Cilt: 7 Sayı: 1, 27.05.2024

Yıl: 2024

Araştırma Makalesi

Mustafa İçen
Doç. Dr. Mustafa İÇEN YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
Eğitim, Sosyal Bilgiler Eğitimi
Adem Doğan
Doç. Dr. Adem DOĞAN KAHRAMANMARAŞ SÜTÇÜ İMAM ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ Web

Lisans, yüksek lisans ve doktora derecesini Gazi üniversitesinde matematik öğretimi üzerine çalışmalarla almıştır. Milli Eğitim Bakanlığında 20 yıl Matematik öğretmenliği görevinde bulunmuştur. Bu sürenin yarısı üstün yeteneklilere matematik ve proje danışmanlıkları ile geçmiştir. Matematik eğitimi, üstün yetenekliler, temel eğitim, sınıf eğitimi, kaynaştırma eğitimi, kapsayıcı eğitim, problem çözme, matematik hikayeleri gibi alanlarda çalışmalar yapmaktadır. Şu anda Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü Sınıf Eğitiminde matematik dersleri vermektedir.

Matematik Eğitimi, Temel Eğitim, İlköğretim
Ahmet Vural
Doç. Ahmet VURAL Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi
Din, Toplum ve Kültür Araştırmaları , Tasavvuf
Bülent Özden
Doç. Dr. Bülent ÖZDEN MARMARA ÜNİVERSİTESİ Web
Temel Eğitim, Eğitim Programları ve Öğretim, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
Sosyal Bilgiler Eğitimi, Eğitim
Default avatar
Dr. Gökhan GÜÇİN Milli Eğitim Bakanlığı
Sosyal Bilgiler Eğitimi
Hasan Unal
Prof. Dr. Hasan UNAL YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
Matematik Eğitimi
Sınıfiçi Ölçme Uygulamaları, Sosyal Bilgiler Eğitimi, Eğitim
Nurdane Güler
Doç. Dr. Nurdane GÜLER KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ, İSLAMİ İLİMLER FAKÜLTESİ Web
Tefsir
2001 yılında Kırıkkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği Programını bitirdi. Aynı yıl Kırıkkale’nin Sulakyurt ilçesine sınıf öğretmeni olarak atandı. Sulakyurt’un İmamoğlu Çeşmesi ve Kırıkkale’nin Kızıldere köylerinde 17 ay öğretmenlik yaptı. 2003 yılında Kırıkkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nin açtığı sınav sonucunda İlköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği bölümüne araştırma görevlisi olarak atandı. 2005 yılında Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü’nde “Eğitim Yönetimi ve Denetimi” dalında “Yeni Öğretmenlerin Örgütsel Sosyalleşmesi” konulu yüksek lisans tezini tamamladı. 2009-2013 yılları arasında Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği bölümünde araştırma görevlisi olarak çalıştı. 2014 yılında Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü’nde Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalında “Doğrudan Öğretim Modeli ve Okuduğunu Anlama Becerilerinin Geliştirilmesi” konulu doktora tezini tamamladı. 2015 yılından beri Kırıkkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümünde Sınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalı’nda doçent olarak çalışmalarına devam etmektedir. Yazar; Türkçe öğretimi, okuma ve yazma öğretimi; okumada akıcılık ve motivasyon; okuma ve yazma güçlükleri; okuduğunu anlama becerilerinin geliştirilmesine ve değerlendirilmesine yönelik yöntemler ve uygulamalar; çocuk kitapları alanlarında çalışmakta olup bu konularla ilgili ulusal ve uluslararası yayınları bulunmaktadır.
Türkçe Eğitimi, Kapsayıcı Eğitim, Çocuk Edebiyatı , Eğitim, Sınıf Eğitimi, İlköğretim, Yaratıcı Drama Eğitimi
Yunus Gür
Doç. Yunus GÜR KİLİS 7 ARALIK ÜNİVERSİTESİ
Engelliler için Beden Eğitimi, Spor ve Fiziksel Aktivite, Egzersiz ve Spor Bilimleri
Çağrı Demirtaş
Dr. Çağrı DEMİRTAŞ Aydın Adnan Menderes Üniversitesi
Sosyal Bilgiler Eğitimi
Default avatar
Doç. Dr. Özkan ÇELİK MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ
Temel Eğitim, Değerler Eğitimi, Yaratıcı Drama Eğitimi , Sınıf Eğitimi

