Akademik beceriler, zihinsel yetersizliği olan bireylerin günlük yaşamlarını sürdürebilmeleri ve bağımsız bir şekilde yaşayabilmeleri için
gereklidir. Fen bilimleri, bu akademik alanlardan biridir. Son zamanlarda teknolojinin gelişmesine bağlı olarak fen bilimleri konularının
öğretiminde yeni bir teknolojinin adından bahsedilmeye başlanmıştır. Bu yeni teknoloji artırılmış gerçekliktir. Buradan hareketle,
bu araştırmanın amacı zihinsel yetersizliği olan öğrencilere fen bilimleri konularının öğretiminde artırılmış gerçeklik teknolojisinin
kullanımına ilişkin özel eğitim öğretmenlerinin görüşlerini almaktır. Araştırmada nitel araştırma yaklaşımlarından durum deseni çalışması
kullanılmıştır. Araştırmanın verileri görüşme formu aracılığıyla toplanmıştır. Görüşme sorularından elde edilen veriler ise betimsel analiz
yöntemiyle incelenmiştir. Araştırmanın sonunda özel eğitim öğretmenlerinin zihinsel yetersizliği olan öğrencilere fen bilimleri konularının
öğretiminde artırılmış gerçeklik teknolojisinin kullanımın ilişkin olumlu görüşlere sahip oldukları görülmüştür
fen öğretimi zihinsel yetersizlik artırılmış gerçeklik akademik beceriler
Academic skills are necessary for individuals with intellectual disabilities to continue their daily lives and live independently. Science is one
of these academic fields. Recently, depending on the development of technology, a new technology has started to be used in the teaching of
science subjects. This new technology is augmented reality. From this point of view, the aim of this research is to get the opinions of special
education teachers about the use of augmented reality technology in teaching science subjects to students with intellectual disabilities.
In the research, case design, one of the qualitative research approaches, was used. The data of the research were collected through the
interview form. The data obtained from the interview questions were analyzed by descriptive analysis method. At the end of the study it was seen that special education teachers had positive views on the use of augmented reality technology in teaching science subjects to
students with intellectual disabilities
Science teaching Intellectual disability Agumented reality Academic skills
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 13 Sayı: 1 |