BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2015, Cilt: 14 Sayı: 3, 914 - 933, 04.03.2015
https://doi.org/10.17051/io.2015.22900

Öz

Purpose and Significance: The main objective of this research is to determine the competency of primary school teachers in alternative assessment and evaluation. In order to achieve this main objective following research questions were investigated: 1. Which alternative assessment techniques are used by primary school teachers? 2. In which capacity do primary school teachers implement performance indicators of alternative assessment in their classrooms? 3. How do primary school teachers implement the performance indicators for the competency area of monitoring and evaluating students learning and development? 4. What are primary school teachers’ self efficacy beliefs about their competency of alternative assessment and evaluation? Methods: This research was designed as a qualitative case study. In case studies, researchers examine a particular cluster in the universe in depth in order to establish relations within itself and the environment and to reacha judgment about these clusters of (Karasar, 2005). Research was carried out with nine primary school teachers working in three different schools at 2011-2012 academic year in Maltepe and Sultanbeyli district of Istanbul province. Participants were determined by criterion sampling which is among purposive sampling methods

Kaynakça

  • Akçamete, A. G. (2005). Açılış konuşması: Öğretmen yetiştirmede kalite sorunlar çalıştayı (s:8). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi. Ankara: Tekışık Eğitim Araştırma Geliştirme Vakfı.
  • Akata, A. (2007). Türkçe programıyla ilgili ölçme ve değerlendirme sürecinin işlevselliği üzerine bir araştırma (Tekirdağ ili örneği). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Algan, S. (2008). İlköğretim 6 ve 7. sınıf sosyal bilgiler dersi öğretim programının ölçme ve değerlendirme öğesinin öğretmen görüşleri açısından incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Alıcı, A. (2010). Öğrenci Performansının Değerlendirilmesinde Kullanılan Diğer Ölçme Araç ve Yöntemleri. S. Tekindal (Ed.), Eğitimde ölçme ve değerlendirme (s.127–168) (2. baskı). Ankara: Pegem A Akademi.
  • Arda, D. (2009). İlköğretim sınıf öğretmenlerinin 2005 öğretim programı ekseninde ölçme ve değerlendirme alanındaki yeterlilik ve görüşlerinin incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Ataman, M. (2007). Benzeşen ve ayrışan yönleriyle 1998 ve 2004 ilköğretim sosyal bilgiler öğretim programlarında (4–5. sınıflar) ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri ve bunlara ilişkin öğretmen görüşleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Atılgan, H. (2009). Değerlendirme ve Not Verme. H. Atılgan (Ed.), Eğitimde ölçme ve değerlendirme (s.349-395) (4. baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Bahar, M., Nartgün, Z., Durmuş, S. ve Bıçak, B. (2009). Geleneksel-tamamlayıcı ölçme ve değerlendirme teknikleri öğretmen el kitabı (3. baskı). Ankara: Pegem A Akademi.
  • Bal, A. P. (2009). İlköğretim beşinci sınıf matematik öğretiminde uygulanan ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarının öğretmen ve öğrenci görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Birgin, O. (2010). 4–5. sınıf matematik öğretim programında öngörülen ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarının öğretmenler tarafından uygulanabilirliği. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Birgin, O. ve Gürbüz, R. (2008). Sınıf öğretmeni adaylarının ölçme ve değerlendirme konusundaki bilgi düzeylerinin incelenmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20, 163-179.
  • Çakan, M. (2004). Öğretmenlerin ölçme-değerlendirme uygulamaları ve yeterlik düzeyleri: ilk ve ortaöğretim. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 37, (2), 99-114
  • Çalışkan, İ. (2009). Fen ve teknoloji öğretmen adaylarının tamamlayıcı ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını kullanma becerileri ile fen ve teknoloji öğretmen ve öğretmen adaylarının bu yaklaşımlarla ilgili görüşleri hakkında durum belirleme çalışması Ankara ili ve Hacettepe üniversitesi örneği. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Çepni, S. (2009). Performansların Değerlendirilmesi. E. Karip (Ed.), Ölçme ve değerlendirme (s. 233-292) (2. baskı). Ankara: Pegem A Akademi.
