Yeniliklere bağlı olarak yiyecek ve içecek sektörü; tüketicilerin istek ve arzularında meydana gelen değişimlere ayak uydurabilmek amacıyla, yeni ve farklı hizmet arayışı içine girebilmektedir. Son yıllarda özellikle gastronomi biliminin de etkisiyle, yiyecek ve içecek sektörü her geçen gün yenilenmektedir. Ancak yiyecek ve içecek sektöründe meydana gelen yenilikler her zaman karşılık bulamayabilmektedir. Bunun nedeni olarak, tüketicilerin belli bir kısmının yeniliğe açık olmaması gösterilebilmektedir. Psikoloji bilim dalının incelemiş olduğu konulardan biri olan yenilik korkusu (neofobi); insanların hayatlarında veya çevresinde meydana gelen yeniliklere karşı besledikleri korku olarak adlandırılmaktadır. Bu korkuya sahip insanlar hayatlarında yenilik istememekte ve alışkanlıklarını yaşamı boyunca devam ettirme niyetindedirler. Çalışmanın ana konularından birini oluşturan yiyecekte yenilik korkusu da yenilik korkusunun bir çeşididir. Yiyecekte yenilik korkusu, yeni yiyeceklere karşı bireylerde genellikle korku, geri çekilme ve denemede isteksizlik olarak gözlenmektedir. Her ne kadar yiyecekte yenilik korkusu, bireyi yeni yiyeceğin potansiyel zararlarına karşı korumuş olsa da, zamanla bireyin beslenme döngüsünü kısıtlamaktadır.
Bu çalışmanın amacı; tüketicilerin yiyecekte yenilik korkusu düzeylerini belirlemektir. Bu amaçla yapılan çalışmada, katılımcıların yiyecekte yenilik korkusu düzeyleri yiyecekte yenilik korkusu ölçeği ile ölçülmeye çalışılmıştır. Çalışmada kullanılan ölçek, Pliner ve Hobden’in (1992) tarafından geliştirilmiştir. Çalışma kapsamında veri toplama yöntemi olarak anket yöntemi kullanılmış ve 413 katılımcıya ulaşılmıştır. Sonuç olarak tüketicilerin, yiyecekte yenilik korkusu açısından düzeyleri “nötr” olarak belirlenmiştir. Bu düzeyin anlamı; tüketiciler, yeni yiyecekleri deneme konusunda temkinli davranmaktadırlar.
Yiyecekte Yenilik Korkusu, Yiyecek ve İçecek İşletmeciliği, Yiyecek Alışkanlıkları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Otelcilik, Konaklama, Spor ve Turizm |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar |
|
Yayımlanma Tarihi | 31 Mart 2020 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2020, Cilt 4, Sayı 1 |
Bibtex | @araştırma makalesi { gastoria604386, journal = {Gastroia: Journal of Gastronomy And Travel Research}, issn = {2602-4144}, address = {}, publisher = {Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi}, year = {2020}, volume = {4}, number = {1}, pages = {1 - 16}, doi = {10.32958/gastoria.604386}, title = {Tüketicilerin Yiyecekte Yenilik Korkusu Düzeyleri Üzerine Bir Araştırma}, key = {cite}, author = {Yiğit, Serkan and Doğdubay, Murat} } |
APA | Yiğit, S. & Doğdubay, M. (2020). Tüketicilerin Yiyecekte Yenilik Korkusu Düzeyleri Üzerine Bir Araştırma . Gastroia: Journal of Gastronomy And Travel Research , 4 (1) , 1-16 . DOI: 10.32958/gastoria.604386 |
MLA | Yiğit, S. , Doğdubay, M. "Tüketicilerin Yiyecekte Yenilik Korkusu Düzeyleri Üzerine Bir Araştırma" . Gastroia: Journal of Gastronomy And Travel Research 4 (2020 ): 1-16 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/gastoria/issue/53490/604386> |
Chicago | Yiğit, S. , Doğdubay, M. "Tüketicilerin Yiyecekte Yenilik Korkusu Düzeyleri Üzerine Bir Araştırma". Gastroia: Journal of Gastronomy And Travel Research 4 (2020 ): 1-16 |
RIS | TY - JOUR T1 - Tüketicilerin Yiyecekte Yenilik Korkusu Düzeyleri Üzerine Bir Araştırma AU - SerkanYiğit, MuratDoğdubay Y1 - 2020 PY - 2020 N1 - doi: 10.32958/gastoria.604386 DO - 10.32958/gastoria.604386 T2 - Gastroia: Journal of Gastronomy And Travel Research JF - Journal JO - JOR SP - 1 EP - 16 VL - 4 IS - 1 SN - 2602-4144- M3 - doi: 10.32958/gastoria.604386 UR - https://doi.org/10.32958/gastoria.604386 Y2 - 2020 ER - |
EndNote | %0 Gastroia: Journal of Gastronomy And Travel Research Tüketicilerin Yiyecekte Yenilik Korkusu Düzeyleri Üzerine Bir Araştırma %A Serkan Yiğit , Murat Doğdubay %T Tüketicilerin Yiyecekte Yenilik Korkusu Düzeyleri Üzerine Bir Araştırma %D 2020 %J Gastroia: Journal of Gastronomy And Travel Research %P 2602-4144- %V 4 %N 1 %R doi: 10.32958/gastoria.604386 %U 10.32958/gastoria.604386 |
ISNAD | Yiğit, Serkan , Doğdubay, Murat . "Tüketicilerin Yiyecekte Yenilik Korkusu Düzeyleri Üzerine Bir Araştırma". Gastroia: Journal of Gastronomy And Travel Research 4 / 1 (Mart 2020): 1-16 . https://doi.org/10.32958/gastoria.604386 |
AMA | Yiğit S. , Doğdubay M. Tüketicilerin Yiyecekte Yenilik Korkusu Düzeyleri Üzerine Bir Araştırma. Gastroia: Journal of Gastronomy And Travel Research. 2020; 4(1): 1-16. |
Vancouver | Yiğit S. , Doğdubay M. Tüketicilerin Yiyecekte Yenilik Korkusu Düzeyleri Üzerine Bir Araştırma. Gastroia: Journal of Gastronomy And Travel Research. 2020; 4(1): 1-16. |
IEEE | S. Yiğit ve M. Doğdubay , "Tüketicilerin Yiyecekte Yenilik Korkusu Düzeyleri Üzerine Bir Araştırma", Gastroia: Journal of Gastronomy And Travel Research, c. 4, sayı. 1, ss. 1-16, Mar. 2020, doi:10.32958/gastoria.604386 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.