In this study, it was aimed to test the effect of using teaching methods/approaches in geography education on student achievement with meta-analysis method. (i) Type of research, (ii) year of publication, (iii) education level (iv) course, (v) teaching method/approach, and (vi) country are considered as moderators on effect size in this study. On the basis of geography education and using student achievement concept, Turkish and English searching process was performed in national and international databases. After the search, 83 research including master's thesis, dissertations, and articles which were conducted between 2003 and 2019 were included in the meta-analysis study. No evidence of publication bias was found in the study. The results of the analysis using the random effect model showed that the use of teaching methods/approaches in geography teaching had a broadly positive effect on student achievement (ES=1.44). According to the findings of the moderator analysis, it was found that effect sizes differ significantly by education level, teaching method/approach, and country. In this study can be suggested that prepare the sample lesson plans and activities related to the use of teaching methods with higher effect sizes.
Meta-Analysis Geography Teaching Teaching Methods Student Achievement Effect Size
Bu çalışmanın amacı, coğrafya öğretiminde öğretim yöntemleri/yaklaşımlarının kullanılmasının öğrenci başarısı üzerine etkisinin meta-analiz yöntemiyle test edilmesidir. Çalışmada etki büyüklüğü üzerinde etkisi olacağı düşünülen (i) araştırmanın yayım türü, (ii) yayım yılı, (iii) eğitim kademesi (iv) ders, (v) öğretim yöntemi/yaklaşımı, (vi) ülke moderatör olarak ele alınmıştır. Coğrafya eğitimi/öğretimi temel alınarak ve öğrenci başarısı anahtar kelimesi kullanılarak, ulusal ve uluslararası veri tabanlarında Türkçe ve İngilizce tarama işlemi gerçekleştirilmiştir. Tarama sonrasında 2003- 2019 arasında yapılmış toplam 83 yüksek lisans tezi, doktora tezi ve makale çalışmaya dahil edilme kriterlerine uygun bulunarak meta-analiz çalışmasına dahil edilmiştir. Çalışmada yayım yanlılığına ilişkin bir bulguya rastlanmamıştır. Rassal etki modeli kullanılarak yapılan analiz sonuçları, coğrafya öğretiminde öğretim yöntemleri/yaklaşımları kullanımının öğrenci başarısına geniş düzeyde pozitif etkisinin olduğunu göstermiştir (ES=1.44). Moderatör analizleri sonucunda eğitim kademesi, öğretim yöntemi/yaklaşımı ve ülkeye göre etki büyüklüklerinin anlamlı şekilde farklılaştığı belirlenmiştir. Çalışmada etki büyüklüğü yüksek bulunan öğretim yöntemlerinin kullanımına ilişkin örnek ders planları ve etkinliklerin hazırlanması önerilebilir.
Meta-Analiz Coğrafya Öğretimi Etki Büyüklüğü Öğretim Yöntemleri Öğrenci Başarısı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Beşeri Coğrafya |
Bölüm | ARAŞTIRMA MAKALESİ |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Temmuz 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Sayı: 42 |