Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı bu çalışma, sosyal bilgiler öğretmen adaylarının Avrupa, Ortadoğu veTürkiye’ye komşu ülkelere ilişkin algıları ile birlikte Avrupa ve Ortadoğu kültürü hakkındaki düşüncelerini belirlemekamacıyla yapılmıştır. Araştırmada katılımcıları belirlemek için amaçlı bir örneklem seçimi, katılımcıların görüşlerini eldeetmek için de yarı yapılandırılmış bir görüşme protokolü temel veri toplama yöntemi olarak kullanılmıştır. Araştırma verileri,kod ve kategorilerin verilere dayanmasını öngören endüktif nitel analiz yöntemi kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırmasonucunda, öğretmen adaylarının düalistik bir düşünce yapısına sahip oldukları, çalışma kapsamına giren ülkelere yönelikbakış açılarının dost-düşman ekseni etrafında şekillendiği, açıklamalarının daha çok siyasi karakterde ve tarih bilgisine dayalıolduğu tespit edilmiştir. Cinsiyet faktörünün katılımcıların bakış açısında kısmen de olsa etkili olduğu görülmüştür
sosyal bilgiler öğretmen adayları öğretmen adayı görüşleri kültürlere yaklaşımlar
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 38 Sayı: 38 |