Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Birleştirilmiş Sınıflı İlköğretim Okullarında İngilizce Öğretimi: Durum Çalışması

Yıl 2011, Cilt: 10 Sayı: 3, 1138 - 1147, 26.06.2011

Öz

Bu çalışmanın başlıca amacı, Türkiye’deki birleştirilmiş sınıflı ilköğretim okullarında görev
yapan ve İngilizce öğretmek zorunda kalan sınıf öğretmenlerinin İngilizce öğretimine uyum
sağlamalarının olası yollarını ve bu öğretmenlerin hizmet içi eğitim gereksinimlerinin araştırılmasıdır.
Bilindiği gibi, birleştirilmiş sınıflı ilköğretim okullarına İngilizce öğretmeni ataması yapılamamaktadır
ve bu nedenle bu okullarda görev yapan sınıf öğretmenleri İngilizce derslerini de yürütmek zorunda
bırakılmaktadır. Bu çalışma Türkiye’nin güneyinden benzer bir durum çalışmasının sonuçlarını
aktarmaktadır. Çalışma sonuçları, birleştirilmiş sınıflı ilköğretim okullarında görev yapan sınıf
öğretmenlerinin yeterli hizmet içi eğitim almaları koşuluyla İngilizce öğretiminde etkili
olabileceklerini göstermektedir.

Kaynakça

  • Anonymous. (1997). Super Songs: songs for very young learners. Oxford: Oxford University Press.
  • Bassey, M. (1999). Case Study Research in Educational Settings. Buckingham, UK: OUP.
  • Department for Education and Skills. (2007). Languages Review. Nottingham: DfES.
  • Driscoll, P. (1999a). Modern foreign languages in the primary school. In The Teaching of Modern Foreign Languages in the Primary School, ed. P. Driscoll and D. Frost, (pp. 9-26). London: Routledge.
  • Driscoll, P. (1999b). Teacher expertise in the primary modern foreign languages classroom. In The Teaching of Modern Foreign Languages in the Primary School, ed. P. Driscoll and D. Frost, (pp. 2749). London: Routledge.
  • Driscoll, P., J. Jones, and G. Macrory. (2004). The Provision of Foreign Language Learning for Pupils at Key Stage 2. London: DfES.
  • Edelenbos, P., R. Johnstone, and A. Kubanek. (2006). Pedagogical Principles Underlying the Teaching of Languages to Very Young Learners. Languages for the Children of Europe. Published Research, Good Practice and Main Principles. Brussels: European Commission. Education and Culture, Culture and Communication.
  • Ersoz, A. (2007). Teaching English to Young Learners. Ankara, Turkey: Kozan Ofset.
  • Eurydice. (2005). Key Data on Teaching Languages at School in Europe. Brussels: Eurydice European Unit.
  • Kirsch, C. (2008). Teaching Foreign Languages in the Primary School. London: Continuum.
  • Low, L. (1999). Policy Issues for Primary Modern Languages. In The Teaching of Modern Foreign Languages in the Primary School, ed. P. Driscoll and D. Frost, (pp. 50-65). London: Routledge.
  • Maykut, P. and Morehouse, R. (1994). Beginning Qualitative Research: a philosophical and practical guide. London: Falmer Press.
  • McKay, P. and Guse, J. (2007). Five-Minute Activities for Young Learners. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Martin, C. (1995). Games and Fun Activities. London: Centre for Information on Language Teaching and Research.
  • Miles, M.B. and A. Huberman. (1994). Qualitative Data Analysis: an expanded sourcebook. 2nd ed. Thousand Oaks, CA: Sage publications.
  • MEB. (1997). Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, İlköğretim 4. ve 5. Sınıf Yabancı Dil (İngilizce) Öğretim Programı. Tebliğler Dergisi, Ekim 1997, 2481.
  • MEB. (2006). 2005-2006 Yılı İlköğretim İstatistikleri. http://iogm.meb.gov.tr/pages.php?page=sube&id=2 (accessed February 21, 2011).
  • Mirici, İ.H. (1999). Türk Milli Eğitiminde İlköğretim 4. ve 5. Sınıflarında Uygulanmakta Olan Ingilizce Programlarına Bakış ve Öneriler. Ankara, Turkey: Milli Eğitim Bakanlığı EARGED.
  • Mirici, İ.H. (2001). Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi (İlköğretim 4. ve 5. Sınıflar Örneği). Ankara, Turkey: Gazi Kitapevi.
  • Muir, J. (1999). Classroom Connections. In The Teaching of Modern Foreign Languages in the Primary School, ed. P. Driscoll and D. Frost, (pp. 99-113). London: Routledge.
  • Satchwell, P. (1999). Teaching in the target language. In The Teaching of Modern Foreign Languages in the Primary School, ed. P. Driscoll and D. Frost, (pp. 88-98). London: Routledge.
  • Şevik, M. (2007). Öğretmen Adaylarinin Yabanci Dil Derslerindeki Farkliliklari Ve Başari Düzeylerinin Saptanmasi: Burdur Eğitim Fakültesi Örneği. Milli Eğitim Dergisi, 35/173, 193-209.
  • Sharpe, K. (1991). Primary French: More Phoenix than Dodo Now. Education, 19/1, 3-13.
  • Sharpe, K. (1992). Communication, culture, context, confidence: The four ‘c’s of primary modern language teaching. Language Learning Journal, 6, 13-15.
  • Sharpe, K. (2001). Modern Foreign Languages in the Primary School: the what, why and how of early MFL teaching. London: Kogan Page.
  • Slattery, M. and J. Willis. (2001). English for Primary Teachers: a handbook of activities and classroom language. Oxford: Oxford University Press.
  • Stake, R.E. (1985). Case Study. In World Yearbook of Education 1985: research, policy and practice, ed. J. Nisbet, et al. London: Kogan Page.
  • Stake, R.E. (1995). The Art of Case Study Research. Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
  • Yin, R.K. (1994). Case Study Research. Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
  • Yüksek Öğretim Kurulu. (2006). Eğitim Fakültelerinde Uygulanacak Yeni Programlar Hakkında Açıklama. http:www.yok.gov.tregitimogretmenprogramlar_aciklama.doc (accessed March 15, 2011).

