BibTex RIS Kaynak Göster

The Aspects of Project Attendant Teachers About European Union Education and Youth Programmes Projects

Yıl 2012, Cilt: 7 Sayı: 1, 277 - 295, 01.01.2012

Öz

The aim of this research is to portray the aspects of project attendant teachers about the favorable contributions of European Union Education and Youth Programmes (EUEYP) Projects to Turkish Education System and the teachers’ experiences relating to project cycle management. The research was a descriptive study and survey model was used. The results showed that the teachers believe in that EUEYP Projects made favorable contributions both to Turkish Education System and academic developments of themselves. Finally, the teachers manifested the problems and solution offers they faced within project cycle management

Kaynakça

  • Aşar, B. (2006), Avrupa Birliğine Tam Üyelik Sürecinde Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programlarının İncelenmesi ve Türk Eğitim Sisteminin Bu Programlardan Yararlanma Düzeyinin Analizi, Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi. İstanbul.
  • Avrupa Birliği Resmi Web-Sitesi, http://europa.eu/abc/european_countries, 10.08.2009.
  • Bilgili, E. (2006), “Türkiye’nin Üyeliğinin Avrupa Birliği Bütçesine Muhtemel Etkisi”, Çukurova Sosyal Bilimler Dergisi. 15: 2.
  • İnan, A. (2005), “Avrupa Birliği Ekonomik Yaklaşımı: Lizbon Stratejisi ve Maastricht Kriterleri”, Bankacılar Dergisi. 52:67-86.
  • İnandı, Y. (2005), AB Ülkeleri Eğitim Sistemi İle Türk Eğitim Sisteminde Eğitimin Yönetimi ve Finansmanı, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Doktora Tezi. İstanbul.
  • Karasar, N. (1995), Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikler, Araştırma Eğitim Danışmanlık Ltd. 3A:Ankara.
  • Lembet, Z. (2008), AB Eğitim ve Değişim Programlarının Yabancı Dil Öğreniminde Kültürel Etkileşime Olan Katkısı, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enst. Y. L. Tezi. Ankara.
  • Rasmussen, S. C., T. Yanpar Yelken, C. Akay, (2008), “The Danish and The Turkish Education Systems-Comparative Studies”, Unge Pedagoger, 4: 23-33.
  • Suner, D. (2007), Avrupa Birliğinin Eğitim Politikasının Öncelikleri: Kavramsal Bir Analiz, Başkent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi. Ankara.
  • Terzi, Ç. (2005), Uyum Sürecinde Türkiye Eğitim Politikalarının Avrupa Birliği Eğitim Politikaları Doğrultusunda Değerlendirilmesi, Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Doktora Tezi. Eskişehir.
  • Top, V. (2006), Avrupa Birliği Eğitim Programlarına İlişkin Öğretmen ve Yönetici Görüşleri, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi. Elazığ.
  • Topsakal, C. (2003), Avrupa Birliği Eğitim Politikaları ve Bu Politikalara Türk Eğitim Sisteminin Uyumu, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Doktora Tezi. İstanbul.
  • Yanpar Yelken T. ve E. İncik (2009), “İlköğretim Okullarında Çalışan Öğretmenlerin Avrupa Birliği Eğitim Projelerine Yönelik Görüşleri”, e- Journal of New World Sciences Academy, 4: 3-18.
  • Türkiye Avrupa Birliği Genel Sekreterliği Resmi Web-Sitesi, http://www.abgs.gov.tr, 10.08.2009.
  • T.C. Başbakanlık, Dış Ticaret Müsteşarlığı Resmi Sitesi, www.dtm.gov.tr, 10.08.2009.
  • T.C. Dışişleri Bakanlığı Resmi Sitesi, www.mfa.gov.tr, 10.08.2009.
  • T.C. Başbakanlık Devlet Planlama Teşkilatı, AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı (Ulusal Ajans)www.ua.gov.tr, 10.08.2009.
  • Uzunyayla, F. (2007), Avrupa Birliğine Giriş Sürecinde Eğitim ve İstihdam Politikaları, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi. İstanbul.
  • Ültanır, Y. G. (2000), Karşılaştırmalı Eğitim Bilimi: Kuram ve Teknikler, Ankara: Eylül Kitap ve Yayınevi.