Uluslararası Ders Kitapları ve Eğitim Materyalleri Dergisi (IJOTEM) 2018 yılında yayın hayatına başlayan, açık erişimli, hakemli, uluslararası ve ücretsiz bir dergidir. IJOTEM Türkçe ya da İngilizce olarak ders kitapları ve her türlü eğitim materyalleri üzerine yapılan özgün, bilimsel ve akademik araştırmaları yılda iki sayı olarak yayına çıkarmaktadır. IJOTEM yayın tarihi Mayıs ve Ekim aylarıdır.

Uluslararası Ders Kitapları ve Eğitim Materyalleri Dergisi’ nin amacı eğitimin temel parçaları olan ders kitapları ve eğitim materyalleri üzerine yapılan çalışmaları yayınlayarak bilime, ders kitapları yazarlarına, ders kitaplarını ve eğitim materyallerini kullanan eğitimcilere, öğretmenlere, öğrencilere, akademisyenlere ve bu konuya ilgi duyan kişilere kaynak oluşturmaktır. Ayrıca IJOTEM yayınları ile ders kitapları ve eğitim materyalleri üzerine çalışmalarını sürdüren araştırmacıların başvurabilecekleri bir arşiv niteliğinde olmayı hedeflemektedir. 

Uluslararası Ders Kitapları ve Eğitim Materyalleri Dergisi günümüz ve geçmiş tarihlerde, bütün alanlardaki ders kitapları üzerine yapılan her türlü inceleme ve araştırmaları kapsamaktadır. IJOTEM tüm alanlardaki eğitim materyalleri üzerine yapılan her türlü araştırmayı ve ortaya çıkarılan yeni materyaller üzerine yapılan özgün araştırmaları kapsamaktadır. 

Uluslararası Ders Kitapları ve Eğitim Materyalleri Dergisine gönderilen makaleler APA 7 standartlarına uygun şekilde makale şablonunda düzenlenmiş olmalıdır.

Makale şablonuna BURADAN ulaşabilirsiniz. Yazım kuralları şablonda her bölüm için açıkça belirtilmiştir. Dergiye gönderilen makaleler şablona ve şablonda yer alan yazım kurallarına uygun olmalıdır.

Yazarların Benzerlik Raporunu, Etik Kurul Raporunu ve Telif Hakkı formunu makale gönderim aşamasında makale dosyasıyla birlikte ayrı ayrı yüklemeleri gerekmektedir.

Başlık: Her Kelimenin İlk Harfi Büyük Olacak Şekilde Makale Başlığı 16 punto Times New Roman yazı tipiyle yazılmalıdır.

Öz: Özün 250 kelimeyi geçmemesi, 11 punto ve Times New Roman yazı tipiyle şablonda ilgili alana yazılması gerekir.

Makale Türü: Makale Derleme, Araştırma Makalesi, Kitap İncelemesi şeklinde belirtilmesi gerekir.

Sorumlu Yazar İletişim Bilgileri: Şablonda belirtilen yazar bilgileri ORCID dahil eklenmelidir.

Giriş: Makale 12 punto Times New Roman yazı tipi ile yazılacaktır. Satır aralığı 1,0 olacak ve yazı iki yana yaslı olarak düzenlenecektir. Kenar boşlukları alt, sağ ve soldan 2.5, üstten ise paragraflar için 2.75 olarak ayarlanacaktır. Makalede ana başlıklar ve alt başlıklar kalın (bold) ve ortada (girintisiz) olarak yazılmalıdır. Ana ve alt başlıkların bütün harfleri büyük yazılmalıdır. Başlıklar en çok 4 düzeye kadar bölümlendirilmelidir. Ana başlıklarından önce ve sonra 1 satır boşluk bırakılmalı, alt başlıklardan önce ise 1 boşluk bırakılıp sonrasında boşluk bırakılmamalıdır. Makale APA 6 formatına göre yazılmalıdır: https://dergipark.org.tr/tr/download/journal-file/10837
Makalenin konusu, amacı, problem durumu, araştırma soruları, çalışmanın önemi, alana katkısı bu bölümde yer alır. Ayrıca alan taraması ve problem tespiti de bu kısımda yer almalıdır. Giriş kısmının uzunluğu yazara bağlıdır, fakat makalenin kabul edilebilmesi için yeterli bir giriş yazısı beklenmektedir.

