İstanbul Ticaret Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü tarafından Eylül ve Mart ayları olmak üzere yılda 2 kez yayınlanan uluslararası hakemli bir dergi olan Uluslararası Halkla İlişkiler ve Reklam Çalışmaları Dergisi (HİRE), uluslararası alanda halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında bilimsel çalışmaların artmasını, disiplinlerarası yaklaşımın yaygınlaşmasını ve bu alanda yapılan çalışmaların bir arada toplandığı bilimsel bir kaynak olmayı amaçlamaktadır. Çeşitli kapsam ve yönelimlerdeki tüm akademik çalışma anlayışlarının değerli olduğunu kabul eden Uluslararası Halkla İlişkiler ve Reklam Çalışmaları Dergisi (HİRE), küresel ve yerel ölçekte halkla ilişkiler ve reklam çalışmalarının farklı bakış açılarıyla birleştirilerek ilerlemesini hedeflemektedir. Derginin yayın dili Türkçe ve İngilizce’dir. Dergiye gönderilen makaleler çift taraflı kör hakemlik uygulamasına tabi tutulur. Ayrıca intihale mahal vermemek adına yazarlardan bilimsel çalışmalarını iThenticate veya Turnitin programı ile intihal taramasından geçirmesi istenir.
Dergimiz, halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve bu alanlarla bağlantılı konu başlıklarından oluşan oldukça geniş bir yayın yelpazesi ile birçok araştırmacının dikkatini çekmekte ve çalışmalarının yayınlanmasına imkân vermektedir.
Uluslararası Halkla İlişkiler ve Reklam Çalışmaları Dergisi (HİRE), halkla ilişkiler disiplininin alanına giren kriz iletişimi, itibar yönetimi, algı ve imaj yönetimi, sosyal sorumluluk ve sürdürülebilirlik, siyasal iletişim, lobicilik, kamu diplomasisi, medya ile ilişkiler konularını içerdiği gibi; reklam, bütünleşik pazarlama iletişimi, marka yönetimi, marka iletişimi, dijital pazarlama ve dijital reklam türler, iletişim çalışmaları vb. nitelikte konular hakkında araştırma, kuramsal, derleme makaleler, çeviri ve alana ilişkin kitap incelemeleri vb. özgünlükte çalışmaları yayınlamaktadır.
Yayımlanma Ayları
Mart
Eylül