Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Pre-Service Science Teachers’ Views Towards Blended Learning Environment

Yıl 2020, Cilt: 22 Sayı: 2, 397 - 414, 31.08.2020

Öz

Kaynakça

  • Alfahadi, A. M., Alsalhi, A. A. & Alshammari, A. S. (2015). EFL Secondary School Teachers' Views on Blended Learning in Tabuk City. English Language Teaching, 8(9), 51-85.
  • Ali, S. & Salter, G. (2004). The use of templates to manage on-line discussion forums. Electronic Journal on e-Learning Volume, 2(1), 11-18.
  • Beadle, M. & Santy, J. (2008). The early benefits of a problem-based approach to teaching social inclusion using an online virtual town. Nurse Education in Practice, 8(3), 190-196.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2014). Bilimsel Araştırma Yöntemleri (16. baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Cheung, W. S. & Hew, K. F. (2012,). Our journey from face-to-face to blended learning approach: Important lessons learned. In International Conference on e-Learning (p. 27). Academic Conferences International Limited.
  • Colis, B. & Moonen, J. (2001). Flexible learning in a digital world: experiences and expectations. Psychology pres.
  • Comas-Quinn, A. (2011). Learning to teach online or learning to become an online teacher: an exploration of teachers’ experiences in a blended learning course. European Association for Computer Assisted Language Learning, 23, (3):218-232.
  • Çırak Kurt, S. (2017). Bir harmanlanmış öğrenme deneyimi. İlköğretim Online, 16(2), 860-886.
  • Çobanoğlu, A. A., Uzunboylar, O. & Altun, E. (2017). Çevrimiçi öğrenme hazırbulunuşluk, tutum ve algılanan çevrimiçi sosyalliğin işbirlikli harmanlanmış bir derste incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 16(63), 1218-1229.
  • Deveci Topal, A. & Ocak, M. A. (2014). Harmanlanmış öğrenme ortamı ile hazırlanan anatomi dersinin öğrencilerin akademik başarıları üzerindeki etkisi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 4(1), 48-62.
  • Dikmenli, Y. & Eser Ünaldı, Ü. (2013). Harmanlanmış öğrenme ve sanal sınıfa dönük öğrenci görüşleri. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(2), 326-347.
  • Donnelly, R. (2010). Harmonizing technology with interaction in blended problem-based learning. Computers & Education, 54(2), 350-359.
  • Ekici, F., Kara. İ. & Ekici. E. (2012). The prımary student teachers’ vıews about a blended learnıng applıcatıon ın a basıc physıcs course. Turkish Online Journal of Distance Education-TOJDE, 13 (2), 291-310.
  • Garrison, D. R. & Kanuka, H. (2004). Blended learning: Uncovering its transformative potential in higher education. The İnternet and Higher Education, 7(2), 95-105.
  • Gülbahar, Y. (2017). E-Öğrenme (3. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Hew, K. F. & Cheung, W. S. (2014). Students’ and instructors’ use of massive open online courses (MOOCs): Motivations and challenges. Educational Research Review, 12, 45-58.
  • Horton, W. (2000). Designing web-based training. How to teach anyone anything anywhere anytime. USA: William Horton Consultign, Inc.
  • Jochemczyk, W. & Olędzka, K. (2007). Turtle and children on Moodle e-learning platform. EuroLogo.
  • Köse, U. (2010). A blended learning model supported with Web 2.0 technologies. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 2(2), 2794-2802.
  • Marangoz, M. (2016). Harmanlanmış öğrenme ortamına ilişkin öğretmen adaylarının görüşleri. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 4(1), 277-287.
  • McAllister, M. & Moyle, W. (2006). An online learning community for clinical educators. Nurse Education in Practice, 6(2), 106-111.
  • Osguthorpe, R. T. & Graham, C. R. (2003). Blended learning environments: definitions and directions. The Quarterly Review of Distance Education, 4(3), 227-233.
  • Singh, H. (2003). Building effective blended learning programs. Educational Technology-Saddle Brook Then Englewood Cliffs NJ-, 43(6), 51-54.
  • Stein, J. & Graham, C. R. (2014). Essentials for Blended Learning A standards-Based Guide. New York: Routledge.
  • Turan, Z. & Göktaş, Y. (2015). Yükseköğretimde yeni bir yaklaşım: öğrencilerin ters yüz sınıf yöntemine ilişkin görüşleri. Journal of Higher Education & Science/Yüksekögretim ve Bilim Dergisi, 5(2), 156-164.
  • Uluyol, A. G. Ç. & Karadeniz, Ş. (2009). Bir harmanlanmış öğrenme ortamı örneği, öğrenci başarısı ve görüşleri. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 60-84.
  • Yıldırım, İ. & Vural, Ö. F. (2016). Matematik öğretimine entegre edilmiş harmanlanmış öğrenme süreci hakkındaki öğrenci görüşleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 17(2), 1-15.
  • Yılmaz, Ö. (2017). Fen öğretiminde harmanlanmış öğrenme: Genel Kimya dersi laboratuvar uygulaması. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(3), 72-85.

