Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Spatial Regulation of Pupils’ Bodies to Train Turkish Nationals in Primary Schools: A Foucauldian Analysis

Yıl 2020, Cilt: 5 Sayı: 2, 107 - 117, 01.03.2020
https://doi.org/10.24331/ijere.677108

Öz

The aim of this research was to explore the use of space and place in natural classroom and the
school environment in a Turkish context. Drawing upon the theoretical framework of Foucault’s
modern power control strategies, a major factor influencing teachers’ classroom practices both in the
State and the Private Primary Schools emerged. A highly centralised Turkish educational system has
a major influence on teachers’ classroom practices. Teachers’ classroom behaviour may be explained
through the spatiality of the schools. Spatiality can also be considered to be a mode of modern power
control. Therefore the structure of space in both the State and the Private Primary Schools is a form
of surveillance apparatus. In particular, Ataturk portraits and Turkish flags were prominently
displayed in every corner of the Primary Schools, which seemed to act as a reminder of the state
control and ‘Turkishness’. Systematic surveillance techniques were employed at the schools.

Kaynakça

  • Aksoy, M. E., (2010). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları. Sosyal Bilimler Araştırma Dergisi, 2, 197-212. Başbay, M., Ünver, G. & Bümen, N. T. (2009). Ortaöğretim alan öğretmenliği tezsiz yüksek lisans öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları: Boylamsal bir çalışma. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 15 (59), 345-366. Bulut, İ. (2009). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumlarının değerlendirilmesi (Dicle ve Fırat üniversitesi örneği). Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 14, 13-24. Bulut, H. & Doğar, Ç. (2006). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine karşı tutumlarının incelenmesi. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 8 (1), 13-27. Celep, C. (2010). Meslek olarak öğretmenlik. C. Celep (Ed.), Eğitim bilimine giriş içinde (s. 45-74). (3. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık. Çapa, Y. & Çil, N. (2000). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, 69-73. Çapri, B. & Çelikkaleli, Ö. (2008). Öğretmen adaylarının öğretmenliğe ilişkin tutum ve mesleki yeterlik inançlarının cinsiyet, program ve fakültelerine göre incelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9 (15), 33-53. Çelik, K. (2010). Bir meslek olarak öğretmenlik. A. Tanrıöğen & R. Sarpkaya (Eds.), Eğitim bilimine giriş içinde (s.235-265). (2. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık. Demircioğlu, E. & Özdemir, M. (2014). Fen ve edebiyat fakültesi öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10 (3), 110-122. Demirel, M. & Akkoyunlu, B. (2010). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin öz-yeterlik inançları ve tutumları. Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Sempozyumu II, 16-18 Mayıs, Hacettepe Üniversitesi, Beytepe-ANKARA. Eraslan, L. & Çakıcı, D. (2011). Pedagojik formasyon programı öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları, Kastamonu Eğitim Dergisi, 19 (2), 427-438. Gömleksiz, M. N., Oral, B. & Bulut, İ. (2006). Ortaöğretime nitelikli öğretmen yetiştirmede tezsiz yüksek lisans uygulaması. Orta Öğretimde Yeniden Yapılanma Sempozyumu 20-22 Aralık 2004 Bildiriler Kitabı içinde (s. 545-551), Ankara: MEB Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı. Gül, İ., Bakan, S. & Ünal, A. (2014). Pedagojik formasyon uygulamasında karşılaşılan sorunlar (Ondokuzmayıs Üniversitesi örneği). 9. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, 8-10 Mayıs, Siirt. Helvacı, M. A. (2007). Öğretmenlik mesleğinin özellikleri. N. Saylan (Ed.), Eğitim bilimine giriş içinde (s. 313332). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Keser, H., Bayır, Ş. & Numanoğlu, G. (2009). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları . Uluslararası 5. Balkan Eğitim ve Bilim Kongresi, 1-3 Ekim 2009, Edirne. Okçu, V. & Çelik, H. Ç. (2009). Öğretmen adaylarının KPSS’ye ilişkin görüşlerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarına etkisi. I. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, 1-3 Mayıs 2009,
Yıl 2020, Cilt: 5 Sayı: 2, 107 - 117, 01.03.2020
https://doi.org/10.24331/ijere.677108

