Preservice Teachers’ Metaphorical Perceptions Towards To Cheat
Yıl 2014,
Cilt: 16 Sayı: 1, 316 - 332, 08.01.2014
Sibel Gürbüzoğlu Yalmancı
,
Solmaz Aydın
Öz
The purpose of this research is to reveal the metaphoric perception of teachers’ candidates about cheating concept. The sample of the research has been comprised of 68 preservice Science and Elementary teachers of in Education Faculty. Qualitative research methods were used covered phenemology . Content analysis was used for data analysis. The data of the research has been acquired through completing the following sentence for each candidate teachers; “Cheating is like ........; because .........” Teachers’ candidates have produced 45 different metaphors concerning cheating concept. These metaphors have been united under four conceptual categories in terms of their common qualities. Candidate teachers who have been studying in both departments produced four common metaphors.
Kaynakça
- Akdağ, M. ve Güneş, H. (2002). Kopya çekme davranışları ve kopya çekmeye ilişkin tutumlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 31, 330-334.
- Aras, Ş., Günay, T., Özan, S., ve Orçın, E. (2007). İzmir İli’nde lise öğrencilerinin riskli davranışları. Anadolu Psikiyatri Dergisi, 8, 186-196.
- Bernard, E. and Whitley, Jr. (1998). Factors associated with cheating among collage students: A review. Research in Higher Education, 39(3), 235-274.
- Carpenter, D.D.; Harding, T.S.; Finelli, C.J.; Montgomery S.M. and Passow, H.J. (2006). Engineering students’ perceptions of and attitudes towards cheating. Journal of Engineering Education, 95(3), 181-194.
- Cerit, Y. (2008a). Öğretmen kavramı ile ilgili metaforlara ilişkin öğrenci, öğretmen ve yöneticilerin görüşleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(4), 693-712.
- Coşkun, M. (2010). Lise öğrencilerinin “İklim” kavramıyla ilgili metaforları (zihinsel imgeleri). Turkish Studies International Periodical For the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 5(3), 919-940.
- Coşkan, C. (2010). Öz denetim ve sosyal etkilerin akademik usulsüzlüğe etkileri: Deneysel ve kolerasyonel bir araştırma. Yüksek Lisans Tezi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
- Çelikten M. ve Çelikten Y. (2007). Televizyon programlarında çizilen öğrenci, öğretmen ve yönetici profilleri. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 23(2), 369-378.
- Eminoğlu, E. ve Nartgün, Z. (2009). Üniversite öğrencilerinin akademik sahtekarlık eğilimlerinin ölçülmesine yönelik bir ölçek geliştirme çalışması. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 6(1), 215-240.
- Flogaitis, E. and Agelidou, E. (2003). Kindergarten teachers" conceptions about nature and the environment. Environmental Education Research, 9(4), 461-478.
- Girmen, P. (2007). İlköğretim öğrencilerinin konuşma ve yazma sürecinde metaforlardan yararlanma durumları. Doktora Tezi, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
- Güney, N., Erten, D., Atalan, C., ve Çok, F. (2006).Ergenlikte risk almanın televizyon üzerinden incelenmesi. Türk HIV (AİDS) Dergisi, 9(1), 17-22.
- İbret, B.Ü. ve Aydınözü, D. (2011). İlköğretim II. kademe öğrencilerinin “Dünya” kavramına ilişkin geliştirdikleri metaforlar. Kastamonu Eğitim Dergisi, 19 (1), 85-102.
- Jensen, L.A., Arnett, J.J., Feldman, S.S., ve Cauffman, E. (2002). It’s wrong, but everybody does it: Academic dishonesty among high school and collage school. Contemporary Educational Psychology, 27, 209-228.
- Kaymakcan, R. (2002). İlahiyat Öğrencilerinin Kopya Çekmeye Karşı Yaklaşımları. Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 5, 121-138.
- Lakoff, G. and M. Johnson. (2003). Metaphors we live by. London: The University of Chicago Press.
- Lin, C.H.S., and Wen, L.Y.M. (2007). Academic dishonesty in higher education-a nationwide study in Taiwan. Higher Education, 54(1), 85-97.
- Loughland, T., Reid, A. and Petocz, P. (2002). Young people’s conceptions of environment: A phenomenographic analysis. Environmental Education Research, 8 (2), 187-197.
- Martinez, M., Sauleda, N. and Huber, G. (2001). Metaphors as blueprints of thinking about teaching and learning. Teaching and Teacher Education, 17, 965-977.