Harmanlanmış Öğrenme Ortamına Yönelik Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Görüşleri

Yıl 2020, Cilt: 22 Sayı: 2, 397 - 414, 31.08.2020

Öz

Bu araştırmanın amacı, harmanlanmış öğrenme
ortamına göre tasarlanan Özel Öğretim Yöntemleri-II dersini alan fen bilimleri
öğretmen adaylarının, harmanlanmış öğrenme ortamına ilişkin görüşlerini
incelemektir. Araştırmaya 2016-2017 eğitim öğretim yılı,
Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
Fen Bilgisi Öğretmenliği Programı 4. sınıfta öğrenim gören
15 öğretmen adayı katılmıştır.
Bu araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden birisi olan durum
çalışması deseni kullanılmıştır.
Teknolojik Pedagojik Alan
Bilgisi, Pedagojik Alan Bilgisi ve alt bileşenleri ile ilgili bilgi ve
becerilerin geliştirilmesinin amaçlandığı Özel Öğretim Yöntemleri-II
dersinin, yüz
yüze bölümü tartışmacı yaklaşıma dayalı olarak yürütülmüş ve akran öğretimi
uygulamaları gerçekleştirilmiştir. Çevrimiçi bölümü ise Moodle Öğrenme Yönetim
Sistemi üzerinden yürütülmüş olup, bu sistem üzerinde senkron ve asenkron
öğrenme ortamları, e-portfolyo sistemi ve haberleşme ve doküman paylaşım
formları üzerinden gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak
yarı yapılandırılmış mülakat formundan yararlanılmıştır. Elde edilen verilerin
analizinde içerik analizi tekniği kullanılmıştır.
Öğretmen adayları harmanlanmış öğrenme ortamına yönelik çeşitli olumlu
ve olumsuz görüşler ifade etmişlerdir.
Araştırmanın sonuçları,
öğretmen eğitimi açısından tartışılmıştır.