  • Çiftçi, S. (2010). İlköğretim birinci kademe 4. ve 5. sınıf öğretmenlerinin performans görevlerine ilişkin görüşleri. İlköğretim Online, 9 (3), 934-951. http://ilkogretim-online.org.tr/vol9say3/v9s3m9.pdf adresinden 24.11.2012 tarihinde indirilmiştir.
  • Duban, N. ve Küçükyılmaz, E. A. (2008). Sınıf öğretmeni adaylarının alternatif ölçme-değerlendirme yöntem ve tekniklerinin uygulama okullarında kullanımına ilişkin görüşleri. İlköğretim Online, 7(3), 769-784.
  • Eğitim Reformu Girişimi (2005). Yeni Öğretim Programlarını İnceleme ve Değerlendirme Raporu. http://ilkogretim-online.org.tr/vol5say1/yenimufredat_raporu[1].pdf adresinden 16.04.2013 tarihinde indirilmiştir.
  • Ekiz, D. (2004). Eğitim dünyasının nitel araştırma paradigmasıyla incelenmesi: Doğal ya da yapay. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(2), 415-439.
  • Ersoy, E. (2008). İlköğretim birinci kademe fen ve teknoloji dersindeki ölçme ve değerlendirme uygulamasının değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Çanakkale 18 Mart Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Evin Gencel, İ. ve Özbaşı, D. (2013). Öğretmen adaylarının ölçme ve değerlendirme alanına yönelik yeterlik algılarının incelenmesi. İlköğretim Online. 12 (1), 190-201. http://ilkogretim-online.org.tr/vol12say1/v12s1m14.pdf adresinden 20.04.2013 tarihinde indirilmiştir.
  • Gelbal, S. ve Kelecioğlu, H. (2007). Öğretmenlerin ölçme ve değerlendirme yöntemleri hakkındaki yeterlik algıları ve karşılaştıkları sorunlar. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal of Education) 33, 135-145
  • Genç, N. (2008). Beden eğitimi öğretmenlerinin ölçme-değerlendirme uygulamaları ve yeterlik algıları. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Glesne, C. (2012). Nitel araştırmaya giriş (A. Ersoy ve P. Yalçınoğlu, Çev. Ed.) Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Gök, B. ve Şahin, A. E. (2009). İlköğretim 4. ve 5. sınıf öğretmenlerinin değerlendirme araçlarını çoklu kullanımı ve yeterlik düzeyleri. Eğitim ve Bilim, 34 (153) 127-143.
  • Güneş, A. (2007). Sınıf öğretmenlerinin kendi algılarına göre ölçme ve değerlendirme yeterlikleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Karahan, U. (2007). Alternatif ölçme değerlendirme metotlarından grid, tanılayıcı dallanmış ağaç ve kavram haritalarının biyoloji öğretiminde kullanılması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel araştırma yöntemi (15. baskı). Ankara: Nobel Yayın
  • Kazu, H. ve Aslan, S. (2013). 2004 ilköğretim programının “ölçme-değerlendirme” boyutu ile ilgili yapılan araştırmaların değerlendirilmesi. İlköğretim Online, 12 (1), 87-108. http://ilkogretim-online.org.tr/vol12say1/v12s1m7.pdf adresinden 20.04.2013 tarihinde indirilmiştir.
  • Kırık, M.Y. (2008). Yabancı dil olarak İngilizce öğretmenlerinin ölçme ve değerlendirme bağlamında tutum ve yaklaşımları. Yayınlanmamış Doktora Tezi. İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kilmen, S., Kösterelioğlu, M. ve Kösterelioğlu İ. (2007). Öğretmen adaylarının ölçme değerlendirme araç ve yaklaşımlarına ilişkin yeterlik algıları. AİBÜ, Eğitim Fakültesi Dergisi, 7 (1), 129-140
  • Lock, C. ve Munby, H. (2000). Changing assessment practices in the classroom: A study of one teacher’s cahallenge. The Alberta Journal of Educational Research, 16 (3), 267-279
  • Mamur, N. (2009). Anadolu güzel sanatlar lisesi resim bölümü öğrencilerinin sanatsal yeterliliğini ölçme ve değerlendirmede eğitsel gelişim dosyasının (portfolyo) rolü. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Maral, D. Y. (2009). Sınıf öğretmenlerinin ölçme değerlendirme yeterlik düzeyleri ve hizmet içi eğitim gereksinimleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • McMillan, J. H. (2007). Classroom assessment: principles and practice for effective standart-based instruction (Fourth edition). Boston: Pearson Education.
