmesinin amaçlandığı Özel Öğretim Yöntemleri-II dersinin, yüz
yüze bölümü tartışmacı yaklaşıma dayalı olarak yürütülmüş ve akran öğretimi
uygulamaları gerçekleştirilmiştir. Çevrimiçi bölümü ise Moodle Öğrenme Yönetim
Sistemi üzerinden yürütülmüş olup, bu sistem üzerinde senkron ve asenkron
öğrenme ortamları, e-portfolyo sistemi ve haberleşme ve doküman paylaşım
formları üzerinden gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak
yarı yapılandırılmış mülakat formundan yararlanılmıştır. Elde edilen verilerin
analizinde içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Öğretmen adayları harmanlanmış öğrenme ortamına yönelik çeşitli olumlu
ve olumsuz görüşler ifade etmişlerdir. Araştırmanın sonuçları,
öğretmen eğitimi açısından tartışılmıştır.
Çevrimiçi Öğrenme Fen Bilimleri Öğretmen Adayı Harmanlanmış Öğrenme Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2020 |
Kabul Tarihi | 7 Nisan 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 22 Sayı: 2 |