Avrupa Birliği Ülkelerine Hareketlilik Gerçekleştirmiş Öğretmenlerin Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programlarına Yönelik Görüşleri

Yıl 2012, Cilt: 7 Sayı: 1, 277 - 295, 01.01.2012

Öz

Bu araştırmanın amacı, Mersin İl merkezinde görev yapan, 2005-2008 yılları arasında Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programı (A.B.E.G.P.) Projeleri kapsamında görev almış ve hareketlilik gerçekleştirmiş öğretmenlerin, bu projelerin Türk Eğitim Sistemine ve akademik gelişmişliklerine olan katkısı ile proje döngüsü sürecinde yaşadıkları sorunlar ve çözüm önerileri hakkındaki görüşlerini ortaya koymaktır. Araştırma betimsel bir çalışma olup “tarama” modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini 2005-2008 yılları arasında A.B.E.G.P. Projelerinde yurtdışı hareketlilik gerçekleştirmiş 42 öğretmen oluşturmuştur. Elde edilen bulgulara göre proje yararlanıcısı öğretmenler A.B.E.G.P. Projelerinin, Türk Eğitim Sistemi’ne ve kendi akademik gelişmişliklerine yönelik olumlu katkıları olduğunu ifade etmişlerdir. Ayrıca öğretmenler proje döngüsü sürecinde karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerilerini de ortaya koymuşlardır

Kaynakça

  • Aşar, B. (2006), Avrupa Birliğine Tam Üyelik Sürecinde Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programlarının İncelenmesi ve Türk Eğitim Sisteminin Bu Programlardan Yararlanma Düzeyinin Analizi, Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi. İstanbul.
  • Avrupa Birliği Resmi Web-Sitesi, http://europa.eu/abc/european_countries, 10.08.2009.
  • Bilgili, E. (2006), “Türkiye’nin Üyeliğinin Avrupa Birliği Bütçesine Muhtemel Etkisi”, Çukurova Sosyal Bilimler Dergisi. 15: 2.
  • İnan, A. (2005), “Avrupa Birliği Ekonomik Yaklaşımı: Lizbon Stratejisi ve Maastricht Kriterleri”, Bankacılar Dergisi. 52:67-86.
  • İnandı, Y. (2005), AB Ülkeleri Eğitim Sistemi İle Türk Eğitim Sisteminde Eğitimin Yönetimi ve Finansmanı, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Doktora Tezi. İstanbul.
  • Karasar, N. (1995), Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikler, Araştırma Eğitim Danışmanlık Ltd. 3A:Ankara.
  • Lembet, Z. (2008), AB Eğitim ve Değişim Programlarının Yabancı Dil Öğreniminde Kültürel Etkileşime Olan Katkısı, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enst. Y. L. Tezi. Ankara.
  • Rasmussen, S. C., T. Yanpar Yelken, C. Akay, (2008), “The Danish and The Turkish Education Systems-Comparative Studies”, Unge Pedagoger, 4: 23-33.
  • Suner, D. (2007), Avrupa Birliğinin Eğitim Politikasının Öncelikleri: Kavramsal Bir Analiz, Başkent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi. Ankara.
  • Terzi, Ç. (2005), Uyum Sürecinde Türkiye Eğitim Politikalarının Avrupa Birliği Eğitim Politikaları Doğrultusunda Değerlendirilmesi, Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Doktora Tezi. Eskişehir.
  • Top, V. (2006), Avrupa Birliği Eğitim Programlarına İlişkin Öğretmen ve Yönetici Görüşleri, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi. Elazığ.
  • Topsakal, C. (2003), Avrupa Birliği Eğitim Politikaları ve Bu Politikalara Türk Eğitim Sisteminin Uyumu, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Doktora Tezi. İstanbul.
  • Yanpar Yelken T. ve E. İncik (2009), “İlköğretim Okullarında Çalışan Öğretmenlerin Avrupa Birliği Eğitim Projelerine Yönelik Görüşleri”, e- Journal of New World Sciences Academy, 4: 3-18.
  • Türkiye Avrupa Birliği Genel Sekreterliği Resmi Web-Sitesi, http://www.abgs.gov.tr, 10.08.2009.
  • T.C. Başbakanlık, Dış Ticaret Müsteşarlığı Resmi Sitesi, www.dtm.gov.tr, 10.08.2009.
  • T.C. Dışişleri Bakanlığı Resmi Sitesi, www.mfa.gov.tr, 10.08.2009.
  • T.C. Başbakanlık Devlet Planlama Teşkilatı, AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı (Ulusal Ajans)www.ua.gov.tr, 10.08.2009.
  • Uzunyayla, F. (2007), Avrupa Birliğine Giriş Sürecinde Eğitim ve İstihdam Politikaları, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi. İstanbul.
  • Ültanır, Y. G. (2000), Karşılaştırmalı Eğitim Bilimi: Kuram ve Teknikler, Ankara: Eylül Kitap ve Yayınevi.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Cenk Akay