  • MEB (2004). Ortaöğretim Kurumları Sınıf Geçme Yönetmeliği. Tebliğler Dergisi, (2567). http://mevzuat.meb.gov.tr/html/25664_0.html adresinden 07.03.2013 tarihinde indirilmiştir
  • MEB (2005). İlköğretim Okulu Ders Programları ve Öğretim Kılavuzları. Erzurum: Yakutiye Yayıncılık
  • MEB (2008). Öğretmen Yeterlikleri, Öğretmenlik Mesleği Genel Ve Özel Alan Yeterlikleri Kitabı. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü Basımevi.
  • MEB (2011). Eğitim kurumları müdür başyardımcılığı ve müdür yardımcılığı/müdürlük seçme sınavı başvuru kılavuzu. http://egitek.meb.gov.tr/Sinavlar/Klavuz/2011/EgitimKurm_MudurYrdSe.pdf. adresinden 07.03.2013 tarihinde indirilmiştir.
  • MEB (2012). İlköğretim Kurumları Yönetmeliği. http://mevzuat.meb.gov.tr/html/225_0.html adresinden 06.08.2012 tarihinde indirilmiştir
  • Metin, M. ve Birişçi, S. (2011). Farklı branşlardaki ilköğretim öğretmenlerinin alternatif durum belirleme hakkındaki düşünceleri. Eğitim ve Bilim, 36 (159), 141-154
  • Nash, L. E. (1993). What they know vs. what they show: An investigation of teachers' practices and perceptions regarding student assessment. Georgia State University). ProQuest Dissertations and Theses, , 234-234 p. http://search.proquest.com/docview/304059633?accountid=12251.(304059633)adresinden 16.04.2013 tarihinde indirilmiştir.
  • Neuman Lentz, D. L. (1997). The assessment, grading and reporting practices of selected elementary school teachers and principals. The University of Texas at Austin). ProQuest Dissertations and Theses, , 524-524 p. http://search.proquest.com/docview/304375083?accountid=12251. (304375083). adresinden 14.03.2013 tarihinde indirilmiştir.
  • Okur, M. (2008). 4. ve 5. sınıf öğretmenlerinin fen ve teknoloji dersinde kullanılan alternatif ölçme ve değerlendirme tekniklerine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Orhan, A. T. (2007). Fen eğitiminde alternatif ölçme ve değerlendirme yöntemlerinin ilköğretim öğretmen adayı, öğretmen ve öğrenci boyutu dikkate alınarak incelenmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Pınarbaşı, D. (2007). 4. ve 5. sınıflarda eski ve yeni öğretim programına göre okutulan sosyal bilgiler ders kitaplarındaki coğrafya ünitelerine ilişkin ölçme ve değerlendirme çalışmalarının öğretmen görüşlerine göre analizi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Tabak, R. (2007). İlköğretim 5. sınıf fen ve teknoloji ders programının öğrenme –öğretme ve ölçme değerlendirme yaklaşımları kapsamında incelenmesi ( Muğla ili örneği). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Muğla Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • TED (2009). Öğretmen yeterlikleri. Ankara: Adım Okan Matbaacılık Basım Yayın Tanıtım Organizasyon.
  • Torçuk, F. Ç. (2008). 2006-2007 eğitim öğretim yılı ilköğretim 6. sınıf matematik dersi öğretim programının “ölçme ve değerlendirme” boyutunun uygulanma düzeyinin incelenmesi (Muğla ili örneği). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Ural, A. ve Kılıç, İ. (2006). Bilimsel Araştırma Süreci ve SPSS ile Veri Analizi. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Uysal, K. (2008). Öğrencilerin ölçme değerlendirme sürecine katılması: akran değerlendirme ve öz değerlendirme. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Ünsal, H. (2013). Yeni öğretim programlarının uygulanmasına ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşleri. İlköğretim Online, 12(3), 635-658. http://ilkogretim-online.org.tr/upcoming.html adresinden 20.04.2013 tarihinde indirilmiştir.
  • Watt, H. M. G. (2005). Attitudes to the use of alternative assessment methods in mathematics: A study with secondary mathematics teachers in Sydney, Australia. Educational Studies in Mathematics. 58, 21–44
  • Webb, D. C. (2001). Instructionally embedded assessment practices of two middle grades mathematics teachers. The University of Wisconsin - Madison). ProQuest Dissertations and Theses, , 214-214 p. http://search.proquest.com/docview/250071932?accountid=12251. (250071932). adresinden 23.03.2013 tarihinde indirilmiştir.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (8. baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.

