Günümüzde öğrenciler çevrelerinde oluşan birçok uyarıcıyla karşı
karşıya gelmekte ve bunlardan pozitif ya da negatif etkilenmektedirler. Olumlu
uyarıcılar genelde insanı mutlu ederken olumsuz uyarıcılar karşısında öğrencide
kaygı ve tükenmişlik gibi durumların ortaya çıktığı gözlenmektedir. Başarıyı direk
etkileyen sınav kaygısı, öğrenim hayatında karşılaştıkları stresli olaylardan etkilenmekte ve tükenmişlik düzeyini yükseltebilmektedir..
Bu araştırmanın amacı, Biyoloji öğretmen adaylarında tükenmişlik ve KPSS kaygı
düzeylerini çeşitli değişkenler açısından incelemek ve aralarında nasıl bir
ilişki olduğunu ortaya koymaktır. Araştırmanın örneklemini 2015/2016 eğitim
öğretim yılında Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Biyoloji
Eğitimi Anabilim Dalı’nda öğrenim gören 100 (66 kız, 34 erkek) biyoloji öğretmen
adayı oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, Maslach Tükenmişlik Envanteri ve
KPSS Kaygı Ölçeği ile toplanmıştır. Veri analizi olarak ortalamalar hesaplanmış
olup t-testi ve ANOVA testleri kullanılmıştır. Sonuç olarak biyoloji öğretmen
adaylarının KPSS kaygı ve tükenmişlik düzeylerinin cinsiyet, AGNO, bölümü
isteyerek seçip seçmeme, sınıf düzeyi gibi değişkenler açısından farklılık
gösterdiği gözlenmiştir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 37 Sayı: 3 |