Teaching English in Unified-Classroom Primary Schools: A Case Study

Yıl 2011, Cilt: 10 Sayı: 3, 1138 - 1147, 26.06.2011

Öz

The key aim of this study was to explore the possible ways of integrating generalist primary
school teachers who have to teach English in unified-classroom primary schools in Turkey and their in-service
training needs. Due to teacher recruitment politics carried out in Turkey, English language teachers cannot be
appointed to unified-classroom primary schools and as a consequence the generalist primary school teachers in
these schools are abandoned in their struggle with the teaching of English. This paper reports one such case from
the South of Turkey. The findings of the study suggest that generalist primary school teachers working in
unified-classroom primary schools may actually be effective participants in fostering foreign language skills of
young learners on condition that they are provided with sufficient in-service training.

Kaynakça

  • Anonymous. (1997). Super Songs: songs for very young learners. Oxford: Oxford University Press.
  • Bassey, M. (1999). Case Study Research in Educational Settings. Buckingham, UK: OUP.
  • Department for Education and Skills. (2007). Languages Review. Nottingham: DfES.
  • Driscoll, P. (1999a). Modern foreign languages in the primary school. In The Teaching of Modern Foreign Languages in the Primary School, ed. P. Driscoll and D. Frost, (pp. 9-26). London: Routledge.
  • Driscoll, P. (1999b). Teacher expertise in the primary modern foreign languages classroom. In The Teaching of Modern Foreign Languages in the Primary School, ed. P. Driscoll and D. Frost, (pp. 2749). London: Routledge.
  • Driscoll, P., J. Jones, and G. Macrory. (2004). The Provision of Foreign Language Learning for Pupils at Key Stage 2. London: DfES.
  • Edelenbos, P., R. Johnstone, and A. Kubanek. (2006). Pedagogical Principles Underlying the Teaching of Languages to Very Young Learners. Languages for the Children of Europe. Published Research, Good Practice and Main Principles. Brussels: European Commission. Education and Culture, Culture and Communication.
  • Ersoz, A. (2007). Teaching English to Young Learners. Ankara, Turkey: Kozan Ofset.
  • Eurydice. (2005). Key Data on Teaching Languages at School in Europe. Brussels: Eurydice European Unit.
  • Kirsch, C. (2008). Teaching Foreign Languages in the Primary School. London: Continuum.
  • Low, L. (1999). Policy Issues for Primary Modern Languages. In The Teaching of Modern Foreign Languages in the Primary School, ed. P. Driscoll and D. Frost, (pp. 50-65). London: Routledge.
  • Maykut, P. and Morehouse, R. (1994). Beginning Qualitative Research: a philosophical and practical guide. London: Falmer Press.
  • McKay, P. and Guse, J. (2007). Five-Minute Activities for Young Learners. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Martin, C. (1995). Games and Fun Activities. London: Centre for Information on Language Teaching and Research.
  • Miles, M.B. and A. Huberman. (1994). Qualitative Data Analysis: an expanded sourcebook. 2nd ed. Thousand Oaks, CA: Sage publications.
  • MEB. (1997). Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, İlköğretim 4. ve 5. Sınıf Yabancı Dil (İngilizce) Öğretim Programı. Tebliğler Dergisi, Ekim 1997, 2481.
  • MEB. (2006). 2005-2006 Yılı İlköğretim İstatistikleri. http://iogm.meb.gov.tr/pages.php?page=sube&id=2 (accessed February 21, 2011).