Tuğba Yanpar Yelken

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 7 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Akay, C., & Yanpar Yelken, T. (2012). Avrupa Birliği Ülkelerine Hareketlilik Gerçekleştirmiş Öğretmenlerin Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programlarına Yönelik Görüşleri. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 7(1), 277-295.
AMA Akay C, Yanpar Yelken T. Avrupa Birliği Ülkelerine Hareketlilik Gerçekleştirmiş Öğretmenlerin Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programlarına Yönelik Görüşleri. SBAD. Ocak 2012;7(1):277-295.
Chicago Akay, Cenk, ve Tuğba Yanpar Yelken. “Avrupa Birliği Ülkelerine Hareketlilik Gerçekleştirmiş Öğretmenlerin Avrupa Birliği Eğitim Ve Gençlik Programlarına Yönelik Görüşleri”. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi 7, sy. 1 (Ocak 2012): 277-95.
EndNote Akay C, Yanpar Yelken T (01 Ocak 2012) Avrupa Birliği Ülkelerine Hareketlilik Gerçekleştirmiş Öğretmenlerin Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programlarına Yönelik Görüşleri. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi 7 1 277–295.
IEEE C. Akay ve T. Yanpar Yelken, “Avrupa Birliği Ülkelerine Hareketlilik Gerçekleştirmiş Öğretmenlerin Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programlarına Yönelik Görüşleri”, SBAD, c. 7, sy. 1, ss. 277–295, 2012.
ISNAD Akay, Cenk - Yanpar Yelken, Tuğba. “Avrupa Birliği Ülkelerine Hareketlilik Gerçekleştirmiş Öğretmenlerin Avrupa Birliği Eğitim Ve Gençlik Programlarına Yönelik Görüşleri”. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi 7/1 (Ocak 2012), 277-295.
JAMA Akay C, Yanpar Yelken T. Avrupa Birliği Ülkelerine Hareketlilik Gerçekleştirmiş Öğretmenlerin Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programlarına Yönelik Görüşleri. SBAD. 2012;7:277–295.
MLA Akay, Cenk ve Tuğba Yanpar Yelken. “Avrupa Birliği Ülkelerine Hareketlilik Gerçekleştirmiş Öğretmenlerin Avrupa Birliği Eğitim Ve Gençlik Programlarına Yönelik Görüşleri”. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, c. 7, sy. 1, 2012, ss. 277-95.
Vancouver Akay C, Yanpar Yelken T. Avrupa Birliği Ülkelerine Hareketlilik Gerçekleştirmiş Öğretmenlerin Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programlarına Yönelik Görüşleri. SBAD. 2012;7(1):277-95.


Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.