Öz

Kaynakça

  • Aksoy, M. E., (2010). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları. Sosyal Bilimler Araştırma Dergisi, 2, 197-212. Başbay, M., Ünver, G. & Bümen, N. T. (2009). Ortaöğretim alan öğretmenliği tezsiz yüksek lisans öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları: Boylamsal bir çalışma. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 15 (59), 345-366. Bulut, İ. (2009). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumlarının değerlendirilmesi (Dicle ve Fırat üniversitesi örneği). Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 14, 13-24. Bulut, H. & Doğar, Ç. (2006). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine karşı tutumlarının incelenmesi. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 8 (1), 13-27. Celep, C. (2010). Meslek olarak öğretmenlik. C. Celep (Ed.), Eğitim bilimine giriş içinde (s. 45-74). (3. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık. Çapa, Y. & Çil, N. (2000). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, 69-73. Çapri, B. & Çelikkaleli, Ö. (2008). Öğretmen adaylarının öğretmenliğe ilişkin tutum ve mesleki yeterlik inançlarının cinsiyet, program ve fakültelerine göre incelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9 (15), 33-53. Çelik, K. (2010). Bir meslek olarak öğretmenlik. A. Tanrıöğen & R. Sarpkaya (Eds.), Eğitim bilimine giriş içinde (s.235-265). (2. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık. Demircioğlu, E. & Özdemir, M. (2014). Fen ve edebiyat fakültesi öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10 (3), 110-122. Demirel, M. & Akkoyunlu, B. (2010). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin öz-yeterlik inançları ve tutumları. Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Sempozyumu II, 16-18 Mayıs, Hacettepe Üniversitesi, Beytepe-ANKARA. Eraslan, L. & Çakıcı, D. (2011). Pedagojik formasyon programı öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları, Kastamonu Eğitim Dergisi, 19 (2), 427-438. Gömleksiz, M. N., Oral, B. & Bulut, İ. (2006). Ortaöğretime nitelikli öğretmen yetiştirmede tezsiz yüksek lisans uygulaması. Orta Öğretimde Yeniden Yapılanma Sempozyumu 20-22 Aralık 2004 Bildiriler Kitabı içinde (s. 545-551), Ankara: MEB Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı. Gül, İ., Bakan, S. & Ünal, A. (2014). Pedagojik formasyon uygulamasında karşılaşılan sorunlar (Ondokuzmayıs Üniversitesi örneği). 9. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, 8-10 Mayıs, Siirt. Helvacı, M. A. (2007). Öğretmenlik mesleğinin özellikleri. N. Saylan (Ed.), Eğitim bilimine giriş içinde (s. 313332). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Keser, H., Bayır, Ş. & Numanoğlu, G. (2009). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları . Uluslararası 5. Balkan Eğitim ve Bilim Kongresi, 1-3 Ekim 2009, Edirne. Okçu, V. & Çelik, H. Ç. (2009). Öğretmen adaylarının KPSS’ye ilişkin görüşlerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarına etkisi. I. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, 1-3 Mayıs 2009,
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Alca Dokuzoglu Ottewell

