The aim of this present study was to examine science and technology teachers’ views about knowledge levels and practice of the cooperative learning model which student-centered instruction and one of the many uses in the education. The sample of this study composed of 248 science and technology teachers who served from Agri, Ardahan, Igdir, Erzurum, Kars andMusprovinces ofscienceandtechnologyteachers of the EasternAnatolia Region. As the data collection instruments, cooperative learning model scale were used. Scaleused in this study, consists ofeightquestions. Some oftheopen-endedquestions areprovided asapart of theLikert. The data obtainedwere evaluatedmeasurement tool. According to the data obtained from the analyses, teachersinformationaboutthis modelispartly, but cannot do onthe applicationclassesand how theyhad troubleemerged.
Cooperative learning method Science and Technology teacher Eastern Anatolia Region student-centered instruction.
Bu çalışmanın amacı, Fen ve Teknoloji öğretmenlerin, öğrenci merkezli öğretim yöntemlerinden biri olan ve eğitimde çok kullanan işbirlikli öğrenme modeli hakkındaki bilgi ve uygulama düzeylerinin belirlemesine yöneliktir. Çalışmanın örneklemini; Doğu Anadolu Bölgesinin Ağrı, Ardahan, Iğdır, Erzurum, Kars ve Muş illerinde görev yapan toplam 248 fen ve teknoloji öğretmeni oluşturmaktadır. Ölçme aracı olarak işbirlikli öğrenme modeli bilgi ve uygulama düzey belirleme ölçeği kullanılmıştır. Bu çalışmada kullanılan ölçek; A ve B grubu olmak üzere iki kısma ayrılmıştır. Soruların bir kısmı likert bir kısmı ise açık uçlu olarak verilmiştir. Ölçme aracında elde edilen veriler değerlendirildiğinde; öğretmenlerin kısmen bu model hakkında bilgilerinin olduğu fakat bu modelin uygulama aşamasında zorluk çektikleri ortaya çıkmıştır.
İşbirlikli öğrenme yöntemi Fen ve Teknoloji öğretmenleri Doğu Anadolu Bölgesi Öğrenci merkezli öğretim.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Editöre Not |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 14 Sayı: 1 |