- McCabe, D.L., and Trevino, L.K. (1997). Individual and contextual influences on academic dishonesty: A multicampus investigation. Research in Higher Education, 38(3), 379-396.
- Miles, M.B. and Huberman, A. M. (1994). An expanded sourcebook: Qualitative data analysis. California: Sage Publications.
- Öztürk, Ç. (2007). Sosyal Bilgiler, Sınıf ve Fen Bilgisi öğretmen adaylarının “Coğrafya” kavramına yönelik metafor durumları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2), 55-69.
- Saban, A. (2009). Öğretmen adaylarının öğrenci kavramına ilişkin sahip olduğu zihinsel imgeler. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(2), 281-326.
- Semerci, Ç. (2003). Kopya çekmeye ilişkin tutum ölçeği. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(1), 227-234.
- Semerci, Ç. (2004). Tıp fakültesi öğrencilerinin kopya çekmeye ilişkin tutum ve görüşleri. F.Ü. Sağlık Bil. Dergisi, 18(3), 139-146.
- Semerci, Ç. (2007). Program geliştirme kavramına ilişkin metaforlarla yeni ilköğretim programına farklı bir bakış. C.Ü. Sosyal Bilimler Dergisi, 31(1), 139-154.
- Seven, M. A. ve Engin, A. O. (2008). Eğitim fakültesi öğrencilerinin kopya çekmeye duydukları ihtiyaç ve kopya çekme sebepleri, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1, 121-136.
- Stichert, G., E. (2005). Preservice science teacher perception of prosession with metaphorical images and reasons of choosing teaching as a profession. Yüksek Lisans Tezi, Ortadoğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
- TDK (2005). Türkçe Sözlük. Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları
- Yangın S. ve Kahyaoğlu M. (2009). İlköğretim öğretmen adaylarının kopya çekmeye yönelik tutum ve görüşleri. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(21), 46-55.
- Yıldırm, A. ve Şimşek, H. (2011). Soysal bilimlerde nitel araştırıma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Öğretmen Adaylarının Kopya Çekmeye Yönelik Metaforik Algıları
Yıl 2014,
Cilt: 16 Sayı: 1, 316 - 332, 08.01.2014
Sibel Gürbüzoğlu Yalmancı
,
Solmaz Aydın
Öz
Çalışmada, öğretmen adaylarının kopya çekme kavramına yönelik sahip oldukları metaforik algılarının ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği ile Sınıf Öğretmenliği anabilim dalında öğrenim gören 68 öğretmen adayı oluşturmuştur. Araştırmada, nitel araştırma yöntemi içerisinde yer alan olgu bilim deseni kullanılmıştır. Verilerin analizinde içerik analizi kullanılmıştır. Veriler her öğretmen adayının “Kopya çekmek……………. gibidir; çünkü……….....” cümlesini tamamlamasıyla elde edilmiştir. Öğretmen adayları “biyoloji” kavramıyla ilgili olarak 45 farklı metafor üretmiştir. Bu metaforlar ortak özellikleri bakımından dört kavramsal kategori altında toplanmıştır. Ayrıca her iki anabilim dalındaki öğretmen adaylarının dört tane ortak metafor ürettiği tespit edilmiştir.
Kaynakça
- Akdağ, M. ve Güneş, H. (2002). Kopya çekme davranışları ve kopya çekmeye ilişkin tutumlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 31, 330-334.
- Aras, Ş., Günay, T., Özan, S., ve Orçın, E. (2007). İzmir İli’nde lise öğrencilerinin riskli davranışları. Anadolu Psikiyatri Dergisi, 8, 186-196.
- Bernard, E. and Whitley, Jr. (1998). Factors associated with cheating among collage students: A review. Research in Higher Education, 39(3), 235-274.
- Carpenter, D.D.; Harding, T.S.; Finelli, C.J.; Montgomery S.M. and Passow, H.J. (2006). Engineering students’ perceptions of and attitudes towards cheating. Journal of Engineering Education, 95(3), 181-194.
- Cerit, Y. (2008a). Öğretmen kavramı ile ilgili metaforlara ilişkin öğrenci, öğretmen ve yöneticilerin görüşleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(4), 693-712.
- Coşkun, M. (2010). Lise öğrencilerinin “İklim” kavramıyla ilgili metaforları (zihinsel imgeleri). Turkish Studies International Periodical For the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 5(3), 919-940.
