Bu araştırmada Türkiye üniversitelerinde
faaliyet gösteren ve 2015-16 öğretim yılı itibariyle lisans düzeyinde öğrenci
kabul etmekte olan bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi bölümlerinin
(BÖTE) fiziki ve teknolojik altyapıları, insan kaynakları ve öğretim
programları çerçevesinde incelenmesi amaçlanmaktadır. 2015 yılı itibariyle Türkiye ve Kuzey Kıbrıs
Türk Cumhuriyeti’nde toplam 82 üniversitede eğitim fakülteleri bünyesinde BÖTE
bölümü yer almaktadır. Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığı tarafından
yayımlanan 2015 Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi Yükseköğretim Programları
ve Kontenjanları Kılavuzu incelendiğinde Türkiye’de bu bölümlerden 53’ünün
lisans düzeyinde öğrenci kabul etmekte olduğu anlaşılmaktadır.
Tarama modelinde yürütülen araştırmada,
Türkiye’de lisans düzeyinde öğrenci kabul eden BÖTE bölümlerine ilişkin
bilgilerin tamamına erişilmesi planlanmıştır. Veriler araştırmacılar tarafından
geliştirilen yapılandırılmış bir anket formu ile çevrimiçi olarak toplanmıştır.
Bu doğrultuda Haziran 2015-Mart 2016 döneminde ilgili öğretim üyelerine belirli
aralıklarla dört kez davet mesajı iletilmiş ve nihayetinde 45 üniversiteye
ilişkin verilere erişilmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre, 2016 yılı
itibariyle Türkiye üniversitelerinde BÖTE bölümlerinde görev yapan öğretim
elemanı sayısı 500’ü aşmıştır. Bu bölümlerde 10.000’i aşkın öğrenci lisans,
yüksek lisans ve doktora düzeyinde öğrenim görmektedir. Bu öğrenciler 158
bilgisayar laboratuvarında toplam 4894 bilgisayara ve 234 etkileşimli akıllı
tahtaya erişebilmektedir. İncelenen bölümlerde öğrenci/bilgisayar oranı
ortalama 3.89, öğrenci/etkileşimli akıllı tahta oranı ortalama 175.68
düzeyindedir.
Bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi bölümü BİT altyapıları insan kaynakları öğretim programı kurumsallaşma öğretmen yetiştirme
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 11 Temmuz 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 7 Sayı: 2 |