Teknolojinin gün geçtikçe gelişmesi işletmelerin kendilerini revize etmelerini zorunlu kılmıştır. Hizmet işletmelerinde rekabetin çok yoğun yaşanması bu durumu çok daha yoğun hissettirmektedir. Hizmet endüstrisinin merkezi olarak değerlendirilen turizm işletmelerinde yeniliklere açık yapıcı bir örgüt kültürünün oluşturulması kaçınılmaz hale gelmiştir. Bu çalışmanın amacı turizmin yiyecek-içecek alanında faaliyet gösteren işletmelerin örgütsel yapılarının nasıl işlediğinin ve hiyerarşik düzenlerinin araştırılmasıdır. Bu doğrultuda çalışmada örgüt, örgüt yapısı ve hiyerarşik düzen gibi kavramlar üzerinde durulmuştur. Araştırmanın örneklemini Konya ili içerisinde faaliyet gösteren üç, dört ve beş yıldızlı oteller ile restoran ve kafeler oluşturmaktadır. Çalışmada veriler ve bulgular anket tekniği uygulanarak elde edilmiştir. Bu araştırmada Konya ilinde bulunan üç, dört ve beş yıldızlı oteller ile restoran ve kafelerde istihdam edilen çalışanlara yönelik anket uygulanmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ekim 2020 |
Gönderilme Tarihi | 2 Mayıs 2020 |
Kabul Tarihi | 14 Ekim 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 4 Sayı: 2 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.