The purpose of this study was to investigate the effects of physics teaching based on multiple intelligence theory on 9th graders' achievement, attitude, retention and science process skills. This study was conducted with 50 students from Kdz. Ereğli Anatolian High School in 2003-2004 fall semesters. 25 of the students were enrolled in control group whereas 25 of them were enrolled in experimental group. Multiple Choice Physics Achievement Test and Science Process Skill Test were applied as pretests for both of the groups. Two weeks later, in addition to the tests given before Attitude Test was given to aıı of the students enroııed in the study. The data were analyzed by using MANCOV A analysis. As a result, the success, cognitive process skills and retention level of students in experimental group were found to be more successful than the ones in control group.
multiple ıntelligence theory physics teaching science teaching
Bu çalışmanın amacı, Çoklu Zeu Kuramına temelli fizik ögretiminin 9. sınıf ögrencilerinin fizik dersi başarıları, tutumları, hatırlama düzeyleri ve bilişsel süreç becerilerine etkisinin incelenmesidir. Çalışma, 2003-2004 güz döneminde Kdz. Ereğli Anadolu Lisesinde yapılmıştır. Araştırma, 25'i kontrol, 25'i deney grubunda olmak üzere toplam 50 dokuzuncu sınıf
öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. "Isı ve Sıcaklık" konusunda Çoktan Seçmeli Fizik Başarı Testi ve Bilişsel Süreç Beceri Testi her iki gruba ön test olarak uygulanmıştır. "Isı ve Sıcaklık" konusu deney grubundaki ögrencilerle Çoklu Zeki Kuramı temelli işlenirken, kontrol grubundaki öğrencilerle geleneksel ögretim yöntemi kullanılarak işlenmiştir. İki haftaltk uygulama
sonunda deney ve kontrol grubundaki ögrencilere aynı testlere ek olarak tutum ölçe~ verilmiştir. Elde edilen veriler, MANCOV A testi ile analiz edilmiştir. Çalışma sonunda Çoklu Zeki Kuramı temelli fizik ögretiminin öğrencilerin fizik dersi başanlarının, bilişsel süreç becerilerinin ve hatırlama düzeylerinin, geleneksel yönteme kıyasla daha yüksek oldulu ancak her iki grubun tutumları arasında anlamlı bir farklılık olmadığı bulunmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2006 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Cilt: 30 Sayı: 30 |