Sınıf Öğretmenlerinin Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Yeterliklerinin Belirlenmesi

Yıl 2015, Cilt: 14 Sayı: 3, 914 - 933, 04.03.2015
https://doi.org/10.17051/io.2015.22900

Öz

Sınıf öğretmenlerinin alternatif ölçme ve değerlendirme yeterliklerini belirlemek amacıyla öğretmenlerin alternatif ölçme ve değerlendirme teknikleri ile ilgili öz yeterlik algıları ve sınıf içinde bu teknikleri kullanma durumları MEB tarafından belirlenen yeterlik performans göstergeleri çerçevesinde incelenmiştir. Nitel araştırma desenlerinden durum çalışmasının kullanıldığı araştırmada amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme tekniği ile belirlenen 9 katılımcıdan veriler toplanmıştır. İstanbul ilinde 3 farklı okulda sınıf öğretmeni olarak görev yapan 9 katılımcı ile birebir görüşmeler yapılmış ve sınıflarında sınıf içi gözlemler gerçekleştirilmiştir. Sonuç olarak; sınıf öğretmenlerinin en fazla performans değerlendirme, portfolyo, proje ve öz değerlendirme tekniklerini uyguladıkları, uygulanan tekniklerin performans göstergelerinde en sık geri bildirimde bulunmanın olduğu, MEB’in belirlemiş olduğu yeterlik alanında 24 performans göstergesinden ortalama 13.4’ünün uygulandığı ve sınıf öğretmenlerinin alternatif ölçme ve değerlendirmede yetersiz oldukları belirlenmiştir.