  • Mirici, İ.H. (1999). Türk Milli Eğitiminde İlköğretim 4. ve 5. Sınıflarında Uygulanmakta Olan Ingilizce Programlarına Bakış ve Öneriler. Ankara, Turkey: Milli Eğitim Bakanlığı EARGED.
  • Mirici, İ.H. (2001). Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi (İlköğretim 4. ve 5. Sınıflar Örneği). Ankara, Turkey: Gazi Kitapevi.
  • Muir, J. (1999). Classroom Connections. In The Teaching of Modern Foreign Languages in the Primary School, ed. P. Driscoll and D. Frost, (pp. 99-113). London: Routledge.
  • Satchwell, P. (1999). Teaching in the target language. In The Teaching of Modern Foreign Languages in the Primary School, ed. P. Driscoll and D. Frost, (pp. 88-98). London: Routledge.
  • Şevik, M. (2007). Öğretmen Adaylarinin Yabanci Dil Derslerindeki Farkliliklari Ve Başari Düzeylerinin Saptanmasi: Burdur Eğitim Fakültesi Örneği. Milli Eğitim Dergisi, 35/173, 193-209.
  • Sharpe, K. (1991). Primary French: More Phoenix than Dodo Now. Education, 19/1, 3-13.
  • Sharpe, K. (1992). Communication, culture, context, confidence: The four ‘c’s of primary modern language teaching. Language Learning Journal, 6, 13-15.
  • Sharpe, K. (2001). Modern Foreign Languages in the Primary School: the what, why and how of early MFL teaching. London: Kogan Page.
  • Slattery, M. and J. Willis. (2001). English for Primary Teachers: a handbook of activities and classroom language. Oxford: Oxford University Press.
  • Stake, R.E. (1985). Case Study. In World Yearbook of Education 1985: research, policy and practice, ed. J. Nisbet, et al. London: Kogan Page.
  • Stake, R.E. (1995). The Art of Case Study Research. Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
  • Yin, R.K. (1994). Case Study Research. Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
  • Yüksek Öğretim Kurulu. (2006). Eğitim Fakültelerinde Uygulanacak Yeni Programlar Hakkında Açıklama. http:www.yok.gov.tregitimogretmenprogramlar_aciklama.doc (accessed March 15, 2011).
Toplam 30 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mustafa Şevik

Yayımlanma Tarihi 26 Haziran 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 10 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Şevik, M. (2011). Birleştirilmiş Sınıflı İlköğretim Okullarında İngilizce Öğretimi: Durum Çalışması. İlköğretim Online, 10(3), 1138-1147.
AMA Şevik M. Birleştirilmiş Sınıflı İlköğretim Okullarında İngilizce Öğretimi: Durum Çalışması. İOO. Eylül 2011;10(3):1138-1147.
Chicago Şevik, Mustafa. “Birleştirilmiş Sınıflı İlköğretim Okullarında İngilizce Öğretimi: Durum Çalışması”. İlköğretim Online 10, sy. 3 (Eylül 2011): 1138-47.
EndNote Şevik M (01 Eylül 2011) Birleştirilmiş Sınıflı İlköğretim Okullarında İngilizce Öğretimi: Durum Çalışması. İlköğretim Online 10 3 1138–1147.
IEEE M. Şevik, “Birleştirilmiş Sınıflı İlköğretim Okullarında İngilizce Öğretimi: Durum Çalışması”, İOO, c. 10, sy. 3, ss. 1138–1147, 2011.
ISNAD Şevik, Mustafa. “Birleştirilmiş Sınıflı İlköğretim Okullarında İngilizce Öğretimi: Durum Çalışması”. İlköğretim Online 10/3 (Eylül 2011), 1138-1147.
JAMA Şevik M. Birleştirilmiş Sınıflı İlköğretim Okullarında İngilizce Öğretimi: Durum Çalışması. İOO. 2011;10:1138–1147.
MLA Şevik, Mustafa. “Birleştirilmiş Sınıflı İlköğretim Okullarında İngilizce Öğretimi: Durum Çalışması”. İlköğretim Online, c. 10, sy. 3, 2011, ss. 1138-47.
Vancouver Şevik M. Birleştirilmiş Sınıflı İlköğretim Okullarında İngilizce Öğretimi: Durum Çalışması. İOO. 2011;10(3):1138-47.