Yöntem: Alt başlıktan önce bir boşluk bırakılmalı, sonrasında ise boşluk bırakılmamalıdır. Paragraflar arasında ise boşluk bırakılmamalıdır. Makale APA 6 formatına göre yazılmalıdır: https://dergipark.org.tr/tr/download/journal-file/10837 

Bulgular: Makale içindeki tüm tablo, şekil, resim ve grafikler metnin uygun yerlerinde ardışık olarak numaralandırılmış bir şekilde iki yana yaslı olarak gösterilmelidir. Tablo, şekil, resim ve grafikler APA kurallarına uygun olarak düzenlenmelidir. Her tablo, şekil, resim veya grafiğe bir başlık verilmelidir. Başlık; tablo, şekil veya grafiğin üstünde, sola dayalı, yalnızca kelimelerin baş harfleri büyük olacak şekilde ve 12 punto olarak yer almalıdır. Makale APA 6 formatına göre yazılmalıdır: https://dergipark.org.tr/tr/download/journal-file/10837 

Sonuç ve Tartışma: Makale içindeki tüm tablo, şekil, resim ve grafikler metnin uygun yerlerinde ardışık olarak numaralandırılmış bir şekilde iki yana yaslı olarak gösterilmelidir. Tablo, şekil, resim ve grafikler APA kurallarına uygun olarak düzenlenmelidir. Her tablo, şekil, resim veya grafiğe bir başlık verilmelidir. Başlık; tablo, şekil veya grafiğin üstünde, sola dayalı, yalnızca kelimelerin baş harfleri büyük olacak şekilde ve 12 punto olarak yer almalıdır. Makale APA 6 formatına göre yazılmalıdır: https://dergipark.org.tr/tr/download/journal-file/10837 

Öneriler: Makalede kullanılan her türlü kaynak kaynakça bölümünde yer almalıdır. Kullanılan kaynaklar nitelik (tez, kitap, makale, rapor vb.) yapılmaksızın yazar soyadına göre alfabetik olarak sıraya konulmalıdır. Aynı yazarın eserleri “en yeni tarihli” olandan başlanarak kaynakçaya yerleştirilmelidir. Makale APA 6 formatına göre yazılmalıdır: https://dergipark.org.tr/tr/download/journal-file/10837 

Kaynakça: APA 6 formatına göre yazılmalıdır: https://dergipark.org.tr/tr/download/journal-file/10837 

Uluslararası Ders Kitapları ve Eğitim Materyalleri Dergisi (IJOTEM) 2018 yılında yayın hayatına başlayan, açık erişimli, hakemli, uluslararası ve ücretsiz bir dergidir.

IJOTEM öncelikleri arasında yüksek yayıncılık standartlarının sağlanması yer almaktadır. Derginin bu önceliği doğrultusunda önemli bir konu olan yayın etiği, editör kurulları, hakemler ve yazarlar tarafından etik standartları karışılmaya yönelik olmalı ve yayın etiğine özen gösterilmelidir.
Etik davranış standartlarına uygunluk bu nedenle ilgili tüm taraflardan beklenmektedir: Yazarlar, Editörler, Hakemler ve Yayıncı.

1. Makale Gönderimi
Makalelerin Türkçe veya İngilizce olarak gönderimi ve takibi DergiPark sistemi https://dergipark.org.tr/tr/pub/ijotem web sayfamızdan bütün süreç elektronik olarak yapılmaktadır.

Yazarların öncelikle DergiPark sistemine araştırmacılar için web adresinden kayıt olmaları gerekmektedir. Kayıtlı olan yazarlar için Uluslararası Ders Kitapları ve Eğitim Materyalleri Dergisi Makale Gönder adımları takip edilmelidir. Yazarların makale gönderme aşamasından önce derginin ana sayfasından yer alan Amaç ve Kapsam, Araştırma ve Yayın Etiği, Yazım Kuralları, ve diğer bölümleri incelenerek dikkate alınmalıdır. Araştırmacılar makaleleri için derginin Makale Şablonunu kullanmalıdır.