Kaynakça

  • Akçamete, A. G. (2005). Açılış konuşması: Öğretmen yetiştirmede kalite sorunlar çalıştayı (s:8). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi. Ankara: Tekışık Eğitim Araştırma Geliştirme Vakfı.
  • Akata, A. (2007). Türkçe programıyla ilgili ölçme ve değerlendirme sürecinin işlevselliği üzerine bir araştırma (Tekirdağ ili örneği). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Algan, S. (2008). İlköğretim 6 ve 7. sınıf sosyal bilgiler dersi öğretim programının ölçme ve değerlendirme öğesinin öğretmen görüşleri açısından incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Alıcı, A. (2010). Öğrenci Performansının Değerlendirilmesinde Kullanılan Diğer Ölçme Araç ve Yöntemleri. S. Tekindal (Ed.), Eğitimde ölçme ve değerlendirme (s.127–168) (2. baskı). Ankara: Pegem A Akademi.
  • Arda, D. (2009). İlköğretim sınıf öğretmenlerinin 2005 öğretim programı ekseninde ölçme ve değerlendirme alanındaki yeterlilik ve görüşlerinin incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Ataman, M. (2007). Benzeşen ve ayrışan yönleriyle 1998 ve 2004 ilköğretim sosyal bilgiler öğretim programlarında (4–5. sınıflar) ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri ve bunlara ilişkin öğretmen görüşleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Atılgan, H. (2009). Değerlendirme ve Not Verme. H. Atılgan (Ed.), Eğitimde ölçme ve değerlendirme (s.349-395) (4. baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Bahar, M., Nartgün, Z., Durmuş, S. ve Bıçak, B. (2009). Geleneksel-tamamlayıcı ölçme ve değerlendirme teknikleri öğretmen el kitabı (3. baskı). Ankara: Pegem A Akademi.
  • Bal, A. P. (2009). İlköğretim beşinci sınıf matematik öğretiminde uygulanan ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarının öğretmen ve öğrenci görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Birgin, O. (2010). 4–5. sınıf matematik öğretim programında öngörülen ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarının öğretmenler tarafından uygulanabilirliği. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Birgin, O. ve Gürbüz, R. (2008). Sınıf öğretmeni adaylarının ölçme ve değerlendirme konusundaki bilgi düzeylerinin incelenmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20, 163-179.
  • Çakan, M. (2004). Öğretmenlerin ölçme-değerlendirme uygulamaları ve yeterlik düzeyleri: ilk ve ortaöğretim. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 37, (2), 99-114
  • Çalışkan, İ. (2009). Fen ve teknoloji öğretmen adaylarının tamamlayıcı ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını kullanma becerileri ile fen ve teknoloji öğretmen ve öğretmen adaylarının bu yaklaşımlarla ilgili görüşleri hakkında durum belirleme çalışması Ankara ili ve Hacettepe üniversitesi örneği. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Çepni, S. (2009). Performansların Değerlendirilmesi. E. Karip (Ed.), Ölçme ve değerlendirme (s. 233-292) (2. baskı). Ankara: Pegem A Akademi.
  • Çiftçi, S. (2010). İlköğretim birinci kademe 4. ve 5. sınıf öğretmenlerinin performans görevlerine ilişkin görüşleri. İlköğretim Online, 9 (3), 934-951. http://ilkogretim-online.org.tr/vol9say3/v9s3m9.pdf adresinden 24.11.2012 tarihinde indirilmiştir.
  • Duban, N. ve Küçükyılmaz, E. A. (2008). Sınıf öğretmeni adaylarının alternatif ölçme-değerlendirme yöntem ve tekniklerinin uygulama okullarında kullanımına ilişkin görüşleri. İlköğretim Online, 7(3), 769-784.
  • Eğitim Reformu Girişimi (2005). Yeni Öğretim Programlarını İnceleme ve Değerlendirme Raporu. http://ilkogretim-online.org.tr/vol5say1/yenimufredat_raporu[1].pdf adresinden 16.04.2013 tarihinde indirilmiştir.
  • Ekiz, D. (2004). Eğitim dünyasının nitel araştırma paradigmasıyla incelenmesi: Doğal ya da yapay. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(2), 415-439.
  • Ersoy, E. (2008). İlköğretim birinci kademe fen ve teknoloji dersindeki ölçme ve değerlendirme uygulamasının değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Çanakkale 18 Mart Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Evin Gencel, İ. ve Özbaşı, D. (2013). Öğretmen adaylarının ölçme ve değerlendirme alanına yönelik yeterlik algılarının incelenmesi. İlköğretim Online. 12 (1), 190-201. http://ilkogretim-online.org.tr/vol12say1/v12s1m14.pdf adresinden 20.04.2013 tarihinde indirilmiştir.
  • Gelbal, S. ve Kelecioğlu, H. (2007). Öğretmenlerin ölçme ve değerlendirme yöntemleri hakkındaki yeterlik algıları ve karşılaştıkları sorunlar. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal of Education) 33, 135-145
  • Genç, N. (2008). Beden eğitimi öğretmenlerinin ölçme-değerlendirme uygulamaları ve yeterlik algıları. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Glesne, C. (2012). Nitel araştırmaya giriş (A. Ersoy ve P. Yalçınoğlu, Çev. Ed.) Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Gök, B. ve Şahin, A. E. (2009). İlköğretim 4. ve 5. sınıf öğretmenlerinin değerlendirme araçlarını çoklu kullanımı ve yeterlik düzeyleri. Eğitim ve Bilim, 34 (153) 127-143.
  • Güneş, A. (2007). Sınıf öğretmenlerinin kendi algılarına göre ölçme ve değerlendirme yeterlikleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Karahan, U. (2007). Alternatif ölçme değerlendirme metotlarından grid, tanılayıcı dallanmış ağaç ve kavram haritalarının biyoloji öğretiminde kullanılması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel araştırma yöntemi (15. baskı). Ankara: Nobel Yayın
