BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2013, Cilt: 44 Sayı: 44, 109 - 119, 01.06.2013

Öz

The purpose of this research is to determine the possible effects of the constructivist approach which is applied by teachers, on classroom management. Twenty teachers who were chosen by means of extreme sampling and snowball sampling in Şereflikoçhisar, district of Ankara, participated to the research. The data were collected through an interview guide which was developed based on the related literature and experts opinions. Data were analyzed by using NVivo 2 qualitative data analysis program. According to the results, comparing with the traditional approaches, the use of the constructive approach gives more role and responsibilities to the teachers in classroom management and activities of classroom management dimensions appear to change to the constructivist approach parallelly.

Kaynakça

  • Akbiyik, C., Karadüz, A. ve Seferoglu, S. S. (2013). Öğrencilerin internet ortamında kullandıkları yazılı sohbet dili üzerine bir araştırma. bilig, 64, 1-22.
  • Akgün, Ö. E. (2005). Uygulayanların deneyim ve görüşleriyle yapıcı yaklaşım ve yapıcı yaklaşımların uygulanması öncesinde yapılması önerilen araştırmalar. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Elektronik Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(2), 1-18. [Çevrim-içi: http://efdergi.yyu.edu.tr/makaleler/cilt_II/ozcan_akgun2.doc], Erişim tarihi: 05.04.2009.
  • Bazeley, P., & Richards, L. (2000). The NVivo qualitative project book. London:Sage Publications.
  • Burden, P. E. (1995). Classroom management and discipline methods to facilitate cooperation and instruction. USA: Longman Publishers.
  • Brooks, J. G., & Brooks, M. G. (1993). In search for understanding the case for constructivist classroom. Alexandria Virginia: ASCD.
  • Celep, C. (1997). Öğretmenlik yeterlik duygusu. Yaşadıkça Eğitim Dergisi, 50, 27-32.
  • Çakmak, M., Kayabaşı,Y. ve Ercan, L. (2008). Öğretmen adaylarının sınıf yönetimi stratejilerine yönelik görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35, 53–64.
  • Çınar, O., Teyfur E. ve Teyfur M. (2006). İlköğretim okulu öğretmen ve yöneticilerinin yapılandırmacı eğitim yaklaşımı ve programı hakkında görüşleri. İnönü üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11, 47–64.
  • Gömleksiz, M, N. (2007). Yeni ilköğretim programına ilişkin öğretmen görüşlerinin çeşitli değişkenler açısından değerlendirilmesi. Eğitim Araştırmaları Dergisi, 27, 69-82.
  • Hoşgörür, V. (2002). Sınıf yönetiminde yapısalcı yaklaşım. Eğitim Araştırmaları Dergisi, 9, 73-78.
  • Kuş, E. (2006). Sosyal bilimlerde bilgisayar destekli nitel veri analizi, örnek program NVivo ile gösterimler. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Marlowe, B., & Page, M. L. (1998). Creating and sustaining the constructivist classroom. London: Corwin Press. Patton, M. Q. (1987). How to use qualitative methods in evaluation. Newbury Park, CA: Sage.
  • Selley, N. (1999). The art of constructivist teaching in the primary school. London: David Fulton Publishers.
  • Seferoglu, S. S. (2007). Information technologies in teacher education: Teacher candidates’ perceived computer self-efficacy. Proceedings of the 6th WSEAS International Conference on e-Activities, pp. 374-378. Puerto De La Cruz, Tenerife, Spain.
  • Seferoglu, S. S. (2010). Killing two birds with one stone: Establishing professional communication among teachers. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 9, 547-554.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (1999). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi.

