Bu araştırmanın temel amacı, bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi bölümlerinde öğrenimlerini sürdüren
bilgisayar öğretmen adaylarının “memnuniyet düzeylerini” belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu, Karadeniz Teknik
Üniversitesi Fatih Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü’nde 2008-2009 eğitim-öğretim
yılı güz döneminde öğrenim gören 112 (68 erkek, 44 kız) öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, dört bölümden
oluşan ve araştırmacılar tarafından geliştirilen “öğrenci memnuniyet anketi” kullanılarak toplanmıştır. Ölçekten elde edilen
veriler, SPSS 17 paket programı ile analiz edilmiş. Öğrenci memnuniyeti ölçeğine verilen cevapların analizinde frekans,
yüzde çok değişkenli varyans analizi (MANOVA) uygulanmıştır. Analiz aşamasında, bütün olarak modelin geçerliliğini
ölçmek için Wilk’s Lamda değerine başvurulmuştur. Araştırmanın sonuçlarına göre; öğretmen adaylarının cinsiyet
bağımsız değişkeni açısından memnuniyetleri arasında bir farklılığın olmadığı, sınıf bağımsız değişkeni açısından ise
sadece birinci ve dördüncü sınıf öğrencilerinin üniversite ilişkin memnuniyetleri arasında (birinci sınıflar lehine) anlamlı
bir farklılık olduğu tespit edilmiştir. Alt faktörlerden ele edilen nicel ve nitel veriler ise çalışmada ayrıca sunulmuştur.
Öğrenci memnuniyeti Böte Böte öğrencilerinin beklentileri Bilişim teknolojileri öğretmen adayları
The principal aim of the present study is to determine the satisfaction level of prospective computer teachers
being educated at Computer Education and Instructional Technologies (CEIT) department. The sample group of the study
was 112 students (44 female, 68 male) registered to CEIT department at Karadeniz Technical University Fatih Faculty of
Education in fall term of 2008-2009 academic year. The data of the study were collected through “Student Satisfaction
Scale” developed by the researcher as a four-part scale. The data coming from the scale were analyzed with SPSS 17
software package. In the data analysis part, the frequencies and percentiles coming from the scale were determined and
multi-variable variance analysis (MANOVA) was conducted. Wilk’s Lambda test was also conducted in order to determine
the validity of allover model. According to the results, there was no difference between satisfaction levels depending on
gender independent variable. There was significant difference between the satisfaction scores of 1st year and 4th year
students (In favour of 1st year students). The data obtained from the sub-factors were presented in the study
student satisfaction ceit expectations of computer teacher candidates computer teacher candidates
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Haziran 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 10 Sayı: 3 |