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Dokuzoglu Ottewell, A. (2020). The Spatial Regulation of Pupils’ Bodies to Train Turkish Nationals in Primary Schools: A Foucauldian Analysis. International Journal of Educational Research Review, 5(2), 107-117. https://doi.org/10.24331/ijere.677108
AMA Dokuzoglu Ottewell A. The Spatial Regulation of Pupils’ Bodies to Train Turkish Nationals in Primary Schools: A Foucauldian Analysis. IJERE. Mart 2020;5(2):107-117. doi:10.24331/ijere.677108
Chicago Dokuzoglu Ottewell, Alca. “The Spatial Regulation of Pupils’ Bodies to Train Turkish Nationals in Primary Schools: A Foucauldian Analysis”. International Journal of Educational Research Review 5, sy. 2 (Mart 2020): 107-17. https://doi.org/10.24331/ijere.677108.
EndNote Dokuzoglu Ottewell A (01 Mart 2020) The Spatial Regulation of Pupils’ Bodies to Train Turkish Nationals in Primary Schools: A Foucauldian Analysis. International Journal of Educational Research Review 5 2 107–117.
IEEE A. Dokuzoglu Ottewell, “The Spatial Regulation of Pupils’ Bodies to Train Turkish Nationals in Primary Schools: A Foucauldian Analysis”, IJERE, c. 5, sy. 2, ss. 107–117, 2020, doi: 10.24331/ijere.677108.
ISNAD Dokuzoglu Ottewell, Alca. “The Spatial Regulation of Pupils’ Bodies to Train Turkish Nationals in Primary Schools: A Foucauldian Analysis”. International Journal of Educational Research Review 5/2 (Mart 2020), 107-117. https://doi.org/10.24331/ijere.677108.
JAMA Dokuzoglu Ottewell A. The Spatial Regulation of Pupils’ Bodies to Train Turkish Nationals in Primary Schools: A Foucauldian Analysis. IJERE. 2020;5:107–117.
MLA Dokuzoglu Ottewell, Alca. “The Spatial Regulation of Pupils’ Bodies to Train Turkish Nationals in Primary Schools: A Foucauldian Analysis”. International Journal of Educational Research Review, c. 5, sy. 2, 2020, ss. 107-1, doi:10.24331/ijere.677108.
Vancouver Dokuzoglu Ottewell A. The Spatial Regulation of Pupils’ Bodies to Train Turkish Nationals in Primary Schools: A Foucauldian Analysis. IJERE. 2020;5(2):107-1.

International Journal of Educational Research Review (ISSN:2458-9322)
International Journal of Educational Research Review publishes scholarly articles that are of general significance to the education research community and that come from a wide range of areas. The International Journal of Educational Research Review aims to provide a forum for scholarly understanding of the field of education. Articles focus upon concepts, research, review and practices that emphasizes the intersections between education research and other fields, raises new questions, and develops innovative approaches to our understandings of pressing issues.
The range of topics covered in the International Journal of Educational Research Review include; read full aims and scope; https://www.ijere.com/page/journal-scopes
Peer Review Policy: All articles in this journal will undergo initial editor screening, rigorous double-anonymous peer review, and review by the editorial board.
Double-blind peer review
International Journal of Educational Research Review follows a double-blind reviewing procedure. This means that the author will remain anonymous to the reviewers throughout peer review. It is the responsibility of the author to anonymize the manuscript and any associated materials. read full Peer Review Policy; https://www.ijere.com/page/peer-review-policy
Ownership and management
IJERE journal is hosted by Dergipark/Tubitak. IJERE Journal is published with the support of Sakarya University Faculty of Education/TURKEY.
Governing body
Editor in Chief
Dr. Serhat Arslan, Gazi University, serhatarslan@gazi.edu.tr ,  Turkey
read full Governing body /Ownership and management/ Editorial board member ; https://www.ijere.com/page/editorial-board
Copyright and licensing
Copyright Statement
Copyright violation is an important, and possibly related, ethical issue. Authors should check their manuscripts for possible breaches of copyright law (e.g., where permissions are needed for quotations, artwork or tables taken from other publications or from other freely available sources on the Internet) and secure the necessary permissions before submission to International Journal of Educational Research Review.
read full Copyright and licensing; https://www.ijere.com/page/copyright-and-licensing-open-access-statement