Kaynakça

  • Alfahadi, A. M., Alsalhi, A. A. & Alshammari, A. S. (2015). EFL Secondary School Teachers' Views on Blended Learning in Tabuk City. English Language Teaching, 8(9), 51-85.
  • Ali, S. & Salter, G. (2004). The use of templates to manage on-line discussion forums. Electronic Journal on e-Learning Volume, 2(1), 11-18.
  • Beadle, M. & Santy, J. (2008). The early benefits of a problem-based approach to teaching social inclusion using an online virtual town. Nurse Education in Practice, 8(3), 190-196.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2014). Bilimsel Araştırma Yöntemleri (16. baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Cheung, W. S. & Hew, K. F. (2012,). Our journey from face-to-face to blended learning approach: Important lessons learned. In International Conference on e-Learning (p. 27). Academic Conferences International Limited.
  • Colis, B. & Moonen, J. (2001). Flexible learning in a digital world: experiences and expectations. Psychology pres.
  • Comas-Quinn, A. (2011). Learning to teach online or learning to become an online teacher: an exploration of teachers’ experiences in a blended learning course. European Association for Computer Assisted Language Learning, 23, (3):218-232.
  • Çırak Kurt, S. (2017). Bir harmanlanmış öğrenme deneyimi. İlköğretim Online, 16(2), 860-886.
  • Çobanoğlu, A. A., Uzunboylar, O. & Altun, E. (2017). Çevrimiçi öğrenme hazırbulunuşluk, tutum ve algılanan çevrimiçi sosyalliğin işbirlikli harmanlanmış bir derste incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 16(63), 1218-1229.
  • Deveci Topal, A. & Ocak, M. A. (2014). Harmanlanmış öğrenme ortamı ile hazırlanan anatomi dersinin öğrencilerin akademik başarıları üzerindeki etkisi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 4(1), 48-62.
  • Dikmenli, Y. & Eser Ünaldı, Ü. (2013). Harmanlanmış öğrenme ve sanal sınıfa dönük öğrenci görüşleri. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(2), 326-347.
  • Donnelly, R. (2010). Harmonizing technology with interaction in blended problem-based learning. Computers & Education, 54(2), 350-359.
  • Ekici, F., Kara. İ. & Ekici. E. (2012). The prımary student teachers’ vıews about a blended learnıng applıcatıon ın a basıc physıcs course. Turkish Online Journal of Distance Education-TOJDE, 13 (2), 291-310.
  • Garrison, D. R. & Kanuka, H. (2004). Blended learning: Uncovering its transformative potential in higher education. The İnternet and Higher Education, 7(2), 95-105.
  • Gülbahar, Y. (2017). E-Öğrenme (3. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Hew, K. F. & Cheung, W. S. (2014). Students’ and instructors’ use of massive open online courses (MOOCs): Motivations and challenges. Educational Research Review, 12, 45-58.
  • Horton, W. (2000). Designing web-based training. How to teach anyone anything anywhere anytime. USA: William Horton Consultign, Inc.
  • Jochemczyk, W. & Olędzka, K. (2007). Turtle and children on Moodle e-learning platform. EuroLogo.
  • Köse, U. (2010). A blended learning model supported with Web 2.0 technologies. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 2(2), 2794-2802.
  • Marangoz, M. (2016). Harmanlanmış öğrenme ortamına ilişkin öğretmen adaylarının görüşleri. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 4(1), 277-287.
  • McAllister, M. & Moyle, W. (2006). An online learning community for clinical educators. Nurse Education in Practice, 6(2), 106-111.
  • Osguthorpe, R. T. & Graham, C. R. (2003). Blended learning environments: definitions and directions. The Quarterly Review of Distance Education, 4(3), 227-233.
  • Singh, H. (2003). Building effective blended learning programs. Educational Technology-Saddle Brook Then Englewood Cliffs NJ-, 43(6), 51-54.
  • Stein, J. & Graham, C. R. (2014). Essentials for Blended Learning A standards-Based Guide. New York: Routledge.
  • Turan, Z. & Göktaş, Y. (2015). Yükseköğretimde yeni bir yaklaşım: öğrencilerin ters yüz sınıf yöntemine ilişkin görüşleri. Journal of Higher Education & Science/Yüksekögretim ve Bilim Dergisi, 5(2), 156-164.
  • Uluyol, A. G. Ç. & Karadeniz, Ş. (2009). Bir harmanlanmış öğrenme ortamı örneği, öğrenci başarısı ve görüşleri. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 60-84.
  • Yıldırım, İ. & Vural, Ö. F. (2016). Matematik öğretimine entegre edilmiş harmanlanmış öğrenme süreci hakkındaki öğrenci görüşleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 17(2), 1-15.
  • Yılmaz, Ö. (2017). Fen öğretiminde harmanlanmış öğrenme: Genel Kimya dersi laboratuvar uygulaması. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(3), 72-85.
Toplam 28 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Selcan Sungur Alhan 0000-0002-7621-2961

Yayımlanma Tarihi 31 Ağustos 2020
Kabul Tarihi 7 Nisan 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 22 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Sungur Alhan, S. (2020). Harmanlanmış Öğrenme Ortamına Yönelik Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Görüşleri. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(2), 397-414.