- Coşkan, C. (2010). Öz denetim ve sosyal etkilerin akademik usulsüzlüğe etkileri: Deneysel ve kolerasyonel bir araştırma. Yüksek Lisans Tezi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
- Çelikten M. ve Çelikten Y. (2007). Televizyon programlarında çizilen öğrenci, öğretmen ve yönetici profilleri. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 23(2), 369-378.
- Eminoğlu, E. ve Nartgün, Z. (2009). Üniversite öğrencilerinin akademik sahtekarlık eğilimlerinin ölçülmesine yönelik bir ölçek geliştirme çalışması. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 6(1), 215-240.
- Flogaitis, E. and Agelidou, E. (2003). Kindergarten teachers" conceptions about nature and the environment. Environmental Education Research, 9(4), 461-478.
- Girmen, P. (2007). İlköğretim öğrencilerinin konuşma ve yazma sürecinde metaforlardan yararlanma durumları. Doktora Tezi, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
- Güney, N., Erten, D., Atalan, C., ve Çok, F. (2006).Ergenlikte risk almanın televizyon üzerinden incelenmesi. Türk HIV (AİDS) Dergisi, 9(1), 17-22.
- İbret, B.Ü. ve Aydınözü, D. (2011). İlköğretim II. kademe öğrencilerinin “Dünya” kavramına ilişkin geliştirdikleri metaforlar. Kastamonu Eğitim Dergisi, 19 (1), 85-102.
- Jensen, L.A., Arnett, J.J., Feldman, S.S., ve Cauffman, E. (2002). It’s wrong, but everybody does it: Academic dishonesty among high school and collage school. Contemporary Educational Psychology, 27, 209-228.
- Kaymakcan, R. (2002). İlahiyat Öğrencilerinin Kopya Çekmeye Karşı Yaklaşımları. Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 5, 121-138.
- Lakoff, G. and M. Johnson. (2003). Metaphors we live by. London: The University of Chicago Press.
- Lin, C.H.S., and Wen, L.Y.M. (2007). Academic dishonesty in higher education-a nationwide study in Taiwan. Higher Education, 54(1), 85-97.
- Loughland, T., Reid, A. and Petocz, P. (2002). Young people’s conceptions of environment: A phenomenographic analysis. Environmental Education Research, 8 (2), 187-197.
- Martinez, M., Sauleda, N. and Huber, G. (2001). Metaphors as blueprints of thinking about teaching and learning. Teaching and Teacher Education, 17, 965-977.
- McCabe, D.L., and Trevino, L.K. (1997). Individual and contextual influences on academic dishonesty: A multicampus investigation. Research in Higher Education, 38(3), 379-396.
- Miles, M.B. and Huberman, A. M. (1994). An expanded sourcebook: Qualitative data analysis. California: Sage Publications.
- Öztürk, Ç. (2007). Sosyal Bilgiler, Sınıf ve Fen Bilgisi öğretmen adaylarının “Coğrafya” kavramına yönelik metafor durumları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2), 55-69.
- Saban, A. (2009). Öğretmen adaylarının öğrenci kavramına ilişkin sahip olduğu zihinsel imgeler. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(2), 281-326.
- Semerci, Ç. (2003). Kopya çekmeye ilişkin tutum ölçeği. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(1), 227-234.
- Semerci, Ç. (2004). Tıp fakültesi öğrencilerinin kopya çekmeye ilişkin tutum ve görüşleri. F.Ü. Sağlık Bil. Dergisi, 18(3), 139-146.
- Semerci, Ç. (2007). Program geliştirme kavramına ilişkin metaforlarla yeni ilköğretim programına farklı bir bakış. C.Ü. Sosyal Bilimler Dergisi, 31(1), 139-154.
- Seven, M. A. ve Engin, A. O. (2008). Eğitim fakültesi öğrencilerinin kopya çekmeye duydukları ihtiyaç ve kopya çekme sebepleri, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1, 121-136.
- Stichert, G., E. (2005). Preservice science teacher perception of prosession with metaphorical images and reasons of choosing teaching as a profession. Yüksek Lisans Tezi, Ortadoğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
- TDK (2005). Türkçe Sözlük. Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları
- Yangın S. ve Kahyaoğlu M. (2009). İlköğretim öğretmen adaylarının kopya çekmeye yönelik tutum ve görüşleri. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(21), 46-55.
- Yıldırm, A. ve Şimşek, H. (2011). Soysal bilimlerde nitel araştırıma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.