  • Kazu, H. ve Aslan, S. (2013). 2004 ilköğretim programının “ölçme-değerlendirme” boyutu ile ilgili yapılan araştırmaların değerlendirilmesi. İlköğretim Online, 12 (1), 87-108. http://ilkogretim-online.org.tr/vol12say1/v12s1m7.pdf adresinden 20.04.2013 tarihinde indirilmiştir.
  • Kırık, M.Y. (2008). Yabancı dil olarak İngilizce öğretmenlerinin ölçme ve değerlendirme bağlamında tutum ve yaklaşımları. Yayınlanmamış Doktora Tezi. İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kilmen, S., Kösterelioğlu, M. ve Kösterelioğlu İ. (2007). Öğretmen adaylarının ölçme değerlendirme araç ve yaklaşımlarına ilişkin yeterlik algıları. AİBÜ, Eğitim Fakültesi Dergisi, 7 (1), 129-140
  • Lock, C. ve Munby, H. (2000). Changing assessment practices in the classroom: A study of one teacher’s cahallenge. The Alberta Journal of Educational Research, 16 (3), 267-279
  • Mamur, N. (2009). Anadolu güzel sanatlar lisesi resim bölümü öğrencilerinin sanatsal yeterliliğini ölçme ve değerlendirmede eğitsel gelişim dosyasının (portfolyo) rolü. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Maral, D. Y. (2009). Sınıf öğretmenlerinin ölçme değerlendirme yeterlik düzeyleri ve hizmet içi eğitim gereksinimleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • McMillan, J. H. (2007). Classroom assessment: principles and practice for effective standart-based instruction (Fourth edition). Boston: Pearson Education.
  • MEB (2004). Ortaöğretim Kurumları Sınıf Geçme Yönetmeliği. Tebliğler Dergisi, (2567). http://mevzuat.meb.gov.tr/html/25664_0.html adresinden 07.03.2013 tarihinde indirilmiştir
  • MEB (2005). İlköğretim Okulu Ders Programları ve Öğretim Kılavuzları. Erzurum: Yakutiye Yayıncılık
  • MEB (2008). Öğretmen Yeterlikleri, Öğretmenlik Mesleği Genel Ve Özel Alan Yeterlikleri Kitabı. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü Basımevi.
  • MEB (2011). Eğitim kurumları müdür başyardımcılığı ve müdür yardımcılığı/müdürlük seçme sınavı başvuru kılavuzu. http://egitek.meb.gov.tr/Sinavlar/Klavuz/2011/EgitimKurm_MudurYrdSe.pdf. adresinden 07.03.2013 tarihinde indirilmiştir.
  • MEB (2012). İlköğretim Kurumları Yönetmeliği. http://mevzuat.meb.gov.tr/html/225_0.html adresinden 06.08.2012 tarihinde indirilmiştir
  • Metin, M. ve Birişçi, S. (2011). Farklı branşlardaki ilköğretim öğretmenlerinin alternatif durum belirleme hakkındaki düşünceleri. Eğitim ve Bilim, 36 (159), 141-154
  • Nash, L. E. (1993). What they know vs. what they show: An investigation of teachers' practices and perceptions regarding student assessment. Georgia State University). ProQuest Dissertations and Theses, , 234-234 p. http://search.proquest.com/docview/304059633?accountid=12251.(304059633)adresinden 16.04.2013 tarihinde indirilmiştir.
  • Neuman Lentz, D. L. (1997). The assessment, grading and reporting practices of selected elementary school teachers and principals. The University of Texas at Austin). ProQuest Dissertations and Theses, , 524-524 p. http://search.proquest.com/docview/304375083?accountid=12251. (304375083). adresinden 14.03.2013 tarihinde indirilmiştir.
  • Okur, M. (2008). 4. ve 5. sınıf öğretmenlerinin fen ve teknoloji dersinde kullanılan alternatif ölçme ve değerlendirme tekniklerine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Orhan, A. T. (2007). Fen eğitiminde alternatif ölçme ve değerlendirme yöntemlerinin ilköğretim öğretmen adayı, öğretmen ve öğrenci boyutu dikkate alınarak incelenmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Pınarbaşı, D. (2007). 4. ve 5. sınıflarda eski ve yeni öğretim programına göre okutulan sosyal bilgiler ders kitaplarındaki coğrafya ünitelerine ilişkin ölçme ve değerlendirme çalışmalarının öğretmen görüşlerine göre analizi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Tabak, R. (2007). İlköğretim 5. sınıf fen ve teknoloji ders programının öğrenme –öğretme ve ölçme değerlendirme yaklaşımları kapsamında incelenmesi ( Muğla ili örneği). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Muğla Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • TED (2009). Öğretmen yeterlikleri. Ankara: Adım Okan Matbaacılık Basım Yayın Tanıtım Organizasyon.
  • Torçuk, F. Ç. (2008). 2006-2007 eğitim öğretim yılı ilköğretim 6. sınıf matematik dersi öğretim programının “ölçme ve değerlendirme” boyutunun uygulanma düzeyinin incelenmesi (Muğla ili örneği). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Ural, A. ve Kılıç, İ. (2006). Bilimsel Araştırma Süreci ve SPSS ile Veri Analizi. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Uysal, K. (2008). Öğrencilerin ölçme değerlendirme sürecine katılması: akran değerlendirme ve öz değerlendirme. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Ünsal, H. (2013). Yeni öğretim programlarının uygulanmasına ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşleri. İlköğretim Online, 12(3), 635-658. http://ilkogretim-online.org.tr/upcoming.html adresinden 20.04.2013 tarihinde indirilmiştir.
  • Watt, H. M. G. (2005). Attitudes to the use of alternative assessment methods in mathematics: A study with secondary mathematics teachers in Sydney, Australia. Educational Studies in Mathematics. 58, 21–44
  • Webb, D. C. (2001). Instructionally embedded assessment practices of two middle grades mathematics teachers. The University of Wisconsin - Madison). ProQuest Dissertations and Theses, , 214-214 p. http://search.proquest.com/docview/250071932?accountid=12251. (250071932). adresinden 23.03.2013 tarihinde indirilmiştir.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (8. baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 54 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Özenç

