Dört temel dil becerilerinden okuma, hem anlama hem de aktarma becerisini barındırması açısından konuşma, yazma ve dinleme becerilerine göre daha önemlidir. Bireyin hem anlama hem de aktarma işlevini sağlıklı bir şekilde yerine getirebilmesi doğru ve anlaşılır bir sesli okuma yapabilmesi ile mümkündür. Sesli okuma evde, sınıfta ya da bir topluluk önünde yapılması en zor eylemlerden biridir. Bunun da başlıca faktörü kaygı unsurudur. Kaygının duyuşsal, bedensel ve bilişsel etki boyutları mevcuttur. Bu etkilerin tamamen kaldırılması ya da en aza indirilmesi anlama ve aktarma becerilerinin sağlıklı bir şekilde gelişmesini sağlayacaktır. Bu doğrultuda çalışmamızın amacı ortaokul öğrencilerinin erken öğrencilik olarak adlandırılan bu dönemde sesli okumaya karşı kaygılarını tespit etmek amacıyla “ortaokul öğrencilerinin sesli okuma kaygısı” adlı bir ölçek geliştirmektir. Bu amaçla hazırlanan 57 maddelik ölçek taslağı maddeleri alanında uzman 7 kişiye gösterilerek, uzman dönütleri sonucunda madde azaltımı ve madde düzeltimi yapılarak, madde sayısı 42’ye indirilmiştir. Elde edilen 42 maddeli ölçeğin pilot uygulaması için 5. sınıftan 39, 6. sınıftan 56, 7. sınıftan 69 ve 8. sınıftan 30 ortaokul öğrencisine (n=194) uygulanmıştır. Uygulama sonrasında yapılan açımlayıcı faktör analizine göre 34 maddelik tek boyutlu bir ölçek elde edilmiştir. Ölçeğin güvenirliği için Cronbach Alfa değeri ,95 olarak belirlenmiştir. Geçerlik ve güvenirliğe ilişkin kanıtlar göz önünde bulundurularak, ortaokul öğrencilerinin sesli okuma kaygılarının belirlenmesinde bu çalışmanın güvenilir olduğu ve kullanılabileceği söylenebilir.
sesli okuma kaygı sesli okuma kaygısı ölçeği güvenirlik geçerlilik
Kolay gelsin. İlginiz için teşekkür ederim. Ekim ayı doçentlik başvurusu için kullanmayı düşünüyorum. Tekrar teşekkür ederim.
Reading, which is one of the four basic language skills, is more important than speaking, writing and listening skills in terms of having both comprehension and transmission skills. It is possible for someone to perform both the comprehension and the transmission function in a healthy way if he / she can make an accurate and understandable voice reading. Reading aloud is one of the most difficult actions to do at home, in the classroom or in front of a public. The main factor in this is anxiety. Anxiety has affective, physical and cognitive effects. Elimination or minimization of these effects will ensure healthy development of comprehension and transmission skills. In this direction, the aim of our study is to develop a scale named "middle school students' anxiety about reading aloud" in order to determine the anxiety of secondary school students against reading aloud in this period, which is called as early students. The 57-item scale draft prepared for this purpose was shown to 7 people who are experts in their field, and the number of items was reduced to 42 by reducing and correcting items as a result of expert feedback. For the pilot application of the scale with 42 items, it was applied to 27 students from 5th grade, 26 from 6th grade, 37 from 7th grade and 22 from 8th grade (n = 112). According to the exploratory factor analysis performed after the application, a one-dimensional scale with 34 items was obtained. For the reliability of the scale, the Cronbach Alpha value was determined as 95. Unlike the first application, the scale given its final form was applied to 420 5th, 6th, 7th and 8th grade students for confirmatory factor analysis. Considering the validity and reliability evidences, it can be said that this study is reliable and can be used in determining the reading anxiety of secondary school students.
acoustic reading anxiety acoustic reading anxiety scale validity reliability
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Aralık 2020 |
Kabul Tarihi | 28 Ekim 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |
IBAD Sosyal Bilimler Dergisi / IBAD Journal of Social Sciences