Bu çalışmanın amacı, Özel Öğretim Yöntemleri II derslerinde oluşturmacı (constructivist) öğrenme ortamı özeliklerinin ne derece bulunduğunu ve öğrencilerin öğrenme ortamı algılarının bazı değişkenlere göre değişip değişmediğini araştırmaktır. Çalışmanın denekleri, dört üniversitenin İngilizce Öğretmenliği bölümlerinde Özel Öğretim Yöntemleri II dersini almakta olan 410 öğrencidir. Çalışmanın sonuçları, öğrencilerin öğrenme ortamını sıklıkla oluşturmacı nitelikte algıladıklarını ortaya çıkarmıştır. Ayrıca, öğrencilerin öğrenme ortamı algısının, öğrencisi oldukları üniversiteye, dersten bekledikleri ortalama nota ve İngilizce yeterlik algısına göre değiştiği, fakat cinsiyete ve mezun olunan liseye göre değişmediği bulunmuştur
oluşturmacılık öğrenme ortamı oluşturmacı öğrenme ortamı İngilizce öğretimi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2005 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Cilt: 28 Sayı: 28 |