Araştırmada bir tıp fakültesinde eğitim alan öğrencilerin sağlıklı hayat tarzı davranışları ve esenlik halinin incelenmesi amaçlandı. Kesitsel ve tanımlayıcı tipte tasarlanan çalışmanın evrenini bir tıp fakültesinde 2022-2023 eğitim yılında öğrenim gören tüm öğrenciler (n=1407 kişi) oluşturdu. Öğrencilerin %23.52’sine ulaşıldı (n=331). "Sağlıklı Yaşam Biçimi Davranışları Ölçeği-II" (SYBDÖ-II) ve "Yeni Esenlik Ölçeği " kullanıldı. Verilerin analizinde Mann-Whitney U, Kruskal Wallis ve Spearman Korelasyon Testleri kullanıldı. Anlamlılık sınırı 0.05 olarak kabul edildi. Öğrencilerin SYBDÖ-II genel ortalaması 123.35±19.63 puandı. Kronik hastalığı olan 30 öğrencinin SYBDÖ-II puanı 114.66±17.13 iken kronik hastalığı olmayan 301 öğrencinin SYBDÖ-II puanı 124.22±19.68 idi (p=0.009). SYBDÖ-II’nin alt ölçeği olan Fiziksel Aktivite alt ölçeğinde en yüksek puan ortalaması dönem 3 (18.96±5.69), en düşük puan ortalaması dönem 5 öğrencilerine (16.04±5.32) aitti (p=0.006). SYBDÖ-II alt ölçeği olan Manevi Gelişim alt ölçeğinde dönem 1 puan ortalaması 26.22±4.63, dönem 6 puan ortalaması 22.78±5.37 idi (p=0.000). Öğrencilerin Yeni Esenlik Ölçeği genel ortalaması 80.38±16.11 puan idi. Yeni Esenlik Ölçeğinin alt ölçeği olan Kişilik ve Erdem alt ölçeğinde en yüksek puan ortalaması dönem 1 öğrencilerinde (16.57±2.74) iken en düşük puan ortalaması dönem 6 öğrencilerine (14.14±3.33) ait idi (p=0.000). SYBDÖ-II ile Yeni Esenlik Ölçeği karşılaştırıldığında pozitif yönde orta derecede korelasyon mevcuttu (p=0.000, r=0.574). Ölçekler arasında orta derecede korelasyon görüldü. Sağlıklı yaşam tarzları ve uygulanması konusu, tıp fakültesi öğrencilerinin meslek hayatlarında örnek olmaları açısından eğitim müfredatına eklenebilir.
Çalışmaya katkı sağlayan Dr.Alperen Durmuş'a teşekkür ederiz.
In the study, it was aimed to examine the healthy lifestyle behaviors and well-being of students studying at a medical faculty. The study was cross-sectional and descriptive type, and consisted of all students (n=1407 people) studying in a medical school in the 2022-2023 academic year. An online questionnaire including "The Healthy Lifestyle Behaviors Scale-II " (HLBS-II) and the "New Well-Being Scale" were filled out by 331 (%23.52) students. Mann-Whitney U, Kruskal Wallis and Spearman Correlation Tests were used to analyze the data. The limit of significance was accepted as 0.05. The general average of the students' HLBS-II score was 123.35±19.63 points. While the HLBS-II score of 30 students with chronic disease was 114.66±17.13, the HLBS-II score of 301 students without chronic disease was 124.22±19.68 (p=0.009). In the Physical Activity subscale, which is a subscale of HLBS-II, the highest mean score belonged to class 3 (18.96±5.69) and the lowest mean score belonged to class 5 students (16.04±5.32) (p=0.006). In the Spiritual Development subscale, which is the HLBS-II subscale, the mean score for class 1 was 26.22±4.63 and the mean score for class 6 was 22.78±5.37 (p=0.000). The students' New Well-being Scale general average was 80.38±16.11 points. In the Personality and Virtue subscale, which is the subscale of the New Well-Being Scale, the highest mean score was in class 1 students (16.57±2.74), while the lowest point average was in class 6 students (14.14±3.33) (p=0.000). When HLBS-II was compared with the New Well-Being Scale, there was a moderate positive correlation (p=0.000, r = 0.574). There was moderate correlation between the scales. The subject of healthy lifestyles and its implementation can be added to the education curriculum in order to set an example for medical school students in their professional lives.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Klinik Tıp Bilimleri (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 13 Mart 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Mart 2024 |
Gönderilme Tarihi | 30 Ağustos 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 3 Sayı: 1 |
*Dergiye gönderilecek yazılar aşağıda verilen örnek dosyalara göre hazırlanmalıdır. Dergi formatına uygun hazırlanmayan yazılar Yazar(lar)a iade edilecektir.
1. ÖZGÜN MAKALE ŞABLONU/ORIJINAL ARTICLE TEMPLATE
2. OLGU SUNUMU ŞABLONU/CASE REPORT TEMPLATE
3. DERLEME ŞABLONU/REVİEW TEMPLATE
5. TELİF HAKKI TRANSFER FORMU/COPYRİGHT TRANSFER FORM
**Uluslararası Tıp Dergileri Editörler Kurulu (ICMJE) yönergesi