2. Ön Kontrol
Makalelerin, değerlendirme aşamasına geçmeden önce yazım kuralları, benzerlik raporu, etik kurul raporu ve telif hakkı formu dosyalarının olması ve uygunluğu açısından editör kurulu tarafından incelenir. Yayın ilkeleri ve yazım kurallarına uymayan, eksik dosyası olan makaleler düzeltilmesi ve tamamlaması için Ön Kontrol aşamasında yazara iade edilir.

3. Hakem İncelemesi
Tüm dosyaları sisteme yüklenmiş olan, belirlenen yayın ilkeleri ve yazım kurallarına uygun olan makaleler ise değerlendirmek üzere editör kurulu tarafından belirlenen en az iki hakeme gönderilir. Bu süreç çift kör hakemlik olarak devam ettirilir. Süreç boyunca yazar ve hakem bilgileri her iki taraf için de gizli tutulmaktadır. Hakemler uzmanlık alanlarına göre makalelerin değerlendirilme süreci için editör kurulu tarafından seçilir. Hakem dönüşleri de değerlendirme raporları veya ilgili düzenleme dosyaları ile sistem üzerinden editöre iletilir.

Hakemlik sürecinde, yazarlar ve hakemler doğrudan iletişime geçmemekte, gerekli iletişim editörler tarafından DergiPark e-posta aracılığıyla sağlanmaktadır. Hakem raporlarının yazara, yazar düzenlemelerin hakeme iletilmesi editör kurulu tarafından gerçekleştirilir.

4. Değerlendirmeler ve Düzenleme
Hakem değerlendirmesi, editörün editoryal kararlar almasına yardımcı olur ve yazarla yapılan editoryal iletişimler yoluyla da yazara makaleyi geliştirmede yardımcı olabilir.

Bilimsel açıdan incelenen makaleler;
-Her hakem tarafından "yayımlanabilir" raporu verildiği takdirde yayımlanır.
- Hakemlerden biri "yayımlanabilir", diğeri "yayımlanamaz" raporu verdiği takdirde makale üçüncü bir hakeme gönderilir ve üçüncü hakemin raporu doğrultusunda karar verilir.
-Hakemlerin düzeltme öngörmesi halinde, makale yazara gerekli düzeltmeleri yapması için geri gönderilir. Yazar tarafından düzeltmeler en geç bir ay içinde yapılarak dergiye iletilir. Düzeltilmiş makale yeniden hakemlerce değerlendirmeye alınır. Makale değerlendirme aşamasında hakem görüşüne yazar tarafından itiraz gelmesi halinde, başka bir hakem görüşüne başvurulur.
- Hakemlerden biri veya her ikisinin de "düzeltmelerden sonra yayımlanabilir" raporu verdiği takdirde, makaleler gerekli düzenlemeler yapılmak üzere yazarlarına geri gönderilir.
İki hakemin olumlu görüşünü alan makaleler yayın kurulu kararı ile kabul edilebilirken, iki hakemin olumsuz görüş bildirdiği makaleler ise reddedilir.

5. Yayımlanma
En az iki hakemin "yayımlanabilir" görüşünü alan makaleler yayın portföyüne alınarak Yayın Kurulu’nun belirlediği sıraya göre web https://dergipark.org.tr/tr/journal/2600/dashboard sayfamızda açık erişimli olarak yayımlanır. Hakemler tarafından olumlu görüş almış olsa dahi makalelerin yayımlanması yayın kurulu kararına bağlıdır.
Uluslararası Ders Kitapları ve Eğitim Materyalleri Dergisi (IJOTEM), değerlendirilmek ve yayınlanmak üzere gönderilen tüm makaleler, özgünlük, etik durumlar ve faydalı katkılar için en az çift kör hakem incelmelerine tabi tutulur. Editör ve hakem kararları dergide makalelerin yayımlanmasında tek araç ve nihai olacaktır.

6. Makalenin Geri Çekilme Durumu
Dergimize gönderilen makaleler ön kontrol aşamasındayken yazarlar tarafından geri çekilebilir. Değerlendirme aşamasına geçmiş makalelerin geri çekilmesi mümkün değildir. 

IJOTEM açık erişimli, kör hakemlik sisteminin uygulandığı ücretsiz bir dergidir.

17394 17395 18802  189911899819047 19738209842099321032