Bu çalışmanın amacı, ilköğretim matematik öğretmenliği programında öğrenim gören öğretmen adaylarının matematiğe vematematik öğretimine yönelik öz-yeterlik algılarının öğrenim görülen üniversite ve üniversite sınıf seviyesine göre anlamlı bir farkoluşturup oluşturmadığını incelemektir. Bu amaç doğrultusunda, Ankara’nın ilköğretim matematik öğretmeni yetiştiren ikiüniversitesinde, 1., 2., 3. ve 4. sınıflarda öğrenim görmekte olan 358 öğretmen adayına, matematiğe yönelik öz-yeterlik algısı vematematik öğretimine yönelik yeterlik algısı ölçekleri uygulanmıştır. Çalışma sonunda, her iki gurupta ve farklı üniversiteseviyelerinde öğrenim gören öğretmen adaylarının matematik öğretimine yönelik algıları arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır.Diğer yandan, öğretmen adaylarının matematiğe yönelik öz-yeterlik algılarının öğrenim görülen üniversite ve üniversite sınıfseviyesine göre anlamlı bir fark gösterdiği bulunmuştur
matematik öz-yeterlik algısı matematik öğretimine yönelik yeterlik algısı ilköğretim matematiköğretmen adayları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2006 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Cilt: 31 Sayı: 31 |