Bu araştırma üstün yetenekli öğrencilerin ve üstün yetenekli
olmayan akranlarının baskın öğrenme stillerini belirlemek ve öğrencilerin
öğrenme stillerinin cinsiyet, sınıf düzeyi ve yaş aralığı değişkenlerine göre
ilişkilerini saptamak amacıyla yapılmıştır. Çalışma 2018-2019 eğitim öğretim
yılının güz döneminde Malatya Bilim ve Sanat Merkezi’nde öğrenimlerine devam
eden 187 üstün yetenekli öğrenci (87 kız, 100 erkek) ile devlet okullarında
öğrenim gören 188 öğrenci (96 kız, 92 erkek) ile yürütülmüştür. Bu doğrultuda öğrencilerin
öğrenme stillerini belirlemek amacıyla, Kolb (1999) tarafından geliştirilen,
Evin Gencel (2007) tarafından Türkçeye uyarlanarak geçerlik ve güvenirlik
çalışmaları yapılan Kolb Öğrenme Stili Envanteri-III (KÖSE-III) kullanılmıştır.
Ölçeğin boyutları için güvenirlik katsayıları 0.69 ile 0.75 arasında
bulunmuştur. Veriler betimsel istatistikler ve kay-kare testi kullanılarak
çözümlenmiştir. Araştırma bulgularına göre; çalışmaya katılan üstün yetenekli
öğrencilerin sahip oldukları öğrenme stillerinin baskın olarak
“Yerleştiren” (%35.3), “Değiştiren” (%27.8)
ve “Ayrıştıran” (%25.1) olduğu görülürken; üstün yetenekli olmayan akranlarının
ise “Değiştiren” (%45.7) ve “Yerleştiren” (%27.1) öğrenme stillerine sahip
oldukları görülmüştür. Öğrecilerin öğrenme stilleri her iki öğrenci grubunda da
cinsiyet, sınıf düzeyi ve yaş aralığına göre anlamlı bir şekilde
farklılaşmamıştır.
Anahtar kelimeler:
Kolb Öğrenme Stili, Üstün Yetenekli Öğrenciler,
Üstün Yetenekli Olmayan Öğrenciler
Kolb Öğrenme Stili Üstün yetenekli öğrenciler Üstün yetenekli olmayan öğrenciler
This study was conducted for
the purpose of determining the dominant learning styles of gifted students and
their non-gifted peers and detecting the correlations of their learning styles
according to variables of gender, class level and age interval. The study was conducted
with 187 gifted students (87 girls, 100 boys) receiving education in the
Malatya Science and Art Center and 188 students (96 girls, 92 boys) attending
public schools in the fall term of the academic year of 2018-2019. Accordingly,
Kolb Learning Style Inventory-III (KLSI-III), which was developed by Kolb
(1999) and adapted into Turkish by Gencel (2007) and tested in terms of
validity and reliability, was used in the study for the purpose of determining
the learning styles of students. Reliability coefficients for the subscales of
the scale were found in the interval of 0.69 and 0.75. The data were analyzed using descriptive statistics and
chi-square test. According to the results of the study, it was observed that the dominant learning styles of the gifted students who
participated in the study were “Accommodating” (35.3%),
“Converging” (27.8%) and “Diverging” (25.1%); whereas, the dominant learning
styles of non-gifted peers were “Converging” (45.7%) and “Accommodating”
(27.1%). It was observed that the learning styles of the students did not
significantly differentiate in both of the student groups according to gender,
class level, and age interval.Keywords: Kolb Learning Style, Gifted
Students, Non-Gifted Students
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Ocak 2020 |
Gönderilme Tarihi | 27 Ocak 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 19 Sayı: 73 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.