Öğrenme analitikleri eğitim ortamlarının ve paydaşlarının objektif ölçümlerle anlaşılabilmesine imkân sağlaması, bu ortamlarda yaşanan sorunlara çözüm sunması ve bu ortamların daha verimli hale getirilmesine yönelik yeni yaklaşımlar sunması nedeniyle üzerine dikkatleri çeken bir konu haline gelmiştir. Öğrenme analitiği göstergeleri ise, henüz öğrenme problemleri ile ilişkilendirilmemiş, ancak e-öğrenme ortamlarında kullanılabilecek türde analitiklerdir. Bir bakıma öğrenme analitiği adaylarıdır. Bu çalışmanın amacı gelişim aşamasında görülen öğrenme analitiklerinin temellerine değinmenin yanı sıra, araştırmacı ve uygulamacılara e-öğrenme ortamlarında kullanabilecekleri öğrenme analitiği göstergelerine ilişkin bir liste sunmaktır. Çalışmada, alanyazın taramasından elde edilen göstergelerin yanı sıra Delphi tekniği kullanılarak uzmanların fikir birliğine vardıkları göstergelere de ulaşılmıştır. Çalışma için geliştirilen çevrimiçi platform aracılığıyla yürütülen Delphi panelleri yaklaşık 1 yıl sürmüş, 22 uzman ile başlayan süreç 11 uzman ile 4 tur sonunda tamamlanmıştır. Çalışmada demografik, betimsel ve algoritmik üst başlıklarında toplam 41 maddeden oluşan öğrenme analitiği göstergesine ulaşılmıştır. Bu listenin gerek öğrenme analitiklerini kullanarak öğrenme ortamlarında nesnel kararlar almaya çalışan uygulayıcılara gerekse de öğrenme analitiği ile ilgili konularda çalışmayı düşünen araştırmacılara katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
Öğrenme analitiği göstergesi, Öğrenme analitiği, e-Öğrenme, Delphi tekniği
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyal |
Yayınlanma Tarihi | Yaz |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar |
|
Destekleyen Kurum | TÜBİTAK |
Proje Numarası | 117R050 |
Yayımlanma Tarihi | 26 Ağustos 2021 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2021, Cilt 41, Sayı 2 |
Bibtex | @araştırma makalesi { gefad876541, journal = {Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi}, issn = {1301-9058}, address = {}, publisher = {Gazi Üniversitesi}, year = {2021}, volume = {41}, number = {2}, pages = {697 - 728}, doi = {10.17152/gefad.876541}, title = {Delphi Tekniği Kullanılarak Kritik ve Öncelikli Öğrenme Analitiği Göstergelerinin Belirlenmesi}, key = {cite}, author = {Atasoy, Bilal and Güyer, Tolga and Ünal, Mertcan and Yüksel, Akça Okan and Aydoğdu, Şeyhmus} } |
APA | Atasoy, B. , Güyer, T. , Ünal, M. , Yüksel, A. O. & Aydoğdu, Ş. (2021). Delphi Tekniği Kullanılarak Kritik ve Öncelikli Öğrenme Analitiği Göstergelerinin Belirlenmesi . Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , 41 (2) , 697-728 . DOI: 10.17152/gefad.876541 |
MLA | Atasoy, B. , Güyer, T. , Ünal, M. , Yüksel, A. O. , Aydoğdu, Ş. "Delphi Tekniği Kullanılarak Kritik ve Öncelikli Öğrenme Analitiği Göstergelerinin Belirlenmesi" . Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 41 (2021 ): 697-728 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/gefad/issue/64632/876541> |
Chicago | Atasoy, B. , Güyer, T. , Ünal, M. , Yüksel, A. O. , Aydoğdu, Ş. "Delphi Tekniği Kullanılarak Kritik ve Öncelikli Öğrenme Analitiği Göstergelerinin Belirlenmesi". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 41 (2021 ): 697-728 |
RIS | TY - JOUR T1 - Delphi Tekniği Kullanılarak Kritik ve Öncelikli Öğrenme Analitiği Göstergelerinin Belirlenmesi AU - BilalAtasoy, TolgaGüyer, MertcanÜnal, Akça OkanYüksel, ŞeyhmusAydoğdu Y1 - 2021 PY - 2021 N1 - doi: 10.17152/gefad.876541 DO - 10.17152/gefad.876541 T2 - Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 697 EP - 728 VL - 41 IS - 2 SN - 1301-9058- M3 - doi: 10.17152/gefad.876541 UR - https://doi.org/10.17152/gefad.876541 Y2 - 2021 ER - |
EndNote | %0 Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi Delphi Tekniği Kullanılarak Kritik ve Öncelikli Öğrenme Analitiği Göstergelerinin Belirlenmesi %A Bilal Atasoy , Tolga Güyer , Mertcan Ünal , Akça Okan Yüksel , Şeyhmus Aydoğdu %T Delphi Tekniği Kullanılarak Kritik ve Öncelikli Öğrenme Analitiği Göstergelerinin Belirlenmesi %D 2021 %J Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi %P 1301-9058- %V 41 %N 2 %R doi: 10.17152/gefad.876541 %U 10.17152/gefad.876541 |
ISNAD | Atasoy, Bilal , Güyer, Tolga , Ünal, Mertcan , Yüksel, Akça Okan , Aydoğdu, Şeyhmus . "Delphi Tekniği Kullanılarak Kritik ve Öncelikli Öğrenme Analitiği Göstergelerinin Belirlenmesi". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 41 / 2 (Ağustos 2021): 697-728 . https://doi.org/10.17152/gefad.876541 |
AMA | Atasoy B. , Güyer T. , Ünal M. , Yüksel A. O. , Aydoğdu Ş. Delphi Tekniği Kullanılarak Kritik ve Öncelikli Öğrenme Analitiği Göstergelerinin Belirlenmesi. GEFAD. 2021; 41(2): 697-728. |
Vancouver | Atasoy B. , Güyer T. , Ünal M. , Yüksel A. O. , Aydoğdu Ş. Delphi Tekniği Kullanılarak Kritik ve Öncelikli Öğrenme Analitiği Göstergelerinin Belirlenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2021; 41(2): 697-728. |
IEEE | B. Atasoy , T. Güyer , M. Ünal , A. O. Yüksel ve Ş. Aydoğdu , "Delphi Tekniği Kullanılarak Kritik ve Öncelikli Öğrenme Analitiği Göstergelerinin Belirlenmesi", Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 41, sayı. 2, ss. 697-728, Ağu. 2021, doi:10.17152/gefad.876541 |