Mustafa Çakır

Yayımlanma Tarihi 4 Mart 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 14 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Özenç, M., & Çakır, M. (2015). Sınıf Öğretmenlerinin Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Yeterliklerinin Belirlenmesi. İlköğretim Online, 14(3), 914-933. https://doi.org/10.17051/io.2015.22900
AMA Özenç M, Çakır M. Sınıf Öğretmenlerinin Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Yeterliklerinin Belirlenmesi. İOO. Ağustos 2015;14(3):914-933. doi:10.17051/io.2015.22900
Chicago Özenç, Mehmet, ve Mustafa Çakır. “Sınıf Öğretmenlerinin Alternatif Ölçme Ve Değerlendirme Yeterliklerinin Belirlenmesi”. İlköğretim Online 14, sy. 3 (Ağustos 2015): 914-33. https://doi.org/10.17051/io.2015.22900.
EndNote Özenç M, Çakır M (01 Ağustos 2015) Sınıf Öğretmenlerinin Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Yeterliklerinin Belirlenmesi. İlköğretim Online 14 3 914–933.
IEEE M. Özenç ve M. Çakır, “Sınıf Öğretmenlerinin Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Yeterliklerinin Belirlenmesi”, İOO, c. 14, sy. 3, ss. 914–933, 2015, doi: 10.17051/io.2015.22900.
ISNAD Özenç, Mehmet - Çakır, Mustafa. “Sınıf Öğretmenlerinin Alternatif Ölçme Ve Değerlendirme Yeterliklerinin Belirlenmesi”. İlköğretim Online 14/3 (Ağustos 2015), 914-933. https://doi.org/10.17051/io.2015.22900.
JAMA Özenç M, Çakır M. Sınıf Öğretmenlerinin Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Yeterliklerinin Belirlenmesi. İOO. 2015;14:914–933.
MLA Özenç, Mehmet ve Mustafa Çakır. “Sınıf Öğretmenlerinin Alternatif Ölçme Ve Değerlendirme Yeterliklerinin Belirlenmesi”. İlköğretim Online, c. 14, sy. 3, 2015, ss. 914-33, doi:10.17051/io.2015.22900.
Vancouver Özenç M, Çakır M. Sınıf Öğretmenlerinin Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Yeterliklerinin Belirlenmesi. İOO. 2015;14(3):914-33.

Cited By



Öğrenme Stratejileri
OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi
Etem YEŞİLYURT
https://doi.org/10.26466/opus.901943






CHEMISTRY TEACHERS' ASSESSMENT LITERACY IN TURKEY
Journal of Baltic Science Education
Mehmet Diyaddin Yaşar
https://doi.org/10.33225/jbse/20.19.76