-
Bu çalışmanın amacı ilköğretim matematik öğretmenlerinin matematik programında yer alan ölçme araçları hakkındaki bilgi düzeylerini ve bu ölçme araçlarını kullanma sıklıklarını karşılaştırmak, öğretmenlerin ölçme araçları hakkındaki bilgi düzeylerinin ve bu ölçme araçlarını kullanma sıklıklarının hizmet sürelerine göre farklılığını incelemektir. Araştırmanın örneklemini Afyonkarahisar merkez ve ilçelerindeki ilköğretim okullarında görev yapan 131 matematik öğretmeni oluşturmuştur. Veriler matematik öğretmenlerinin ölçme araçları hakkındaki bilgi düzeylerini belirlemek amacıyla kullanılan Ölçme Araçları Hakkında Öğretmen Görüş Anketi-I ve öğretmenlerin ölçme araçlarını kullanma sıklıklarını belirlemek amacıyla kullanılan Ölçme Araçları Hakkında Öğretmen Görüş Anketi-II olmak üzere iki ölçme aracı kullanılarak toplanmıştır. Elde edilen verilerin analizinde betimsel istatistik, tek yönlü varyans analizi ve Pearson Momentler Çarpımı Katsayı analizi kullanılmıştır. Araştırma bulgularından aşağıdaki sonuçlara ulaşılmıştır: İlköğretim matematik öğretmenlerinin ölçme araçlarının genelindeki bilgi düzeylerinin, ödev türü ve klasik ölçme araçlarındaki bilgi düzeylerinin çok iyi olduğu, alternatif ölçme araçlarındaki bilgi düzeylerinin ise iyi olduğu tespit edilmiştir. Öğretmenlerin ölçme araçları hakkındaki bilgi düzeylerinde hizmet sürelerine göre istatistiksel olarak anlamlı farklılık olduğu, öğretmenlerin hizmet süreleri arttıkça ölçme araçları hakkındaki bilgi düzeylerinin azaldığı görülmüştür. Ayrıca, öğretmenlerin ölçme araçlarının genelini, ödev türü ve klasik ölçme araçlarını çoğu zaman, alternatif ölçme araçlarını ise kısmen kullandıkları tespit edilmiştir. Ölçme araçlarının kullanılma sıklığında ise sadece klasik ölçme araçlarında öğretmenlerin hizmet sürelerine göre istatistiksel olarak anlamlı farklılık olduğu, öğretmenlerin hizmet süresi arttıkça ölçme araçlarını kullanma sıklıklarının azaldığı belirlenmiştir. Diğer taraftan, öğretmenlerin ölçme araçları hakkındaki bilgi düzeyleri ile bu ölçme araçlarını kullanma sıklıkları arasında pozitif, orta düzeyde bir ilişki olduğu tespit edilmiştir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 10 Sayı: 2 |