Yapılandırmacı Yaklaşımın Sınıf Yönetimine Etkilerine İlişkin Öğretmen Görüşleri

Yıl 2013, Cilt: 44 Sayı: 44, 109 - 119, 01.06.2013

Öz

Bu araştırma, İlköğretim I. Kademe (1–5. sınıf) sınıf öğretmenlerinin derslerinde uyguladıkları yapılandırmacı yaklaşımın sınıf yönetimine olası etkilerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma, Ankara ili Şereflikoçhisar ilçesinden uç örnekleme ve kartopu örnekleme yöntemi ile seçilen 20 sınıf öğretmeni ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın verileri, ilgili alan yazından yararlanılarak ve uzman görüşüne başvurularak geliştirilen görüşme formu kullanılarak toplanmıştır. Verilerin analizinde ise, NVivo 2 nitel veri analizi bilgisayar programı kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, geleneksel yaklaşımlarla karşılaştırıldığında, yapılandırmacı yaklaşımın sınıf yönetiminde öğretmene yeni görev ve sorumluluklar yüklediği ve sınıf yönetimi boyutlarındaki etkinliklerin yapılandırmacı yaklaşıma koşut bir şekilde değiştiği ortaya çıkmaktadır.

Kaynakça

  • Akbiyik, C., Karadüz, A. ve Seferoglu, S. S. (2013). Öğrencilerin internet ortamında kullandıkları yazılı sohbet dili üzerine bir araştırma. bilig, 64, 1-22.
  • Akgün, Ö. E. (2005). Uygulayanların deneyim ve görüşleriyle yapıcı yaklaşım ve yapıcı yaklaşımların uygulanması öncesinde yapılması önerilen araştırmalar. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Elektronik Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(2), 1-18. [Çevrim-içi: http://efdergi.yyu.edu.tr/makaleler/cilt_II/ozcan_akgun2.doc], Erişim tarihi: 05.04.2009.
  • Bazeley, P., & Richards, L. (2000). The NVivo qualitative project book. London:Sage Publications.
  • Burden, P. E. (1995). Classroom management and discipline methods to facilitate cooperation and instruction. USA: Longman Publishers.
  • Brooks, J. G., & Brooks, M. G. (1993). In search for understanding the case for constructivist classroom. Alexandria Virginia: ASCD.
  • Celep, C. (1997). Öğretmenlik yeterlik duygusu. Yaşadıkça Eğitim Dergisi, 50, 27-32.
  • Çakmak, M., Kayabaşı,Y. ve Ercan, L. (2008). Öğretmen adaylarının sınıf yönetimi stratejilerine yönelik görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35, 53–64.
  • Çınar, O., Teyfur E. ve Teyfur M. (2006). İlköğretim okulu öğretmen ve yöneticilerinin yapılandırmacı eğitim yaklaşımı ve programı hakkında görüşleri. İnönü üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11, 47–64.
  • Gömleksiz, M, N. (2007). Yeni ilköğretim programına ilişkin öğretmen görüşlerinin çeşitli değişkenler açısından değerlendirilmesi. Eğitim Araştırmaları Dergisi, 27, 69-82.
  • Hoşgörür, V. (2002). Sınıf yönetiminde yapısalcı yaklaşım. Eğitim Araştırmaları Dergisi, 9, 73-78.
  • Kuş, E. (2006). Sosyal bilimlerde bilgisayar destekli nitel veri analizi, örnek program NVivo ile gösterimler. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Marlowe, B., & Page, M. L. (1998). Creating and sustaining the constructivist classroom. London: Corwin Press. Patton, M. Q. (1987). How to use qualitative methods in evaluation. Newbury Park, CA: Sage.
  • Selley, N. (1999). The art of constructivist teaching in the primary school. London: David Fulton Publishers.
  • Seferoglu, S. S. (2007). Information technologies in teacher education: Teacher candidates’ perceived computer self-efficacy. Proceedings of the 6th WSEAS International Conference on e-Activities, pp. 374-378. Puerto De La Cruz, Tenerife, Spain.
  • Seferoglu, S. S. (2010). Killing two birds with one stone: Establishing professional communication among teachers. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 9, 547-554.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (1999). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Habibe Çandar Bu kişi benim

Ali Ekber Şahin Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 44 Sayı: 44

Kaynak Göster

APA Çandar, H., & Şahin, A. E. (2013). Yapılandırmacı Yaklaşımın Sınıf Yönetimine Etkilerine İlişkin Öğretmen Görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 44(44), 109-119.